וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו XC60 החדש הוצג

9.3.2017 / 10:11

כאשר הוא משלב בין אבולוציית המראה הקודם לקו העיצוב החדש של וולוו ה-XC60 החדש מתכוון לשמר את ההצלחה העצומה לה זכה הדור היוצא באירופה

הוצג וולוו 60XC החדש. יצרן, ניר בן טובים
העיצוב החיצוני משלב בין המראה של הדור היוצא לבין הקו העדכני של וולוו/ניר בן טובים, יצרן

על אף שהוצג רשמית לפני כשמונה שנים, גם בשנות הדגם האחרונות שלו נותר ה-XC60 אחד הלהיטים הגדולים ביותר של וולוו מסביב לעולם ובמיוחד באירופה, שם הוא הוביל במשך שנים את המכירות בסגמנט המתפתח הזה.
אבל התחדשות המתחרים וכניסה של כלי רכב חדשים, יחד עם המעבר של וולוו לפלטפורמות חדשות למכוניות שלה, מהוות סיבות טובות מספיק להחליף את וולוו XC60 בדור חדש לחלוטין.

העיצוב החיצוני משלב בין המראה העגלגל והמוכר של הדור היוצא, במיוחד בחלק האחורי בעוד החזית מתחדדת כולל הגריל הקדמי והפנסים שהופכים ל"פרצוף" הרשמי של וולוו בדגמים החדשים והעתידיים שלה דוגמת ה-XC40 הקומפקטי שאמור להיכנס תחתיו בהיררכיה של הדגמים בעתיד.

אגב דגמים עדכניים ועתידיים, כמו אחיו הגדול XC90 ו-XC90 הסאלונית גם הוא יושב על הפלטפורמה המודולרית החדשה של וולוו ה-SPA. מה שמאפשר לצד גידול של ס"מ ספורים במידות החיצוניות ביחס לדור היוצא להגדיל בצורה משמעותית יותר את תא הנוסעים. האורך הכללי הוא 469 ס"מ (463 בדור היוצא), הרוחב הוא 190 ס"מ (189 בדור היוצא) והגובה 165 ס"מ (נמוך יותר מ-171 הס"מ של הדור היוצא). אבל כאמור מי שרושם את הגידול המשמעותי ביותר הוא בסיס הגלגלים ממנו נגזר מרווח הפנים. ה-XC60 החדש מציג 286 ס"מ לעומת 277 בדור היוצא, צמיחה של 9 ס"מ. תא המטען מוסיף 10 ליטרים ל-505 ליטרים.

עוד באותו נושא:
20 שנות הנעה כפולה בוולוו
האח הקטן של XC60 ה-XC40 עשוי להיחשף בחודש הבא
פלפל שוודי? הגרסה החזקה ביותר של וולוו S60 בישראל

בתוך תא הנוסעים מופיעים הסממנים שכמו בעיצוב החיצוני כבר ראינו בדגמים אחרים של החברה. לוח המחוונים מתחלף במסך צבעוני עם אפשרויות תצוגה לבחירה, מערכות הרכב מתופעלות דרך מסך מגע מרכזי גדול דמוי טאבלט וגם בורר מצבי הנהיגה ומתג ההנעה בקונסולה המפרידה בין המשבים הקדמיים.

מערך הבטיחות המתקדמת בוולוו כולל את הרשימה המוכרת של בקרת שיוט אדפטיבית, שיחד עם בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי ובלימה אוטונומית מאפשרת נהיגה כמעט עצמאית עד מהירויות של 130 קמ"ש.

בתחם המנועים ותיבות ההילוכים, מתכנס XC60 לשימוש בסדרות המנועים החדשות של וולוו בנפח 2.0 ליטרים ארבעה צילינדרים הן במנועי הדיזל והן הבנזין.
הדיזלים, שיסומנו באות D יגיעו בשתי רמות הספק, 190 כ"ס ב-D4 ו-235 סוסים ב-D5. מנועי הבנזין שיסומנו באות T יציעו 254 כ"ס בגרסת ה-T5 ו-320 כ"ס ב-T6. הגרסה החזקה ביותר תהייה ה-T8 ההיברידית פלאג אין (המכונית הלבנה בתמונות הנבדלת עם פתח ה"תדלוק" על הכנף הקדמית). כאן מנוע 320 הסוסים יקבל סיוע ממנוע חשמלי לגלגלים האחוריים ויספקו 407 כ"ס, זו גם הגרסה היחידה אליה מתייחסים כרגע גם נתוני הביצועים העומדים על 5.3 שניות ל-100 קמ"ש.

וולוו XC60 החדש צפוי להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2017.

הוצג וולוו 60XC החדש. יצרן, ניר בן טובים
לוח המחוונים הווירטואלי, מסך הליטה המרכזי והקווים הכללים שפגשנו כבר ב-XC90 וב-S90/ניר בן טובים, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully