וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית מיני חדשה בישראל - רנו טווינגו

14.12.2016 / 12:08

קרסו מוטורס תשווק את הדור השלישי של רנו טווינגו עם 2 מנועי בנזין, הנעה אחורית, תיבה ידנית או דו-מצמדית ו-4 רמות אבזור. המחירים, החל ב-65 אלף שקלים

ניר בן טובים

אחרי שתנאי השוק השתנו בשנים האחרונות, וסגמנט מכוניות המיני נמצא בשיאו בארץ ובעולם, הציגה היום (רביעי) בתל אביב יבואנית דגמי רנו לישראל 'קרסו מוטורס', את הדור השלישי של הטווינגו העירונית שחוזרת אלינו אחרי תקופת היעדרות ממושכת.

הטווינגו החדשה שונה באופן דרמטי מהדור הראשון (92') והשני (07) - שלא הגיע לישראל מסיבות תמחור (בעיקר), ומציגה קפיצת דרך טכנולוגית במגוון תחומים הנגזרים משטף החידושים של רנו בין 2010-2016. הפלטפורמה של הטווינגו החדשה למשל, מבוססת על שיתוף פעולה נרחב עם חטיבת סמארט (פור-פור), כשעל מלאכת הייצור הופקד המפעל הסלובני.

המתחרות הישירות של הטווינגו תהיינה כל מכוניות המיני הנמכרות בישראל, אבל על הכוונת שלה נמצאת פיאט 500. להבדיל ממנה, הטווינגו מציעה (לפחות בפרופיל) הושבה ל-4 נוסעים עם מרכב 5 דלתות ותא מטען גדול יחסית של 219 ליטרים. יתר מידותיה מספרות על אורך של 3.59 מ', רוחבה 1.64 מ', גובהה 1.55 מ' ובסיס הגלגלים מהגדולים בקטגוריה - 2.49 מ'.

בתוך כך, הפרט שמייחד את הטווינגו לעומת כל יריבותיה, טמון בתכנון מערכת ההינע; מנוע הבנזין שלה תחוב בחלק האחורי של הרכב תחת הרצפה ויתרה מכך - הכוח עובר לגלגלים האחוריים. כן, הנעה אחורית במכונית מיני ננסית הוא משהו שלא נראה כאן שנים ארוכות. איך זה עובד בפועל? נספר לכם במבחן על כבישים מקומיים, בעוד כמה ימים.

מבחינת יחידות הכוח שלה, הטווינגו תוצע בישראל עם מנוע בנזין 1.0 ל' לו 69 כ"ס ו-9.3 קג"מ המושגים ב-2,850 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית 5 מהירויות (0-100 קמ"ש ב-14.5 ש' וצריכת דלק ממוצעת של 20 ק"מ לליטר). המנוע העיקרי שילווה את הטווינגו הוא ה-0.9 ל' טורבו שנלקח מהקליאו, כשלזה תפוקה מרבית של 90 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-13.8 קג"מ מ-2,500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית 6 מהירויות, המאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא באיזור ה-21 ק"מ לליטר (יצרן).

רנו טווינגו בישראל 2017. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
רנו טווינגו בישראל 2017/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

רמות אבזור ומפרטים

את הטווינגו אפשר לרכוש בישראל עם 4 רמות אבזור: לייף, זן, דינמיק ואינטנס. היא כוללת כמה אפשרויות אחסון ניידות כמו האפשרות להוציא את תא הכפפות הקדמי ולשאת אותו אתכם או מיכל פלסטיק קדמי שניתן לשליפה. ברמת הפרטים, הגרסאות הבסיסיות מגיעות עם רוב הציוד הנדרש, כמו בקרת שמע עם בלוטות' מקורי, מחשב דרך, כניסות USB ו-AUX, שליטה מגלגל ההגה על בקרת השיוט וחישוקי 15 אינטש. מעליה, אפשר לשדרג למפרט עם חיישני חניה, בקרת סטיה מנתיב, מושב נהג המתכוונן לגובה וגם למרחק ועוד.

מי שיבחר במהדורה היוקרתית ביותר בסדרה (אינטנס), יקבל חבילת נראות מיוחדת לתא הנוסעים ולמרכב החיצוני עם מספר גדול של גוונים, גג פנורמי חשמלי, חישוקי סגסוגת 16 אינטש, תא אחסון למשקפי שמש ועוד. כל הדגמים, מותאמים לבקרת המולטימדיה החדשה של רנו - R&GO, שמחברת את הטלפון הנייד שלכם לקונסולה ולמעשה, הופכת אותו לצג הראשי של המערכות באמצעות אפליקציה ייעודית של רנו (בדקנו, זה עובד מצוין).

באגף הבטיחות, לטווינגו חסרה בקרת בלימה אוטומטית בעיר כמו חלק ממתחרותיה האירופיות. אבל בקו ההגנה שלה אפשר למצוא 4 כריות אוויר, מתג ניתוק כרית אוויר בצד הנוסע, ערכת ניפוח לתקר בגלגלים (אין גלגל חלופי), סיוע לבלימה, בקרת יציבות, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת סיוע להתחלת נסיעה במדרון. הטווינגו נבחנה ב-2015 במבחני הריסוק וצברה 4 כוכבים.

מה מחכה בהמשך הדרך?

רנו טווינגו בישראל 2017. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
רנו טווינגו בישראל 2017/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

בקרסו מוטורס ציינו השנה גידול חד במסירות רכב חדש, ומסתכלים אל שנת 2017 באופטימיות. תצטרפנה אל הטווינגו בעתיד רנו מגאן החדשה (רבעון שני) יחד עם הפלואנס, ובעתיד גם רנו גרנד סניק ומכונית המנהלים טליסמן, כולן תגענה לארץ בעומקה של שנת 2017.

הטווינגו תנסה לגזול נתח ממכירותיה של ה-500, אם כי מגבלת מכסה של היצרן גורסת שקרסו תוכל למסור כ-600 יחידות בערך בשנת פעילות מלאה. בחברה מעריכים שאחוז ניכר ירכוש את הגרסאות הבכירות של הטווינגו ובעתיד, מקווים לראות כאן גם את הטווינגו GT השובבה. "מה שיתנו לנו, אנחנו נמכור", כך אומרת מנכ"לית רנו בישראל ענת מילוסבלבקי כחלון. עוד היא אומרת, כי "אני חושבת שה-500 יושבת בול בעולם של הטווינגו, וזו הסיבה שבגינה אנשים יגיעו לרכב. אני חושבת שברמת רכב אנחנו מציעים הרבה יותר".

לגבי התייחסות לשוק הידני אמרה מילוסלבסקי, "אני חושבת שהידני נותן פתרון לאנשים שרוצים חווית נהיגה אחרת, ובסוף השנה נמכור אחוז דומה למתחרים בגרסה זו".

המחירים לרנו טווינגו בישראל:
1.0 ל' ידנית לייך: 65 אלף שקלים.
0.9 ל' טורבו זן: 75 אלף שקלים.
0.9 ל טורבו דיינמיק: 79 אלף שקלים.
0.9 ל' טורבו אינטנס: 87 אלף שקלים.

עוד בוואלה! רכב:
בשביל הכיף - נהיגה במשפחת דגמי רנו ספורט
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully