וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגאני היוארה רודסטר – מפשילה גג

15.2.2017 / 12:34

נתון כ"ס זה טוב ויפה, אבל מה שהופך מכונית מהירה למכונית מהירה מאוד זה השילוב שלהם עם עוד מספר – המשקל. לפגאני היוארה רודסטר יש יותר מהראשון ופחות מהשני

פגאני היוארה רודסטר חיצוני. אתר יצרן
פגאני היוארה רודסטר - תוכננה מהיסוד למקסימום קשיחות ומינימום משקל/אתר יצרן

כאשר הוצגה פגאני היוארה בשנת 2011 בתערוכת ז'נבה היא הצליחה לקחת את כל מה שהיה קיצוני בזונדה שקדמה לה עוד צעד אחד קדימה, כאשר היא מחדדת את המחויבות של היצרנית הקטנה לבניית מכוניות ממוקדות ביצועים על משקל קל.

המיקוד הזה היה גם אחת הסיבות לעיכוב בהצגת הגרסה הזו. בעוד הפיתוח של גרסת הרודסטר החל עוד ב-2010 במקביל להשלמת הגרסה הסגורה, ב-2013 החליטו בפגאני שהם לא מרוצים מהכיוון של המכונית, התוכניות נגנזו והתכנון החל מדף חלק.

לתכנון שלה מהיסוד היו השלכות גם על המראה החיצוני של המכונית, כן, היא מזוהה ישר כפגאני עם המיקום המרכזי של תא הנוסעים והצללית הנמוכה, אבל לצד הגרסה הסגורה ניתן להבחין בחרטום האגרסיבי יותר, קשתות גלגלים מודגשות, למעשה על פי פגאני כמעט כל רכיב במכונית נבחן, תוכנן ועוצב מחדש עבור הרודסטר. הרודסטר מגיעה עם שני גגות, הראשון קבוע ועשוי מסגרת סיבי פחמן וזכוכית והשני הוא שילוב של סיבי פחמן ואריג בד שניתן לאחסון במכונית ולהתקנה מהירה.

עוד על מכוניות על:
למבורגיני אוונטדור מתחזקת
מחווה ליפן - פרארי J50

פגאני היוארה רודסטר אחורי. אתר יצרן
מנוע 6.0 ליטר V12 במקור ממרצדס וצמיגים מיוחדים שפותחו עבורה בידי פירלי/אתר יצרן

כדי להשיג נתון משקל מדהים למכונית מסוגה, רק 1,218 ק"ג – כשל משקלה של מכונית סופר מיני, המהנדסים שכללו את שיטות הבנייה של המכונית מחומרים מורכבים כולל תרכובת קרבון-טיטניום כדי להבטיח חוזק וקלות משקל (חיסכון של 80 ק"ג ביחס לגרסה הסגורה). למעשה בהיבט הזה היא נחשבת למתקדמת יותר ממכוניות פורמולה 1.
בלב המכונית, אבל חשוף לעין נמצא המנוע, כמו בעבר בפגאני, גם הוא מגיע ממרצדס, מחטיבת AMG ליתר דיוק. אבל זה לא שניגשו למדף ולקחו את יחידת הכול בתצורת V12 כפול מגדשי הטורבו ונפח של 6.0 ליטרים. כל מנוע נבנה במיוחד עבור ההיוארה אחרי שיושמו בו לקחי המחקר והפיתוח של פגאני. התוצאה היא 764 כ"ס ו-102 קג"מ. תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד עם 7 הילוכים והדיפרנציאל הוא אלקטרוני ולא מכאני. גם פה נעשה מאמץ מיוחד לחיסכון במשקל, והתיבה יחד עם מכלולי הדיפרנציאל שוקלים 40 אחוזים פחות מתיבת מצמד כפול רגילה. את נתון התאוצה למאה קמ"ש וכן המהירות המירבית לא פרסמה החברה, אבל כל מספק בין 2.5 ל-3 שניות הוא מתקבל על הדעת.

כדי להצמיד את כל הדבר הזה לכביש ולאפשר לו להאיץ, לבלום וכמובן לפנות פותחה עבור היוארה רודסטר תרכובת גומי מיוחד בפירלי. הגומי המיוחד מאפשר לה להציג נתון של עד 1.8 ג'י בתאוצה, הגבוה ביותר למכונית על צמיגי כביש.

בכוונת החברה לייצר 100 יחידות של הרודסטר, אבל חכו עם פנקס הצ'קים – הן כולן מכורות מראש. נאלץ לחכות להן בלוחות היד השנייה...

עוד באותו נושא

חגיגה איטלקית: 2016 הייתה שנת השיא של למבורגיני

לכתבה המלאה
פגאני היוארה רודסטר. אתר יצרן
פגאני היוארה רודסטר/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully