וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ קוריאני: קיה חשפה את ה-GT "סטינגר"

9.1.2017 / 8:23

קיה חשפה לקראת תערוכת דטרויט את ה-GT סטינגר הספורטיבית לה הנעה אחורית, מנוע בנזין רב עוצמה ויכולת דינמית גבוהה. "התגשמות חלום עבורנו"

קיה סטינגר. יצרן, ניר בן טובים
קיה GT סטינגר החדשה. כוח קוריאני/ניר בן טובים, יצרן

בעקבות רצף קדימונים על מסלול הנורדשלייפה, ומכונית קונספט שנחשפה ב-2014, קיה הכשירה לראשונה בתולדותיה מכונית ספורט בכירה בשם "GT סטינגר" שקוראת תגר על הקולקציה הגרמנית. האמצעים שעומדים לרשותה? הנעה אחורית, מנועי בנזין אנרגטיים ותא נוסעים מפואר. האם הקוריאנים סוף סוף בשלים לקרבות קרקע מסוג חדש?

בקיה הפקידו את מלאכת התכנון של הסטינגר בידיו של אלברט בירמן, מהנדס על ומעצב מוביל שגויס ב-2014 מחברת ב.מ.וו. בירמן התבסס על התרשימים של ה-סטינגר קונספט מלפני שנתיים ונשאר קרוב ככל שניתן לצללית המקורית. התוצאה, היא מכונית מעוצבת ברוחה של אודי A7 במרכב פסטבק עם סידור הושבה לחמישה אנשים. זו מכונית לא קטנה בכלל אגב, עם אורך של 4.82 מ', רוחב של 1.85 מ' ובסיס גלגלים של 2.89 מ', כלומר קרובה במידותיה למכוניות סאלון כמו ב.מ.וו סדרה 5.

המהנדסים בקיה העניקו לסטינגר מערכת מתלים מאוזנת שמותאמת הן לנהיגה ספורטיבית והן לנוחות על גבי האוטוסטרדות. תהיה לה גם בקרה אדפטיבית עם שיכוך משתנה לפי תנאי הדרך וכן מערכת היגוי R-MDPS שכוילה על מסלולי המירוץ באירופה כדי שהנהג יוכל לנצל את מכלול הפיתוחים הדינמיים שלה בצורה מיטבית ובבטחון גבוה.

הסטינגר תוצע עם שני מנועים מחוברים להנעה אחורית ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. גרסת הבסיס, לה 2.0 ל' טורבו תפיק 255 כ"ס ו-35.9 קג"מ הזמינים מתחום של 1,400 סל"ד. המנוע הבכיר במשפחה, יהיה ה-3.3. ל' V6 טורבו לו 365 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-51.9 קג"מ הזמינים מתחום של 1,300 סל"ד. היא תאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.2 שניות ועד 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. בנוסף, מתוגברת הגרסה השרירית עם בלמי 'ברמבו', ומערכת היגוי משופרת בהשוואה לדגם הבסיסי. חלק מהגרסאות תוצענה גם עם הנעה כפולה.

"שלא כמו כל קיה שבאה לפני כן, ה-GT סטינגר היא התגשמות חלום עבורנו, וכאן בדטרויט החלום הפך למציאות מוחשית אחרי שנים של מחויבות מצד הצוותים שלנו", כך אומר סגן מנהל קיה בארה"ב אורת' הדריק.

לסטינגר מערכות בטיחות אקטיביות רבות שהפכו חלק אינטגרלי מכל אבזור שנמכר כיום, כפי שנחשפו בספורטאז'. בין השאר היא מצוידת בבקרת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתרעה על סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד ועוד.

לא ברור מתי בידיוק קיה עתידה לשווק את הסטינגר על גרסאותיה באירופה ואם תתומחר בשכנות ליריבותיה, אבל לפחות לעת זו, ה-GT סטינגר היא הצהרת כוונת על כך שהחברה הקוריאנית העלתה הילוך.

מהיבואנית לישראל טלקאר נמסר לוואלה! רכב כי המדיניות היא לשווק בארץ כל דגם של קיה, לרבות הסטינגר ברגע שיתאפשר.

עוד בנושא:
מבחן דרכים: איך קיה נירו החדש?

קיה סטינגר. יצרן, ניר בן טובים
קיה סטינגר/ניר בן טובים, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully