וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה בסקוטלנד: אופל מו?ק?ה-X, עם מנוע ותיבת הילוכים משודרגת

13.9.2016 / 8:10

הקרוסאובר הקומפקטי עבר מתיחת פנים הכוללת שדרוג מערכת ההנעה ושיפור תא הנוסעים. עם תג מחיר המתחיל בכ-135,000 שקלים, האם יוכל מוקה להכתיב את הקצב בקטגוריה הגועשת ביותר בישראל?

אופל מוקה 2017, השקה. רמי גלבוע, ספק 500
קבוצת המיני-קרוסאוברים/ספק 500, רמי גלבוע

ה'מוקה' החדש נושא את הכינוי "X" שיוצמד מעתה לכל הקרוסאוברים של אופל, שיגיעו לשוק בשנים הקרובות. עם 4.28 מטרים מפגוש לפגוש, מוקה-X יושב על קו התפר בין ג'יפוני המיני (ג'וק-קפצ'ור-טראקס), לבין קבוצת ספורטאז'-טוסון ושות'. החידוש הגדול במוקה 2017 הוא מנוע הבנזין החדש, עדיין 1.4 טורבו, אבל עם הספק של 152 כ"ס (לעומת 140 במנוע הקודם). מנוע חזק זה יגיע לארץ משודך לתיבת 6-הילוכים פלאנטרית אבל לצערנו הרב, הוא לא התייצב להשקה בסקוטלנד; נהגנו רק בגרסת הדיזל עם תיבה ידנית, נחמד מאוד אבל לא רלוונטי לשוק הישראלי.

האם מוקה הוא לבן של חלב, או קפה שחור?

על עיצובו המופנם של ה'מוקה' תעיד העובדה שלמרות ש-1500 יחידות כבר נוסעות בכבישי ישראל, הוא עוד לא יצר נוכחות של ממש. הוא לא צעקני כמו טראקס, לא מעודן כמו קאפצ'ר, קצת באמצע כזה. החרטום כוחני למדי, בוודאי לאחר מתיחת הפנים שהוסיפה לו יחידות תאורה LED מסוגננות וגריל קדמי כוחני, על פי העיצוב המשפחתי שהופיע לראשונה באסטרה; מלפנים יש לו נוכחות ויזואלית אבל מאחור, הוא די נבלע בים הג'יפונים שמסביב. יש לשער שלקוחות הבוחרים אופל אינם מתלהבים מצעקנות-יתר ולכן, נראה שהעיצוב מתאים היטב לקהל היעד. המוקה נעים מאוד לעין, מאזן היטב אלגנטיות ונחישות.

אופל מוקה 2017, השקה. רמי גלבוע, ספק 500
הישבן אנונימי למדי. תא הנוסעים מרווח, אם כי לא רחב במיוחד/ספק 500, רמי גלבוע

מבחוץ מצאנו מתיחת פנים מעודנת ששמרה על העיצוב המקורי המוצלח לכשעצמו, והשינויים הגדולים נמצאים בתא הנוסעים. לוח המחוונים חדש לחלוטין, עם חומרי דיפון איכותיים ורכים למגע. כך בחלק העליון, אבל בסביבות הברכיים אתה מתחיל לגלות חומרים פשוטים יותר. מסך המולטימדיה 8.0 אינץ' כולל פונקציות רבות, ומצמצם את מספר המתגים המכאניים, נעים לתפעול. מוקה-X החדש כולל רמה גבוהה של קישוריות, מפתח חכם, אפליקציות סמארטפון, ראוטר פנימי ועוד אופציות – שעדיין לא ברור אילו יגיעו לישראל.

הודות לאורך הגדול יחסית, המרחב הפנימי מצוין לארבעה נוסעים מבוגרים. יש מקום מלפנים ומאחור, תמיכת המושבים ותנוחת הישיבה מלפנים טובה, וקורות הגג המלוכסנות משאירות שדה ראיה טוב. מימד הרוחב קצת פחות נדיב, ומזכיר לנו שהמוקה בנויה על תשתית של סופר מיני, ולא מכונית משפחתית.

אופל מוקה 2017, השקה. רמי גלבוע, ספק 500
מסך המולטימדיה יעיל ונעים לעין, מנקה את סביבת הנהג ממתגים מיותרים/ספק 500, רמי גלבוע

על כבישי הממלכה

אין לנו מושג איך מתפקד מנוע הבנזין החדש, מכיוון שלא נהגנו בו. נתוני היצרן מדברים על מנוע 152 כ"ס בטכנולוגיית אקו-טק החזק ביותר בקטגוריה, המאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות, בעזרת תיבת 6-הילוכים. עוד לא ננקבו מחירים סופיים, אבל נראה שמוקה 4X4 עם המנוע החזק יעלה בסביבות 145,000 שקלים. מנוע ה-1.4 140 כ"ס ימשיך להיות מיובא לישראל, במחיר פתיחה של כ-135,000 שקלים עבור גרסת הנעה הקדמית. כדי לדבר על ביצועי המנוע של המוקה-X, ניאלץ להמתין למבחן מקומי.

נוחות הנסיעה הייתה טובה, ונשארה כך; בניגוד לחלק מהמתחרים מלוכסני הפנסים, המוקה נינוח יותר בטלטלות כביש, ואינו חובט בנוסעיו. הוא ספג היטב את מהמורות הכבישים בסקוטלנד (חלקם משובשים למדי), וגם בנסיעת שביל שמר על רמת הנוחות. הצד השני של מתלים רכים אלה מתגלה בנהיגה ספורטיבית – המרכב מתנודד למדי ואינו מאפשר לתת בגז, ברמה אותה מאפשר המנוע. יתכן שגרסת הבנזין תהיה מוצקה יותר מכיוון שמנוע הדיזל בו נהגנו כבד בכמה עשרות קילוגרמים, מאחיו לוחך הבנזין. בינינו, איני רואה את הלקוח הטיפוסי של מוקה-X משחיז צמיגים בכביש ערד סדום, והפשרה המוצעת טובה מאוד.

אופל כללה ב-מוקה-X מערכות בטיחות המתבססות על מצלמת Opel Eye הקדמית, ומערך מחשבים. המערכות אינן אקטיביות אבל הן נותנות התראה על סטייה מנתיב, התקרבות פתאומית לרכב אחר, מזהות תמרורי הגבלת מהירות ומעמעמות את פנסי המכונית. מסך המגע צבעוני וברור, נוח לשימוש.

אופל מוקה 2017, השקה. רמי גלבוע, ספק 500
עבור אנשי אופל, "שטח" הוא שביל כורכר, או כביש מושלג/ספק 500, רמי גלבוע

לא חיית שטח

20% מה-מוקות נמכרות באירופה עם הנעת 4X4 ובשווקים ברוכי שלג וקרח כמו אוסטריה ושוויץ, מגיע שיעור ה-4X4 עד 60%! אנשי אופל דיברו לא מעט על יכולות השטח של המוקה, אבל זה ממש לא השטח עליו אנחנו מפנטזים. המדובר בהנעה קדמית ההופכת ל-4X4 בזמן אובדן החלקה, ומתאימה לשוויצרי הרוצה להתקדם על כביש מושלג, או על חקלאי סקוטי הנוסע לבקר את עדרי הכבשים על דרך כורכר מתוחזקת בקפידה. לישראל יגיעו מוקות בשתי תצורות ההנעה, אבל בואו לא נפנטז על טיול בנחל נקרות. למרות זאת לא וויתרנו על כמה קילומטרים של שביל כורכר חלקלק למדי, שהבהירו לנו כי העברת הכוח טובה ומידית.

עוד באותו נושא

נחשפה: אופל זפירה המחודשת. שדרוג טכנולוגי

לכתבה המלאה

כוכב חדש?

אופל מוקה 2017, השקה. רמי גלבוע, ספק 500
אופל מוקה 2017, השקה/ספק 500, רמי גלבוע

מאז 2012 נמכרו באירופה למעלה מ-600,000 אופל מוקה ונראה שהשדרוג המתון בדגמי 2016, ימשיך את המומנטום. המוקות יגיעו לישראל מהמפעלים בקוריאה (ולא מספרד), ויימכרו בטווח מחירים משוער של 135,000 – 145,000 שקלים. מוקה-X עולה יותר משאר חבריו לקטגוריית המיני-קרוסאוברים, ומחירו מתקרב למחיר המתחרים הבכירים יותר. הוא כבר נושק לגרסאות הכניסה של טוסון ובספורטאז', שלא לדבר על סובארו XV המציע גם הוא הנעת 4X4. מראהו הרענן של מוקה-X יתרום להצערת תדמית אופל בישראל, תא הנוסעים המשודרג והתדמית הסולידית ימשכו אליו לקוחות לא מעטים. מצד שני ובמחירים הצפויים, הוא לא יהפוך ללהיט מכירות בישראל.

הכתב היה אורח חברת 'שלמה' בסקוטלנד

עוד בוואלה! רכב:
ג'רמי קלארקסון בוחר 10 מכוניות שהוא אוהב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully