וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקים פורחים: כמה מרוויחה פורשה על כל רכב שהיא מוכרת?

22.3.2017 / 12:47

על רקע הביקוש הגבוה להם זוכים רכבי הפנאי היוקרתיים מדווחת חברת פורשה על שנת שיא במכירות. גם ב.מ.וו ומרצדס משגשגות ופרארי בעולם אחר

פורשה 911 GTS. אתר יצרן
פורשה 911 GTS/אתר יצרן

חלק מיצרני הרכב מדווחים בשבוע האחרון על הכנסותיהם בשנת 2016. על פי סוכנות הידיעות של 'בלומברג', עולה כי בין חברות הרכב המובילות שהרוויחו הרבה מאוד כסף על כל רכב שנמסר, נמצאות היצרניות הגרמניות ובראשן פורשה, ב.מ.וו ומרצדס (כל אחת בהתאם למכסת הייצור שלה).

פורשה נהנית בשנה החולפת מהביקוש המסיבי להם זוכים קרוסאוברים יוקרתיים כמו המקאן והקאיין, אולם גם מכוניות הספורט מסדרת ה-911 ממשיכות לככב לצד הקאיימן. בשנה הקודמת, מסרה פורשה (תת מותג בקונצרן פולקסווגן) 238 אלף מכוניות - רווח תפעולי של 4.1 מיליארד דולר; במילים אחרות, על כל מכונית שהיא מכרה, הכניסה לקופתה כ-18 אלף דולרים.

עוד בנושא:
כל מה שצריך לדעת על פורשה פנמרה החדשה

למרות שפורשה היא חברה יחסית קטנה, מדובר בהישג מרשים בעולם הרכב, שכן יצרניות כמו ב.מ.וו ומרצדס מרוויחות בממוצע כ-5,000 דולר לכל מכונית שיוצאת את פס הייצור. בגזרת מכוניות העל, עולה כי חברת פרארי משלשלת לכיסה רווח של 90 אלף דולר בתמורה לכל מכונית שנמכרת, אולם היקף הייצור שלה מוגבל (סביבות 8,000 חתיכות בשנת פעילות אחת). כ-30% מרווחי פרארי אגב מקורם לא בפח וגלגלים אלא במנועים, רשתות שיווק ומתחמי בידור ייעודיים של הסוס הצוהל.

בפורשה מקציבים לא מעט זמן לרכבי פנאי משום שהמקאן והקאיין חתומים ב-2016 על קרוב ל-70% מכל הכנסותיה. בבלומברג מעירים, שלמרות מחיר התחלתי של 50 אלף דולר לגרסאות הבסיס של המקאן, רוב הקליינטים מעמיסים מכל הבא ליד ולא מסתפקים בציוד התקני. לעתים, המחיר הסופי מאמיר ב-20 אלף דולרים נוספים. "אנחנו משתלים למלא את כל משאלותיהם של הקליינטים שלנו", אומר יו"ר דירקטוריון החברה אוליבר בלום. כך למשל, תוספת של חישוקי 21 אינטש תגבה עוד 5,400 דולרים בפורשה מקאן, ואילו מושבי עור מסוג "אספרסו" כ-4,200 דולרים, צביעה ייחודית כ-6,200 דולרים ודיפוני עץ עוד 2,000 דולרים. בקרוב תחשוף פורשה את הקאיין החדש, כך שהמכונה המשומנת תמשיך לעבוד במלוא הקצב.

גם בישראל רשמה יבואנית דגמי פורשה 'אורכיד ספורטס קארס' פתיחה מצוינת ב-2017, עם קרוב ל-50 מסירות (נכון לפברואר) - גידול של 500% ביחס לחודשיים הראשונים של השנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully