וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה סוג רכב בליסינג מככב אצל עובדי הייטק בישראל?

2.2.2017 / 8:23

בשנת 2016 חלה עליה של 19% בשיעור עסקאות ליסינג פרטי בקרב עובדי ההייטק בארץ. ירידה במספר הרוכשים רכב משומש בשנה הקודמת. משפחתית או ג'יפון – מה מעדיפים העובדים?

ניר בן טובים. ליסינג, אתר רשמי
ניר בן טובים/אתר רשמי, ליסינג

כמידי שנה בוחן מועדון הצרכנות של חברות ההייטק – 'הייטקזון' את השינויים שחלו בהעדפותיהם התחבורתיות של הענף. הסקר נערך באמצעות עיבוד מדגמי של נתוני 950 עסקאות רכב שבוצעו במהלך שנת 2016 ע"י עובדי חברות הייטק, באמצעות מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק - 'הייטקזון'. לצורך אומדן השינויים שחלו באיפיון העסקאות, הושוו נתוני שנת 2016 לנתוני 2015 (אז נבחנו מספר זהה של עסקאות).



עוד בנושא:
אין אכיפה: הכישלון המחפיר של מדבקת "איך אני נוהג"
למי כדאי לקחת רכב היברידי ממקום העבודה?

ניתוח העדפת שיטת התקשרות

שיטת ה 0 קילומטרים מעמיסה עליהם דאגה למכירה עתידית של הרכב

עיבוד נתוני הסקר מעלה, כי בשנת 2016 חלה עליה בשיעור של 19% במספר עובדי חברות ההייטק שהתקשרו בעיסקת ליסינג פרטי, מרמה של 48.9% בשנת 2015 לרמה של 58% בשנת 2016. מנגד, עפ"י נתוני המועדון, חלה ירידה בשיעור של 17% במספר העובדים שרכשו רכב משומש בשנת 2016 וכן נרשמה ירידה בשיעור של 18% במספרם של אלו שרכשו רכב בעסקת "אפס קילומטר".

מדוע עובדי הליסינג "נוהרים בהמוניהם" לעסקות הליסינג הפרטי? מדוע לא נרשמה עליה בהיקף העובדים שהתקשרו בעסקת 0 קילומטר או ברכב משומש?

לדברי אלון קדם, מנהל תחום רכב במועדון הצרכנות הייטק זון ונועם בוסידן, מנכ"ל משותף של המועדון: "ראשית, מדובר על כוחו של הרגל. במשך שנים שיעור ניכר מהם התרגל להתקשר עם חברת ליסינג בהסכם תפעולי, על כל הנוחות שנגזרת ממנו: הם הורגלו לשלם סכום קבוע ואחיד מידי חודש והם דבקים בשיטה זו. כמו כן, זה קהל שאינו מורגל להתעסק בקניה ומכירת רכב".

עוד אומר קדם, כי "שיטת ה 0 קילומטרים מעמיסה עליהם דאגה למכירה עתידית של הרכב, אותה הם מעוניינים לחסוך. כמו כן, חרף המחירים הנמוכים שמציעות חברות הליסינג לרכישת רכב משומש, כמו גם הסדרי מימון אטרקטיביים, קהל ההיטקיסטים אינו רגיל לגשת עם הרכב למוסך לצורך טיפול בתקלות שנובעות מבלאי והוא מלכתחילה מעדיף כלל לא לקחת את הסיכון הזה".

ניתוח על פי סוג רכב

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

כמעט 34% מכלי הרכב שרכשו השנה עובדי חברות ההייטק היו מסוג רכבי פנאי – נתון שמבטא עליה בשיעור של 147% מהנעשה בשנת 2015. עוד מעלה הסקר כי חלה ירידה בשיעור של 57% במספר הרכבים המשפחתיים שרכשו עובדי החברות. ירידה בשיעור של 7% נרשמה גם במספר הרכבים הקטנים שנרכשו במהלך השנה בהשוואה לשנת 2015.

לדברי אלון קדם: "במשך שנים הם נהגו ברכבים משפחתיים שניתנו להם במסגרת עסקאות הליסינג התפעולי ממקום העבודה. השנה, בשל העליה המשמעותית בכדאיות עסקת הליסינג הפרטי לג'יפונים, הם זנחו בשמחה את הרכב המשפחתי ועברו לרכב מפנק הרבה יותר. כאשר ההיטקיסט ניצב בפני הבחירה האם להתקשר בעסקת ליסינג פרטי בתנאים של החזר חודשי של 1,500 שקלים במשך 18 חודשים עם מקדמה של 7,500 שקלים, כאשר אל מול זה נצבת האפשרות לקבל רכב משפחתי סטנדרטי – הבחירה ברורה".

לדברי נועם קום, יו"ר פורום נוהגים הייטק: "כמובן שלא הייתי מספיד את שיטת הליסינג התפעולי כאשר מדובר על עובד עם רמת נסועה שנתית גבוהה. החלופה הזו עדיין טובה עבורו, כמובן בהתאם לתנאי ההסכם עליו חתם עם המעסיק. גם כאשר מדובר על רכב שני במשפחה – הליסינג התפעולי עדיין מהווה אלנטרנטיבה טובה. מנגד, אין ספק כי העליה בשיעור העסקאות שמבוצעות בתחום הליסינג הפרטי מלמדת על חשיבה מושכלת מצד העובדים ועל הבנה בנוגע לחסרונות שיטת הליסינג התפעולי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully