וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל עדיין שוקלת לייצר מכונית GT ספורטיבית

28.12.2016 / 7:45

מכונית הקונספט הוצגה בתחילת השנה בתערוכת ז'נבה, אולם טרם קיבלה אור ירוק לעלות לרצפת הייצור. "אנחנו בוחנים כיוונים שונים. הציבור אהב אותה"

אופל GT קונספט. אתר יצרן
אופל GT קונספט. לא נגנזה, עדיין/אתר יצרן

היצע הדגמים של אופל התרחב בשנים האחרונות ללא היכר. מחברה שנקלעה לקשיים והסתפקה בעבר במכוניות כמו אסטרה, קורסה ומכונית המנהלים ווקטרה, המותג הגרמני צמח בהדרגה וכיום משווק מספר גדול של כלי רכב על פני כל הסגמנטים, כמעט. האם מכונית GT יכולה להתברג גם היא בקרב המשפחה?

אם וכאשר תהיה מכונית כזו, היא ככל הנראה תבוסס על ה-GT קונספט שהופיעה בתערוכת ז'נבה האחרונה. אופל חשפה במסגרת האירוע יורשת רוחנית למכונית ה-GT המקורית מסוף שנות ה-60. הקהל כך מסתבר, אהב אותה מאוד ובכירי אופל רמזו שאם המשובים ימשיכו להיות חיוביים, אולי יהיה לה עתיד.

דברים אלו מקבלים כעת חיזוק בעקבות דברים שאמר יו"ר אופל קרל תומס ניימן לכלי התקשורת בבריטניה: "זו מכונית שכולנו אהבנו מאוד - וגם הציבור שנחשף אליה. אז כן, אנחנו בהחלט רוצים לייצר אותה. השאלה היא, מהי הגישה הנכונה למיזם, ואנחנו בוחנים כיוונים שונים".

תומאס מציין כי פיתוח המכונית מותנה בשותפה שתרצה להכשיר עימה פלטפורמת הנעה אחורית. אחת מהיצרניות שעלו לאחרונה לדיון היא SAIC הסינית, מי שמשווקת את מותג MG הבריטי לשעבר תחת חסותה. "הפלטפורמה היא עניין קצת מסובך. אתה יכול לקחת חלקים מפה ומשם, אבל הגרעין של הרכב הוא החלק הכי חשוב. צריך משהו מחוץ למדפים".

גרסת האב טיפוס של ה-GT קונספט לא התהדרה במכלולים מרשימים במיוחד נוכח היותה מכונית ראווה. בקרביה שכן מנוע 1.0 ל' טורבו עם 145 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים חצי אוטומטית 6 מהירויות. משקלה, עמד בסך הכול על 998 קילוגרמים. ראוי להזכיר, כי אופל ניסתה ב-2007 להחיות מכונית GT שפותחה יחד עם פונטיאק (סולסטיס) לה היה מנוע 2.0 ל' עם הספק מרבי של 260 כ"ס. היא שרדה שנים בודדות, עד שייצורה פסק בשנת 2010. בסך הכול, נמסרו מסדרה זו כמעט 8,000 כלי רכב.


עוד בנושא:
נהיגה ראשונה באופל מוקה X החדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully