וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנועים יורשו לנוע בכל נתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב

28.11.2016 / 10:22

משרד התחבורה מרחיב את הפיילוט הניסיוני בת"א במסגרתו הורשו רוכבי אופנועים לנוע בנתיבי תחבורה ציבורית באבן גבירול ובדרך נמיר. שר התחבורה כ"ץ: "אחרי תקופת מבחן נוספת בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לאזורים נוספים בארץ"

רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
רכבים פרטיים נוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית,אוגוסט 2015/ראובן קסטרו

בהתאם להחלטת המפקח הארצי על התחבורה, מאיר חן, יורשו החל מהשבוע רוכבי אופנועים להשתמש בכל נתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב. ההחלטה התקבלה בעקבות פיילוט מוצלח של משרד התחבורה בדרך נמיר וברחוב אבן גבירול בחודשים האחרונים. שר התחבורה ישראל כ"ץ: "ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנת"צים בת"א התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לאזורים נוספים בארץ".

על פי נתונים שנאספו עד כה במסגרת הניסוי, באמצעות מצלמות מעקב שהותקנו בצירי תנועה, עולה כי 25% ממשתמשי הנתצ"ים הם רוכבי דו גלגלי, כאשר שיעור גבוה יותר שלהם תועד ברחוב אבן גבירול. ממשרד התחבורה נמסר, כי "החוקרים לא זיהו קונפליקטים מסוכנים בין אופנועים וקטנועים, אוטובוסים ומוניות, גם בעת עצירת כלי רכב בתחנות".

היתר נסיעה לרוכבי דו גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית, זכה למענה רשמי רק לאחר ביקורת רבה שנשמעה מקרב קהילת הרוכבים בישראל בעקבות עבודות הרכבת הקלה בת"א, אשר גרמה בין היתר לפגיעה אקוטית בעסקים על תוואי החפירות וגרמה לפקקי ענק. על פי התוצאות כיום, נראה שהתכנית מתקדמת באופן משביע רצון. "השילוב של נסיעת אופנועים בנת"צ מזוהה עם שיפור קל בתנועת האופנועים, ללא פגיעה בתנועת האוטובוסים וללא הרעה בטיחותית לאופנועים ולמשתמשי דרך אחרים", כך קבעו מחברי הדו"ח מהטכניון, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה ד"ר שי סופר.

עוד בוואלה! רכב:
למה זה חשוב לאפשר לרוכבים לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully