וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיזל אאוט: הרשויות בפריס החלו לאסור כניסת מכוניות סולר מזהמות

25.1.2017 / 12:32

רשויות האכיפה בפריס החלו לאסור כניסת מכוניות דיזל ישנות לעיר האורות בשל העלייה הדרמטית בזיהום האוויר. תושבת המקום: "יש לי התקפי שיעול"

זיהום אוויר מכוניות בפריס. AP
זיהום אוויר מכוניות בפריס/AP

החל מהשבוע, מכוניות עם מנועי דיזל שיוצרו בין השנים 1997 ל-2000 אינן רשאיות יותר להכנס לתחומי פריס, כך על פי פרסום הרשויות בעיר האורות. האכיפה החלה להתבצע בימים האחרונים במסגרתה חולקו למכוניות הפסולות מדבקות מיוחדות בצבע אפור שתהיינה גלויות על גבי השמשה הקדמית לצורך מעקב ופיקוח.

התכנית, שנקראת Crit'Air, נועדה לצמצם באופן הדרגתי את זיהום האוויר שנפלט לאוויר מכלי רכב. על פי הערכות כלי התקשורת בצרפת, מדובר על היקף של 1.92 מיליון מכוניות הנעות בכבישי המדינה, או כ-6%. ראש עיריית פריס, אן אידלגו מקדמת תקנה נוספת שתאסור על מכוניות דיזל שיוצרו בין 2001 ל-2005 מלהכנס אל תחומי העיר. מכוניות אלה עשויות לשאת מדבקה בצבע חום. במקרה זה, מדובר על 14% מסך כל המכוניות על כבישי צרפת. אידלגו גם ייקרה את עלויות החניה במרכז העיר, שללה חניה חופשית בימי שבת, ועתידה להפוך את שני נתיבי הנסיעה הצמודים לנהר הסיין לפארק.

זיהום האוויר שנפלט מכלי רכב הפך להיות בעיה אקולוגית מזיקה מאוד לתושבים בשנים האחרונות. "אני יכול להרגיש את זה באוויר, בכל מקום כאן. יש לי ילדים קטנים ואני ממש רואה את זה על העור שלהם ובשיערם. זה פשוט חבל שעיר יפה כמו פריס צריכה לסבול מהתופעה הזו", כך אומר תושב המקום לסוכנות הידיעות של 'רויטרס'. "אנחנו קוראים לה עיר האורות, אבל אנחנו נכשלים בטיפול במקרה החמור הזה".

תושבת פריס, הנרייט רובין הוסיפה, כי החלה לסבול בשנה האחרונה מתופעות בריאותיות מדאיגות. "אני אף פעם לא משתעלת כל כך הרבה. אבל היום יש לי התקפי שיעול, האף שלי דולף. זה לא נעים".

רשויות פריס, יחד עם אתונה, מקסיקו סיטי ומדריד, התחייבו לאסור כניסת מכוניות דיזל מכל הסוגים והשנים לעירם עד שנת 2025. גרמניה לקחה את התכנית הזו צעד קדימה ומתכוונת לאסור על שימוש במכוניות בנזין ודיזל עד שנת 2050, במטרה לצמצם את פליטת ה-CO2 ב-95% ולתמרץ את השימוש בהנעה חשמלית.

עוד בנושא:
איזה מנוע הכי חסכוני ברכב משפחתי - בנזין, דיזל או היברידי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully