וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה עולמית: לנד רובר מציגה את Velar; האמנם ריינג' רובר אמיתי?

2.3.2017 / 8:14

ו?ול?אר ממוצב במרווח השיווקי שבין Evoque לבין ריינג' רובר ספורט, בכוונה להידחק לקטגוריית הסופר-פרימיום. על הכוונת X5 ו-6, קאיין ומקאן, לבנטה ושאר 'דגמי השפיץ' של אירופה

אתר יצרן

כיאות לרכב עירוני-יאפי-פרימיום הוצג ה-ו?ול?אר במוזיאון העיצוב בלונדון, וגם ברחוב קנסינגטון האופנתי. ברוח זו הציבו אנשי לנד רובר דגש חזק במיוחד על מערכת הצליל והמידע של וולאר, שזכתה לשם Touch Pro Duo. אנשי השיווק של יגואר-לנד-רובר מנסים למתוח קו ישיר בין הצגת ה-וולאר במוזיאון העיצוב הבריטי, לבין הצגתו של ריינג' רובר המקורי בשנות השבעים של המאה הקודמת, במוזיאון הלובר בפריס.

מאותו ריינג' מיתולוגי צמחה היום משפחה של ארבעה ריינג'ים; תרשו לי להבדיל בין הריינג' הרגיל וה'ספורט' שהם יורשים טבעיים לאבי השושלת הקדום, לבין איווק ו-וולאר המנסים להתעצם מהמוניטין של המותג ריינג' רובר, בלי לספק מאפיין חשוב של המותג – יכולת שטח משמעותית, הצמודה לרכב יוקרה מפנק. זה מה שמרגישים שוחרי המותג השמרניים (ואני בתוכם...) אבל כנראה שהיום חשובים יותר המיתוג, מיצוב והמינוף שמעניק המותג ההיסטורי, לקרוסאובר החדש – נטול יומרות שטח אמיתיות של אבי השושלת.

עוד בנושא:
הזמנה מוקדמת: החל שיווק לנד רובר דיסקברי החדש
השוואתי: דיסקו נגד ב.מ.וו X5 נגד וולוו XC60

ריינג' רובר וולאר. אתר יצרן
וולאר הוא מכונית הכביש הטובה ביותר, הנושאת על חרטומה את האותיות RANGE ROVER/אתר יצרן

אלקטרוניקה כבדה

כי לכן מדגיש פטר דירק, דירקטור לטכנולוגיה עתידית, את שני מסכי המחשב 10 אינץ' המשמשים חלון לעולם החיצון; "מערכת ה-Infotainment תלמד את פרופיל ההתנהגות של הנהג ותעניק לו את המידע והצליל האהובים עליו, בלי לסכן אותו או לפגוע בהנאת הנהיגה". בנוסף לנפלאות האלקטרוניקה מצמצם הוולאר את השימוש בריפודי עור, ומלטף את ישבן הנוסעים בחומרי טקסטיל ייחודיים – כדי לשמור על הסביבה ועל בעלי החיים. למרות זאת, לקוחות שיירכשו את גרסת First יזכו לריפודי עור וינדזור, כמו גם למערכת צליל 1600 וואט וחישוקי 22 אינץ'. בכל הדגמים עיצוב הוא שם המשחק עם תאורות לייזר-LED מתוחכמות, עיטורי נחושת בפגושים, וידיות דלתות נעלמות.

המעצבים הבריטים השכילו ליצור מרכב אלגנטי מאוד, המזכיר את המראה המשפחתי של ריינג' רובר האחרונים – שהתרחקו אלפי מיילים מהעיצוב הקובייתי המקורי. בתמונות ששוחררו לפרסום רק אתמול בלילה, הוולאר נראה טוב מאוד, מתוח ושרירי; הוא פחות עמוס מכמה דגמים שהוצגו לאחרונה. גג שמש פנורמי יכניס אור לתא נוסעים נקי ואלגנטי, גם הוא נטול עיצוב-יתר. אורך הוולאר 4.80 מטרים, והוא נמוך יחסית – 1.66 סנטימטרים, התורמים לצללית המוארכת. זהו רכב לחמישה נוסעים, לא מוביל 5+2 המוני.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ריינג' רובר וולאר. אתר יצרן
הבריטים מדברים על יכולת שטח מודגשת-אלקטרוניקה, אבל הם לא באמת מתכוונים לשטח אמיתי. בתור קרוסאובר הוא בטח יהיה טוב/אתר יצרן

מכאניקה לכביש

וולאר מוגדר על ידי הבריטים בתור הריינג' רובר הטוב ביותר לנהיגת כביש; הוא יחומש בחמישה מנועים, החל ב-2.0 ליטר דיזל 180 כ"ס וכלה במנוע בנזין 3.0 ליטר מוגדש, 380 כ"ס ו-5.3 שניות מאפס ל-100. המרכב האחוד בנוי אלומיניום, על בסיס גלגלים מכובד של 2.874 מטרים. המתלים אדפטיביים, כריות אוויר יותקנו בדגמי ה-6 צילינדרים. ההנעה תהיה 4X4 קבוע, עם מרווח גחון שבין 21.3-25 סנטימטרים, ודיפרנציאל אחורי ננעל; Terrain Response דור שני ייכנס ל-וולאר, אבל לא הילוך כוח אמיתי. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, אבל לא שמירת נתיב אקטיבית.

אין עדיין מידע על מחירים צפויים בישראל אבל המיצוב בין איווק ו-ספורט, מצביע על מחיר גבוה אפילו מיומרות הקופירייטרים הבריטיים, שהלכו עד כדי המצאת מונח חדש, Reductionism אותו אפשר לתרגם למונח "צימצומיות"? אני לא יודע מה מצומצם פה אבל עם טווח מחירים של 425,000-550,000 שקלים ל-איווק, ו 790,000 – 1,050,000 שקלים לריינג' ספורט, מחירי ה-וולאר עשויים להסתובב בכל מקום בין חצי מיליון, למיליון שקלים. נחכה לראות איזו חווית נהיגה מספק הריינג' החדש אבל אין ספק שיהיה זה רכב ייחודי, ולא נפוץ מאוד במקומותינו. תחילת מסירות מתוכננת לקיץ 2017.

מחברת 'המזרח' נמסר לוואלה! רכב כי הצפי הוא שיגיע לישראל בסביבות ספטמבר-אוקטובר.

ריינג' רובר וולאר. אתר יצרן
ריינג' רובר וולאר/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully