וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה מכירת אופל מ-GM לקונצרן פיג'ו-סיטרואן

6.3.2017 / 10:34

פיג'ו-סיטרואן רכשה את מותג אופל הגרמני ו-וקסהוול בריטניה תמורת 2.2 מיליארד דולר. תהפוך ליצרן השני בגודלו באירופה אחרי פולקסווגן

אופל. AP
אופל עוברת רשמית לידיים צרפתיות/AP

פיג'ו-סיטרואן השלימה היום (שני) את רכישת מותג אופל מחברת ג'נרל מוטורס בתמורה ל-2-2 מיליארד דולר, כך מדווחים היום 'בלומברג'. בכך, יהפוך הקונצרן הצרפתי ליצרן הרכב השני בגודלו באירופה עם 16% נתח שוק אחרי פולקסווגן שמחזיקה ב-25%. רנו-ניסאן, תדורג במקום השלישי.

עוד בנושא:
סיטרואן C4 פיקאסו במבחן: פנאי אמיתי
הוצגה אופל איניגסיניה החדשה

במסגרת העסקה, שעדיין כפופה לאישורם של הרגולטורים, תקבל פיג'ו-סיטרואן את חברת "אופל-גרמניה", את מותג "ווקסהול בריטניה", ששה מפעלי ייצור ומפעלים שונים לחלקי חילוף, מרכז תכנון והנדסה, מעל 40 אלף עובדים וכן את הזרוע הכלכלית של החטיבה האירופית של ג'נרל מוטורס.

"אנחנו משוכנעים שאופל/ווקסהול תעלה על דרך ההצלחה עם התמיכה שלנו", כך אומר מנכ"ל פיג'ו-סיטרואן קרלוס טאוורס. "אחרי שכבר הפקנו עבור השוק האירופי מוצרים מנצחים, אנחנו יודעים שאופל/ווקסהול היא הפרטנרית הנכונה להמשך הדרך", כך הוסיף. מנכ"לית GM, מארי בארה: "אנחנו מאמינים שזה עידן חדש עבור אופל שמציב אותה בעמדה הרבה יותר חזקה לעתיד. נמשיך לשתף פעולה עם פיג'ו-סיטרואן בהווה ובכן במיזמים חדשניים בשנים הקרובות".

התאגיד האמריקני נפרד מאופל אחרי 90 שנה בעקבות הפסדים כלכליים שנערמו למילארדי דולרים בין שנת 2000 לשנת 2016.

סנונית ראשונה לשיתוף הפעולה המורחב בין פיג'ו-סיטרואן לאופל נחנכה עם הצגת רכב הפנאי אופל קרוסלנד X, אשר חולק את מכלוליו עם מכונית הסופר מיני סיטרואן C3. רכב פנאי משפחתי גדול יותר שעתיד להיחשף במחצית שנת 2017 יופקד במפעל הייצור של PSA בצרפת וימצב את אופל בסגמנט הפורח של הקרוסאוברים הבינוניים (ניסאן קשקאי, יונדאי טוסון ודומיו).

אחד המהלכים הראשונים שנשקלים כעת על ידי פיג'ו-סיטרואן הוא ביטול מותג "ווקסהול בריטניה" ומיתוגו מחדש כ"אופל", החלטה שעלתה לדיון ב-2009 בעקבות המשבר הכלכלי אבל נדחתה בסופו של דבר אך עשויה להתממש בהנחית הזרוע הצרפתית. ג'נרל מוטורס רכשה את ווקסהול ב-1925 והיא אחראית לחמישית ממכירות חברת אופל. הדגמים המובילים של ווקסהול באנגליה הם הקורסה והאינסיגניה.

באירופה מעריכים שמנכ"ל PSA טאוורס ינסה לחולל רפורמה קיצונית באופל כפי שעשה בפיגו'-סיטרואן ומותג DS בשנים האחרונות, בכלל זה ביטול משרות, גניזת דגמים לא רווחיים ועוד. זו השנה הראשונה מאז 2011, שיחולקו בונוסים בקונצרן הרכב הצרפתי לאחר שהכניסה לקופתה בשנה הקודמת 2.6 מיליארד דולר במזומן.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully