וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאדילק CT6: מבחן דרכים – יש "דיל"?

30.3.2017 / 11:00

עם זכות ראשונים בעסקי מכוניות הפאר, אבל עם תחרות קשה מאוד מאירופה, קאדילק שואפת לחזור להפוך לשם נרדף ליוקרה והצלחה. ה-CT6 היא צעד ראשון בכיוון, אבל המסע הארוך עוד לפניה

קאדילק CT6 מבחן דרך. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
עם יותר מחמישה מטרים לאורך, ל-CT6 יש המון רושם ראשוני/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן
בעשור האחרון, קאדילק נמצאת בדרך חזרה למקום אליו היא שייכת. לא עוד ספינות יבשה ענקיות ורופסות לפנסיונרים מפלורידה

ברדיו ציטטו המגישים בתוכניות האקטואליה את דבריו של הנשיא הנבחר טראמפ על כך שהוא רוצה לראות "דיל" בין הישראלים לפלסטינאים. כי ככה זה באמריקה, עסקה זה סתם, "דיל" – זה של ווינרים. אמריקה.

אמרתם קאדילק, אמרתם אמריקה, לא סתם אמריקה אלא זו מהסרטים הגדולים של פעם. אמרתם קאדילק אמרתם שפע אדיר של מרחבים של אוטוסטרדות רחבות ידיים ודיינרים עם שלטי נאון ומושבי ויניל אדומים בהם מוגשות ארוחות בוקר של מגדל פנקייקים עם מפלי מייפל וקוביית חמאה למעלה, של מנועי V8 ענקיים, יותר כנפיים מאשר בסניף של קנטאקי פרייד צ'יקן בזנב ויותר חשמל מסופת ברקים באריזונה.

אבל אחרי תור הזהב שלה שצריך להודות נמשך על פני שבעה עשורים, עוד משנות העשרה של המאה הקודמת – הגיעה גם תקופה פחות זוהרת כזו שדרדרה את המותג המפואר הזה למקום שממנו קשה מאוד לטפס רק עם נוסטלגיה, בטח בשוק תחרותי מאוד של מותגי הפרימיום בתקופה הנוכחית.

עוד באותו נושא:
חטיבת יוקרה חדשה תמכור את קאדילק ומזראטי בישראל
נשיא קאדילק על המתחרות הגרמניות: "הפכו להיות מגוחכות"

בעשור האחרון, קאדילק נמצאת בדרך חזרה למקום אליו היא שייכת. לא עוד ספינות יבשה ענקיות ורופסות לפנסיונרים מפלורידה ולא עוד תג המגן שלה על מכוניות עממיות עם סממני יוקרה – אלא מותג פרימיום עם ערך אמיתי.

בקאדילק גם הבינו שאחרי ההישג וההוכחה שהם יכולים לבנות שלדות מכוילות ומכוניות מהנות לנהיגה, אם הם רוצים באמת להיכנס לזירה הם צריכים גם מכונית דגל, כזו שתציג את החזון של החברה הזו באופן מובחן – גדול מהחיים כמו באמריקה. בינתיים אמורה לעשות את זה המכונית שלפניכם, ה-CT6.

קאדילק CT6 מבחן דרך. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
רק כדי לקבל מושג על המימדים החיצוניים שלה, אלו חישוקי 19 אינץ'/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

רושם ראשוני

עיצוב זו לא נקודה שאני מרבה להתעכב עליה, בסופו של דבר זה עניין של טעם, התגובות שמקבלת הקאדילק הזו נעות בין התפעלות מהמראה הנועז, המפוסל וגם מהמימדים לבין עיקום אף כלפי מה שנתפס כמראה מוחצן או נועז מדי. על דבר אחד אין ויכוח המכונית הזו יודעת "לדפוק כניסה" בכל מקום שהיא מגיעה אליו. כאשר 518 הס"מ שלה גולשים לתוך חניון, עם פנסי הלד ששוטפים את כל מה שלפניה באור לבן בהיר, עם החלונות הכהים ומאחור ארבע יציאות מפלט זו לא מכונית למי שרוצה להישאר מתחת לרדאר הסביבתי.

מיד עם הכניסה לתא הנוסעים, גם מתברר מהר מאוד שלא רק בעיצוב החיצוני קאדילק נחושה למצב את עצמה כמכונית פרימיום, אלא גם ברמת החומרים, הבחירה בהם והכמות שלהם. הביטוי "מה שאתה רואה – זה מה שאתה מקבל" נכון כאן עד לפרטים הקטנים ביותר, אין כאן שום דבר שהוא "דמוי". העור הוא עור רך ומעובד, מה שנראה מתכתי הוא אכן מתכת מלוטשת היטב, ובגימור הפנים עם פאנלים מעץ - זה עץ אמיתי.

במכונית המבחן בחרו לשבץ פנימה פאנלים מסיבי פחמן, ומעבר לבחירה – יש מאחוריהם תובנה שמסבירה את מהות הפער שעדיין קיים בינה לבין הטובות בקבוצה שלה. כי פאנלים מסיבי פחמן הם בעיקר שפה או סממן מובהק של מכונית ספורט או לפחות גרסה ספורטיבית, הם אמנם יקרים מאוד, אבל לא ממש יוקרתיים. אתם לא תראו סדרה 7 או מרצדס S קלאס וגם לא יגואר XJ או את הנציגות של היצרניות האלו בקטגוריית הסאלון עם גימור סיבי פחמן, לא כי אין בהן (למעשה בסדרה 7 הכלוב העוטף את הנוסעים עשוי מסיבי פחמן), אלא כי הוא לא מתאים לאווירה היוקרתית שהן מבקשות לייצר בתא הנוסעים. אומר זאת כך, גם אם נעלי הניו באלאנס שלך עולות 1,200 שקלים – אתה לא מגיע איתן לקונצרט של הפילהרמונית.

העניין הזה של לא לגמרי לכוון לתדר המדויק של יוקרה ואקסלוסיביות חוזר פה גם בעוד רכיבים, זה אף פעם לא בבסיס – אלא סביב המעטפת, בדיוק שנדרש ממוצר ששואף להגיע כל כך גבוה. ב-CT6 יש כל מיני דוגמאות לעניין הזה, שהיא כבר "שם" לגמרי בכל מה שקשור לעיצוב ולאיכות, אבל "ליד" בכל מה שקשור לתיבול המדויק. קחו למשל את סידור הכפתורים שעל ההגה, יש שם בצד שמאל למטה את כיול התראת הקרבה לרכב שלפנים והתראת הסטייה מנתיב, עד כאן הכל בסדר, ואז מתחתם את כפתור החימום להגה, למה הוא שם? איך הוא קשור לשניים האחרים? כפתורי השליטה על מערכת השמע מופרדים מאלו של העברת התחנות/שירים. מראות הצד שנראות מיליון דולר, אבל פחות יעילות לתמרונים צפופים בשל הגודל שלהן והייתי שמח להסתייע במערך המצלמות ההיקפיות, אך אלו באיכות נמוכה למדי, באופן כללי וביחס לקבוצה ולמחיר שלה בפרט. זה כל כך חבל, כי באמת שבבסיס יש כאן תא נוסעים נהדר עם מרווח מצוין, רשימת אבזור שפשוט לא נגמרת כולל מראה מרכזית שהופכת למסך פנורמי לתצוגת המצלמה האחורית, משטח טעינה אלחוטי, הנעה מרחוק ועוד ועוד וכאמור איכות חומרים מעולה, אבל ביצוע שמעיב על הרמה שלהם.

שליטה על מערכת המולטימדיה עם קישוריות למכשירי אפל נעשית הן ממסך המגע והן ממשטח מגע בדומה לעכבר במחשבים נישאים. מהירות התגובה טובה ולמעט גליצ'ים ובאגים קטנים ומרגיזים של ממשק ה-CAR PLAY כמו סירוב שלו לחזור לרדיו אחרי הנחייה קולית שמגיעה מהניווט בטלפון הנייד. מהירות התגובה של המסך טובה וגם התצוגה נאה, אם כי שוב, המתחרות מגרמניה עושות את זה טוב יותר בהיבט של גרפיקה ומראה חזותי.

דילוג למושב האחורי והסעה בו מגלים את אחד המושבים האחוריים המשובחים ביותר בנמצא. מעבר למרווח הרגליים העצום שהוא תולדה של בסיס גלגלים בן 311 ס"מ, המושב עצמו רך וכורסתי, הגוף שוקע שניים שלושה ס"מ פנימה לריפוד העור הרך ומלבד יציאות מיזוג גדולות (ללא בקרה נפרדת) מציע המרחב האחורי משענת יד נדיבה ונוחה יותר ממושבים של כמה מכוניות אחרות, וכמובן שתי יציאות USB וגם שקע 230V, שליטה בווילון החשמלי וחימום למושבים.
הנתון הרשמי של נפח תא המטען, שנפתח חשמלית ברוב טקס והדר הוא 433 ליטרים, אני לא בטוח לגבי המספר הזה, כי התא עצמו ענקי, עם פתח הטענה רחב מאוד, עמוק מאוד, למעשה כל כך עמוק שמוזר שאין בו שום אפשרות עיגון למטען.

קאדילק CT6 מבחן דרך. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
מרווח מצוין גם מלפנים עם מיטב החומרים ורשימת אבזור ארוכה. הנדסת האנוש מוזרה לעיתים/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

אל המרחב

מתוך היצע של שלושה מנועים (2.0 ליטרים טורבו 265 כ"ס, 3.0 ליטרים טורבו עם 404 כ"ס, 3.6 ליטרים אטמוספרי 335 כ"ס) וגרסת פלאג-אין היברידית שהוצגה לאחרונה, לישראל מגיעה ה-CT6 עם מנוע ה-V6 בנפח 3.6 ליטר האטמוספרי ולו כאמור 335 כ"ס ב-6,800 סל"ד ו-39.1 קג"מ ב-5,300 סל"ד.

אז נכון, זה לא V8 רועם קלאסי שבו תמיד התהדרו ספינות הדגל של קאדילק, אבל גם אין לו במה להתבייש, מעבר לטכנולוגיה שלו כמו ניתוק שני צילינדרים בשיוט ועבודה על 4 בוכנות לחיסכון בדלק, הוא מצליח להיות בדיוק מה שהייתם מצפים ממנוע אמריקני ויותר, כולל בונוס של צליל גרוני ומתרונן בכל מעיכת דוושה. יחד עם ההנעה הכפולה ומשקל עצמי מפתיע לטובה של 1,797 ק"ג ביחס למכוניות פאר – הודות לשלדה, דלתות, מכסה מנוע, תא מטען וגג מאלומיניום. היא יוצאת מהמקום בקצב שממשיך להפתיע גם אחרי הפעמים הראשונות, קאדילק לא מוסרת נתון רשמי של תאוצה, אני מדדתי לה כ-5.5 שניות מעמידה למאה קמ"ש.

בדרך למהירויות השיוט הבין יבשתיות שהיא מסוגלת לנוע בה שעות על גבי שעות ובנחות מצוינת היא עוברת דרך שמונה הילוכים בתיבה הפלנטרית שלה. היא אולי לא המהירה והמבריקה מסוגה, במיוחד בתפעול ידני ולפעמים בתחילת תנועה היא קצת גסה בשילוב שלה, אבל בנהיגה הנינוחה שה-CT6 אוהבת, היא מייצרת העברת הילוכים חלקה ונעימה מאוד, משייטת מיחס העברה אחד לשני על גלי המומנט.

אגב נהיגה נינוחה – זה בדיוק המקום בו היא זורחת. המהנדסים שלה הצליחו לסדר לה כיול מתלים שגם בלי מתלי אוויר או בולמים מתכווננים אדפיטביים משלבים בין תמיכה ראויה בגוף הגדול לבין נוחות נסיעה. אז נכון שהיא לא תרחף באדישות מעל פגעי סלילה ברמה המוניציפלית, אבל מצד שני, בשיוט בין עירוני מהיר היא מתגברת על קפלי אספלט ושברים תוך כדי שמירה על רמות דציבלים נמוכות מאוד בתא הנוסעים, כאלו שמאפשרות למערכת השמע של BOSE על עשרת הרמקולים שלה להעביר את הזמן.

גם כאשר היא ננהגת קרוב לגבולות הטעם הטוב בכבישי הצפון, היא לא מאבדת את הצפון ומתפזרת לכל עבר עם העברות המשקל מצד לצד. במובן הזה, המהפכה הדינאמית שראינו בדגמים האחרים של קאדילק, הגיעה גם ל-CT6. מי שיתעקש לנהוג אותה כמו מכונית ספורט לא ימצא בה שותפה נאמנה או מתקשרת, אבל היא בהחלט מסוגלת לצלוח קטע כביש מפותל מהר מאוד וברמת בטיחות ואחיזה מצוינות. אפשר לגרור אותה להיגוי יתר, בעיקר בכניסה מהירה לפניה עם העברת משקל לפנים, אבל הוא מופיע לרגע אחד קצרצר. כי המכונית מתיישרת מיד בזכות מערכת ההנעה הכפולה, שמיישרת קו עם הטובות והמתקדמות ויודעת לפצל, לחלק ולהוציא גם שורש ריבועי של כל סוס וסוס ולשלוח אותו לפנים, לאחור, לאחד הצדדים ואפילו רק לגלגל שלו יכולת האחיזה והמשיכה הטובה ביותר.

בסיום ימי המבחן, תחת רגל כבדה מאוד, צריכת הדלק של ה-CT6 עמדה על 8.7 ק"מ לליטר.

קאדילק CT6 מבחן דרך. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
קאדילק CT6 מבחן דרך/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

יש ויזה?

לעומת המספרים בגזרת 850 אלף השקלים וצפונה של מכוניות הפאר היא מציאה של ממש

כשניגשתי לקאדילק CT6, הייתי חיובי, חיובי מאוד אפילו. שני מפגשים קודמים עם מכוניות הנוסעים של קאדילק היו הפתעות מעולות. ה-ATS יכולה לעמוד מול סדרה 3 של ב.מ.וו - אמת המידה של הקטגוריה בלי להתבלבל בכל הנוגע לדינאמיות והתנהגות, גם ה-CTS לא רחוקה ממנה. ההתקדמות האדירה של קאדילק בתחומי העיצוב החיצוני, תא הנוסעים, איכות החומרים ותחומים נוספים מגלה שבג'נרל מוטורס מתייחסים לרנסנס הנוכחי של קאדילק ברצינות רבה.

היא כרטיס ביקור מרשים מאוד עם נוכחות שקשה להתעלם ממה, מימדים מכובדים, ואבזור בעלות של מכונית משפחתית חדשה אצל המתחרות שלה - כלול אצלה במחיר ומנוע נהדר.

מצד שני, היא לא מספקת את הסחורה בהיבט של הליטוש האחרון שחסר לה כדי באמת לאיים על המובילות בקבוצה, בעיקר בהיבט הטכנולוגיה והיישום שלה – מצלמות הרוורס, ממשק המולטימדיה וגם בקרת שיוט אדפטיבית שהופכת לנפוצה יותר ויותר לא ברשימה שלה.

אבל האס בשרוול שלה לא נוגע לשלדה, למנוע, או לאבזור – אלא בתג המחיר. כי את כל הגודל, ההספק והאבזור הזה שגורם על הנייר למכוניות הפאר ה"נחשבות" להרגיש כמו תמורה מאוד לא אטרקטיבית, היא מגישה עבור 550 אלף שקלים. לא שמדובר בסכום מבוטל, חלילה. אבל לעומת המספרים בגזרת 850 אלף השקלים וצפונה של מכוניות הפאר היא מציאה של ממש. האם היא יכולתה לנצח אותם פנים אל פנים? כנראה שלא, אבל כמענה של תמורה למחיר מול מכוניות סאלון יש לה דיל לא רע בכלל, ודיל טוב זה מה שהולך היום באמריקה, לא ככה טראמפ?

תודה רבה ליקב "קטרון", יקב גרוויטציה משפחתי בישוב הושעיה בגליל על האירוח לצילומים במרכז המבקרים של היקב.

על הצד הטכני:
קאדילק CT6 3.6 ליטר "לקשרי"

מנוע, הנעה – בנזין, 6V, כפולה
נפח – 3,600 סמ"ק
הספק/סל"ד – 6,800/335
מומנט/סל"ד – 5,300/39.1
תיבת הילוכים – אוטומטית, 8 הילוכים

מידות
אורך (ס"מ) – 518
רוחב (ס"מ) – 188
גובה (ס"מ) – 147
בסיס גלגלים (ס"מ) – 311
תא מטען (ליטרים) – 433
משקל (ק"ג) – 1,797

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – מק'פרסון/רב חיבורי
בלמים קד'/אח' – דיסק מאוורר/דיסק מאוורר
צמיגים – 245/45 R19

עוד באותו נושא

מבחן דרכים: קדילאק XT5 מנוע 3.6 ל', פרמיום

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully