וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהילוך כוח: לאדה החלה לפתח את הניבה 4X4 החדש

18.1.2017 / 7:27

יצרנית הרכב הרוסית עתידה לשווק את הלאדה ניבה החדש במהלך השנתיים הקרובות, ללא קשר ישיר לדאצ'יה דאסטר. ההיסטוריה עושה קאמבק, בשטח

לאדה ניבה. אתר יצרן
לאדה ניבה המקורי/אתר יצרן

יצרנית הרכב הרוסית לאדה סוף סוף החלה לקדם את מיזם לאדה ניבה המודרני, ועתידה לשווק את רכב השטח הייעודי במהלך השנים הקרובות לקראת שלהי העשור, כך מדווחים כלי התקשורת בצרפת. ניקולס מאיור, מי שמונה על ידי רנו-ניסאן למנכ"ל 'אוטו-ווואז', הגוף שעומד מאחרי מותג לאדה, יפקח על הפרויקט במקביל לעיסוקיו כמנהל ראשי בחברת דאצ'יה הרומנית, שגם היא כאמור תחת שליטת רנו.

למרות האפשרויות הטכנולוגיות המגוונות העומדות בפניו, מאיור רומז שהניבה החדש לא יחלוק את רכיביו עם דאצ'יה דאסטר, אלא יתוכנן כרכב נפרד עם יכולות שטח מגובשות יותר. בתוך כך, נראה שבלאדה בכל זאת ישוו לניבה הופעה חיצונית אסתטית ופחות קובייתית כדי שיפנה למגוון רחב של לקוחות, שחפצים גם ברכב משפחתי וכן ברכב שיכול לשרת אותם בתנאי נהיגה מורכבים הרחק מהכביש הסלול.

הניבה המקורי, שהוצג ב-1976 התפתח באינספור מהדורות ויצא משטחי מפעל בינלאומיים, בין אם מרומניה, יפן, אוקראינה, יוון, אורוגואי, קזחסטן ואפילו מירדן. הוא נמכר בישראל באמצעות היבואנית 'פאראמונט' לתקופה קצרה בשנות ה-90 וזכה כאן להצלחה מוגבלת על רקע העליה הרוסית הגדולה. לפני מספר שנים בודדות, דווח על שיתוף פעולה בין ג'נרל מוטורס לאוט-וואז במסגרתו הניבה יוולד מחדש, אבל נוכח השינויים הניהוליים שחלו בקבוצת רנו-ניסאן והחייאת מותג 'דאטסון' כאלטרנטיבה זולה, הפרויקט הוקפא.

כך או אחרת, מנכ"ל רנו-ניסאן העולמית קרלוס גוסן נוטע אמון רב במאיור להוביל את לאדה להישגים, כך סיפר בראיון ל'רויטרס' באפריל: "אוטוואז חידשה את כל קו הייצור והיצע הדגמים, וכן שיפרה את איכות מוצריה ללא היכר. יחד עם מאיור בחזית נמשיך לחזק את האסטרטגיה הזו, למרות שמדובר באתגרים לטווח קצר".

בחודש מאי האחרון, הכריזה קרסו מוטורס, יבואנית רנו-ניסאן לארץ כי תשווק בעתיד את מותג לאדה בישראל עם אולמות מכירה נפרדים כמותג "לואו-קוסט".

עוד בנושא:
רנו קנגו 7 מושבים הגיע לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully