וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הפאר: נחשפה לקסוס LS500 החדשה

10.1.2017 / 7:43

לקסוס חושפת את ה-LS החדשה המבוססת על פלטפורמה גלובלית משותפת למכונית הקופה הנועזת LC500. הדור החמישי קל מקודמו, מרווח ממנו ומצויד במערכת הינע מתקדמת ושלל בקרות בטיחות

לקסוס LS500. אתר יצרן
לקסוס LS500 החדשה, עיצוב אגרסיבי, איכויות מוקפדות/אתר יצרן

לקסוס חשפה במסגרת תערוכת הרכב בדטרויט את הדור החמישי של לקסוס LS, מכונית הדגל היפנית שחוגגת השנה 28 שנים להולדתה. בהתאם לאסטרטגיה של המותג היוקרתי, ה-LS עוצבה ברוחן של מכוניות הקופה המפוסלות בהן ה-LC500 קופה, עימה היא חולקת גם פלטפורמה. זוהי קפיצת דרך משמעותית עבור חטיבת הפרמיום של טויוטה שמציגה מכונית דגל מתקדמת בכל ההיבטים, החל בתרכובות המרכב, מערכות הבטיחות וכלה בתכונותיה הדינמיות.

ה-LS החדשה מבוססת על פלטפורמת ה-G-AL, והיא קלה מקודמתה בקרוב ל-100 ק"ג, בין השאר בזכות שילוב של תרכובות פלדה קלות ואלומיניום. בלקסוס טוענים שהיא גם קשיחה יותר מהדור הרביעי, דינמית ממנו ומרווחת במידה ניכרת; אורכה צמח בכמה סנטימטרים וכך גם רוחבה, אך התקרה הונמכה לטובת שיפור מקדם הגרר והפחתת צריכת הדלק. שיפור גדול לדברם הושג באיזון מרכז הכובד, מה שיסייע לה באגף האתלטי מול היריבים מאירופה ומארה"ב. מערכת מתלים רב-חיבורית תשדר לנהג תקשורת ברורה יותר עם הכביש, כשזו רגישה לדברי לקסוס גם לתנועות הקטנות ביותר על האספלט.

חלל הפנים שופע בכל האבזור הנדיב שמוצע בלקסוס; הקבינה מצוידת בצג ראשי 12.3 אינטש, תצוגת עלית ע-נ-ק-י-ת בגודל 24 אינטש, מערכת שמע מחמיאה של מארק-לוינסון, מושבים חשמליים עם חימום, קירור, עיסוי, ואינספור כיוונים למציאת התנוחה הטובה ביותר מלפנים ומאחור. כן היא מגוננת על היושבים דרך מערך מרשים של מערכות בטיחות אקטיביות ה-Lexus Safety System plus, המפקחת על הנוסעים עם מצלמות היקפיות ושמרטפים מכל כיוון שמונעים היקלעות למצבים מסוכנים או מסייעים בצמצום הנזקים בזמן תאונה.

בחרטום הנועז של ה-LS, השתילה לקסוס מנוע 3.5 ל' טורבו כפול. מנוע זה מחליף את יחידת ה-V8 הקודמת לה 390 כ"ס, ומחלץ כעת 415 כ"ס ומעל 61 קג"מ בחיבור אל הנעה אחורית ותיבת הילוכים אוטומטית 10 מהירויות, שלפי תיאורי לקסוס הינה "מהירה בתגובותיה כמו תיבה דו-מצמדית". את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-4.5 שניות בלבד ועד 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

ה-LS החדשה תצא לכבישים בסוף שנת 2017. בארה"ב, מחיריה ינועו באזור ה-75 אלף דולר לגרסאות בסיסיות. סביר שנראה אותה בארץ מעט לאחר מכן, אולי בתחילת שנת 2018.

לקסוס LS500. אתר יצרן
לקסוס LS500/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully