וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס AMG חושפת מכונית היברידית ראשונה בתולדותיה

11.3.2017 / 11:22

חטיבת AMG מבית מרצדס חושפת דגם 4 דלתות דמוי קופה היברידי עם טכנולוגיות מפורמולה 1. על הכוונת - פורשה פנמרה

אתר יצרן

מרצדס רכשה מוניטין של חברה שמעבדת את הקונספטים משלב הראווה לעידן הסדרתי במהירות גבוהה, ובדרך כלל בשינויים קלים ככל הניתן. כך לפחות היא עשתה בשנים האחרונות כשחנכה את דגמי ה-GT החדשים, ה-A קלאס, ולפני כן את ה-SLS AMG הנועזת שהפיחה חיים חדשים בעיצובים קלאסיים. גם השנה, מרצדס הציגה מכונית טרום ייצור שנולדה ברוחן של רכבי שנות ה-50, אולם זו כבר מצוידת טכנולוגיות כלאיים שהגיעו היישר מסבב הפורמולה 1.

עוד בנושא:
עכשיו בישראל: מכונית פאר חשמליות של מרצדס

מכונית הקונספט של מרצדס, המוגדרת כ-Mercedes-AMG GT concept car לובשת סימנים שמדגישים את חזון המעצבים ואת כוונת מתכנניה; לוגו מרצדס המוגדל בחזית, מכסה מנוע ארוך, גג דמוי טיפה, ישבן קמור וספורטיבי ושבכת ה-AMG עם אזכורים סמליים לדגמי הפן-אמריקה התחרותיים.

בקרביים היא מאכלסת יחידת כוח היברידית שבנויה סביב מנוע ה-V8 של AMG בנפח 4.0 ל' ומנוע חשמלי עם סוללות. הפרטים הטכניים אודות הספקה מעט מעורפלים (מעל 800 כ"ס פלוס), אבל ב-AMG אומרים שברכב מוכן לכביש, הההאצה ל-100 קמ"ש תסתיים בפחות מ-4 שניות. ההנעה תהיה כפולה "4 מאטיק" עם ויסוח כוח בעוד המערכת החשמלית תשתדל לשמור על צריכת דלק בגבול ההיגיון.

ה-GT הייבריד נשענת על פלטפורמת E קלאס תוך שדרוגים שנעשו בידי מומחי חטיבת AMG, אך בשל מגבלות עיצובה היא תהיה מעט פחות מרווחת ממנה. גרסה סדרתית עתידה לצאת לכבישים בשנה וחצי-שנתיים הקרובות. פורשה פנמרה הייבריד החדשה תחכה כבר אחרי מתיחת פנים נוספת, ככל הנראה.

מרצדס מציינת השנה יובל שנים לשיתוף הפעולה עם חטיבת AMG, שהפכה להיות חלק אינטגרלי מהחברה הגרמנית ולגוף שפועל תחת חסותה הרשמית. זו מכונית ה-AMG ההיברידית הראשונה שיצאה תחת ידם, ועושה רושם שגם מהנדסי מכוניות העל מגרמניה מקבלים בהבנה את גזירות תקני זיהום האוויר ומבצעים את ההתאמות הנדרשות, תוך מזעור הפגיעה בביצועים.

מרצדס AMG ספורטסוואגון. אתר יצרן
מרצדס AMG ספורטסוואגון/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully