וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורקינט חשמלי במבחן – סיטי באג 48V – חרק ממתק

3.4.2017 / 8:45

אל תתנו למראה להטעות אתכם – זה אחד מכלי הרכב היותר מדליקים שיצא לנו לבדוק בזמן האחרון. הקורקינט החשמלי של סיטי באג בגרסת ה-48V הוא תחבורה משלימה מצוינת, גם אם לא זולה

קורקינט חשמלי במבחן. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
ניכרת השקעה בעיצוב ולא רק קרש, כידון וגלגלים/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן
מישהו המגיע רכוב על קורקינט אדום ומכריז שהוא בא לאסוף את הב.מ.וו סדרה 7 זה משהו שבדרך כלל לא רואים

את הפרצופים הספק מופתעים ספק נבוכים באולם התצוגה לא היה אפשר לפספס, בכל זאת, מישהו המגיע רכוב על קורקינט אדום ומכריז שהוא בא לאסוף את הב.מ.וו סדרה 7 זה משהו שאנשי המכירות בב.מ.וו בדרך כלל לא רואים, גם לא הלקוחות שהיו באולם התצוגה באותו בוקר.

אבל כאשר יצאתי משם עם אותה מכונית והסיטי באג שכן מקופל בתנוחת הסכין הקפיצית שלו בתא המטען, ישר כאשר השתלבתי לתוך עומסי התנועה המוכרים של בוקר תל אביבי, עם כל העור והפאר פה, לא יכולתי לסלק את המחשבה הטורדנית שעם הקורקינט הייתי מגיע הרבה יותר מהר ממקום למקום בתוך ג'ונגל הבטון סביבי.

ההצעה לבחון את הגרסה הבכירה של הקורקינט החשמלי מטאיוון הגיעה לי בדיוק בזמן, בתור מישהו המקפיד להתנייד למשרד בתחבורה ציבורית מטעמי בריאות הנפש, מזה שבועות אני מהרהר באפשרויות של תחבורה משלימה להגעה אל תחנת הרכבת וממנה. אופניים חשמליים הם פתרון אחד, אבל הגודל שלהן והמשקל פחות קוסמים לי וכן העובדה שלא ניתן להיכנס איתן למשרדים, בתי עסק או מקומות אחרים.

לעומתם, על הנייר הקורקינט החשמלי של סיטי באג הציע יתרונות לא מבוטלים. משקל נמוך יחסית, סוללה חזקה, וכן טווח הנסיעה המוצהר שלו העומד על כ-15 ק"מ היה על הנייר די והותר לאופי השימוש שהועדתי לו כ-3.3 ק"מ מהתחנה למשרד וכ-4.5 ק"מ מתחנת הרכבת הביתה.

קורקינט חשמלי במבחן. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
הכלי בנוי היטב, חסון ועמד יפה גם בקפיצות/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

ממתק

מדידת GPS הראתה מספרים של 22 קמ"ש במישור, זה מאוד, אבל מאוד מהיר לכלי כזה

ניגשתי לסניף של קונינג היבואנית בבן יהודה בתל אביב, 5 דקות הסברים של דביר ובאמת שאין יותר מדי מה לחפור. קיפול קל באמצעות מנוף בחיבור בין המדרך לכידון וזה נסגר, אותו הדבר לפתיחה. כאן לוחצים כדי להפעיל, זו המצערת, זה ה"בלם" (הבלימה היא למנוע החשמלי ולא באמצעות בלמים רגילים), קח מטען וסע לשלום.

אז נסעתי, אבל הקורקינט לא. מסתבר שיש שני מנגנוני בטיחות קטנים וחכמים כדי למנוע הפעלה לא רצויה של הכלי. הראשון הוא משבת שלא מאפשר תגובה של המצערת מתחת ל-5 קמ"ש כדי שהכלי לא יפרוץ קדימה במקרה של לחיצה בטעות על המצערת, כך שצריך לתת קטנה עם הרגל ואז להאיץ. המנגנון השני הוא חיישן משקל שמונע מהקורקינט לנסוע אם אין משקל מינימלי של 35 ק"ג, על גבי המדרך, גם טוב נגד ילדים ושוב, למנוע הפעלה שלו בטעות.

אז אחרי שהסדרנו גם את הסיפור הזה יצאתי לדרך, אני לא חושב שנתקלתי אי פעם בכלי תחבורה שתפעולו והשליטה בו הם כל כך אינטואטיביים. למעשה, לא רק כלי תחבורה, הסיטי באג מתחרה בפשטות התפעול שלו במחדד, ואני לא מדבר על אלו הגדולים עם המנואלה, אשכרה מחדד ברזל של פעם.

בתוך כמה עשרות מטרים אתם כבר זזים איתו ועליו כאילו עשיתם את זה שנים. ההיגוי סופר זריז, מה שדורש גם ריכוז וגם תשומת לב לדרך. השילוב של כידון אנכי עם זיווית היגוי חדה כל כך וצמיגי גומי עם מעט מאוד אוויר והיעדר מוחלט של שיכוך גורמים לו להיות עצבני מאוד לתנאי הדרך. עם הזמן מצאתי את עצמי לפעמים מאריך קצת את הדרך רק כדי לרכוב על משטחי בטון או לפחות שבילים סלולים. מדרכות שבורות או אספלט מצולק הם סיוט נוראי וגם עניין מסוכן מאוד ומועד למעידה.

בתוך זמן קצר מצאתי את עצמי לא רק שולט בו ברמת התפעול השוטף, אלא גם קצת מעבר לו. הכידון הקל והעובדה שהמנוע החשמלי נמצא בגלגל האחורי, הופכים הנפות גלגל קדמי לקלות מאוד ומהר מאוד ירידת מדרכות ואפילו קיפוץ על גבי גלי האספלט שמרימים שורשי עצים במדרכות הפכו לשעשוע. רק צריך לזכור לכופף קצת ברכיים כדי לספוג את הנחיתה.

הדבר הבא ששמים אליו לב הוא כמה הדבר הזה מהיר. פשוט שד! מדידת GPS הראתה מספרים של 22 קמ"ש במישור, זה מאוד, אבל מאוד מהיר לכלי כזה. להורה שתהה האם לא כדאי להחליף לבן שלו את האופניים החשמליים בקורקינט כזה אמרתי ואני אומר שוב לא!, סליחה, בשום פנים ואופן לא! אגב, מבחינת החוק, הרכיבה על קורקינט ממונע מותרת מגיל 16 ומעלה. בתחתית הכלי יש כפתור שלחיצה עליו מגבילה את המהירות לכ-6 קמ"ש בלבד. חבל שאין מצב ביניים למהירות מכיוון שכאמור, זו המירבית שלו גבוהה למדי.

בדרך לבית שלי מהרכבת הסיטי באג התבקש להתמודד עם כמה עליות ברמות קושי קל עד בינוני. כל עוד שומרים על מומנטום הוא מצליח לטפל בהן בקלות יחסית עם איבוד מתון של כ-4 קמ"ש בארוכות שבהן. ככל שאחוזי הסוללה צונחים, הוא יעשה את זה לאט יותר.

הסוללה בכלי הנבחן הייתה סוללת 48V ואת הסיטי באג ניתן גם לקבל עם סוללת 36V קלה יותר וזולה יותר. שתי הסוללות מתוצרת LG והיצרן מצהיר על 500 מחזורי טעינה שלהן. האחריות לכלי ובכללה לסוללות עומדת על שנה ובמחירו כלולים גם שני טיפולים שנתיים בחינם.

מבחינת מימדים, הכלי עצמו די קומפקטי, בטח ביחס לאופניים חשמליים. במצב נסיעה המידות הן גובה/רוחב/אורך של 1010/459/1140 מילימטרים, ובמצב מקופל 917/459/384 מילימטרים. הכידון עצמו טלסקופי ומתכוונן כך שהוא מתאים לכמה גבהים. לא הייתה בעיה לדחוף אותו בתאי מטען של כל מכונית כולל קיה פיקנטו החדשה, הוא גם נכנס כמעט במלואו בין המושבים ברכבת כמעט מבלי לבלוט למעבר.

בדיקה חוזרת בסיום השימוש האינטנסיבי שהוא עבר כולל כמה פעלולים רציניים לא הותירו כל זכר על הכלי, הסיטי באג בהחלט מרשים בחוסן ורמת הבנייה שלו.

לאורך השימוש בו צצו גם מספר חסרונות. כך למשל עניין ההעמדה שלו, בהיעדר רגלית, ניתן להעמיד אותו רק בקיפול או להשעין אותו על משהו בסביבה. כמו כן כפתור ההפעלה שנמצא ליד מנגנון הקיפול למטה דורש התכופפות בכל פעם, לחילופין ניתן להדליק ולכבות עם הרגל, אבל זה לא תמיד מצליח בפעמים הראשונות.

לגבי המשקל שלו, אמנם 12.5 ק"ג הם פחות מזה של אופניים חשמליים, אבל לא בדיוק נוצה ואכן הליכה איתו על הידיים במקומות סגורים העבירה בי צמרמורת – עד שנפל האסימון, זהו בערך משקלו של מא"ג עם תוף תחמושת... אבל ביחס לסרבול של נשיאת אופניים מדובר במשהו נסבל למרחקים קצרים.

טווח הנסיעה הריאלי בטרם מתחילה הסוללה להראות סימני מצוקה עמד על 10 ק"מ בתנאים של נשיאת מבוגר פלוס תיק גב במשקל כולל של כ-80 ק"ג בדרך שכזכור כוללת כמה עליות. זה אגב גם פחות או יותר תחום המעטפת שאחריה רכיבה על כלי כזה כבר לא נעימה והיא בכל מקרה הרבה מעבר למה שהוא אמור לעשות.

אבל החיסרון הגדול ביותר בכלי הוא תולדה של הביצועים המצוינים שלו ונוגע למערכת הבלימה. היא פשוט חלשה ביחס למהירות הגבוהה שאליה כאמור מסוגל להגיע הכלי, בעיקר לבלימות חירום ממהירות גבוהה לעצירה. גם כאשר משלבים בין הידית לדריכה על החלק האחורי שבולם פיזית את הגלגל (ומדליק אור בלם, כך שבכל מקרה כדאי להשתמש בו), מרחקי העצירה ארוכים מאוד. זה דורש בעיקר מודעות וריסון בכל הקשור למהירות הרכיבה באיזורים בהם אתם עשויים להידרש לבלימה חזקה.

הערה:
אנו התרשמנו מהכלי כפי שניתן לנו. עם זאת, היבואן ביקש להעמיד לרשותנו את הסיטי באג לבדיקה שניה של עניין הבלימות לאחר כיוונון עוצמת הבלימה לדרגה גבוהה יותר. עם ההתנסות לאחר הכוונון נעלה כאן עדכון למבחן באם יעלה פער בין השניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קורקינט חשמלי במבחן. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
קורקינט חשמלי במבחן/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

נכנס בי הג'וק

שורה תחתונה, הסיטי באג הוא קורקינט חשמלי איכותי מאוד, עם ביצועים מצוינים (אבל פחות בבלימה), עם שעתיים וחצי לטעינה מלאה הוא כלי שזמין תוך זמן קצר לשליפה מתא המטען של המכונית ולהקפצות קצרות טווח לפגישות, שבסיומן הוא נישא בידיים פנימה לבניין משרדים והמראה ההיי-טקי שלו משתלב יפה בנוף.

התענוג, כדרכם של מוצרים איכותיים ומתקדמים לא זול, גרסת ה-48V תעלה 4,500 שקלים. מצד אחד זה קרוב מאוד למחיר אופניים חשמליים קטנים, להם מעטפת שימושיות ודינאמיות עדיפה, אבל מצד שני קשה להשוות בין שני הכלים האלו. כך שבסופו של דבר הוא ממוקד לשימוש מאוד מסוים, מי שזקוק לכלי תחבורה משלימה נישא, קומפקטי אבל בלי להתפשר על ביצועים ואיכות – חייב לפחות סיבוב עליו. רק עשו לי טובה רכבו באחריות ובעיקר שימו לב למרחקי העצירה...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully