וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי הכריזה רשמית - נייצר שני רכב פנאי חדשים בשנתיים הקרובות

12.4.2017 / 12:15

אודי פרסמה רשמית כי החלה לקדם אל ייצור סדרתי את רכב הפנאי הבכיר Q8 ואת רכב הפנאי הקומפקטי Q4, שיוצגו במהלך השנתיים הקרובות באירופה. "נתחזק בסגמנטים החשובים ביותר"

אודי Q8. אתר יצרן
אודי Q8 קונספט/אתר יצרן

אודי הכריזה אמש (שלישי) לפנות ערב באופן רשמי, כי תייצר צמד רכבי פנאי חדשים במהלך השנתיים הקרובות. הדגם היוקרתי מבין השניים יהיה ה-Q8, שייצורו יחל בקרוב במפעל הסלובקי בברטיסלבה, בעוד אודי Q4, שיתברג בין ה-Q3 ל-Q5 ירד מקו הייצור ההונגרי בגיור (סמוך לגבול עם סלובקיה) בשנת 2019. "נשלב שני קרוסאוברים מסדרת ה-Q שלנו אל תוך רשת הייצור ונחזק את התחרותיות שלנו בסגמנטים החשובים ביותר כיום", כך אומר פרופ' הוברט וואל, מבכירי הדירקטוריון הלוגיסטי של חברת אודי בגרמניה.

עוד באותו נושא:
עכשיו בארץ: אודי Q5 החדש
אודי S8 "פלוס" במבחן דרכים: עוד מזה, בבקשה

את אודי Q8 פגשנו בתערוכת הרכב בדטרויט לפני כשלושה חודשים בלבוש רעיוני. הוא משובץ מעל ה-Q7, ויתחרה ראש בראש עם ב.מ.וו X6 ומרצדס GLC. גודלו יהיה כשל יריביו, עם תא מטען בנפח של כ-690 ל' וסידור הושבה לחמישה אנשים. בחרטום, יישא מנוע היברידי המפיק כ-450 כ"ס בחיבור אל תיבת 8 הילוכים דו-מצמדית. הוא יאיץ בכל הגלגלים (קוואטרו) ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ועד 254 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. בשלב מאוחר יותר, ניתן יהיה לרכוש אותו גם בגרסת ביצועים, ה-SQ8 עם מנוע בנזין בי-טורבו.

ה-Q4, שהפרטים עליו פחות ידועים, סומן כבר בשנת 2014 על ידי כלי התקשורת כשנחשף הקונספט TT אוף-ראוד (לכאורה דגם ספורט לשבילים). הוא יתחרה ישירות נגד ב.מ.וו X2 בקטגורית ה-compact utility vehicles שטרם הוצג רשמית, וכן מול ריינג' רובר איווק. אורכו יהיה כ-4.5 מ', כלומר ארוך יותר מאחיו הקטן Q3 בכמה סנטימטרים מכובדים וכנראה יהיה קצת יותר מרווח ממנו, בזכות אבולוציה של פלטפורמת ה-MQB המודולארית.

אודי תצייד אותו במגוון מנועי TFSI מסורתיים, אך גולת הכותרת תהיה הימצאותה של תחנת כוח קומפקטית בנפח 2.5 ל' מה-TTRS, לה הספק מרבי של 400 כ"ס והנעה כפולה (קוואטרו). בהמשך יחבור אליו גם מנוע היברידי המאפשר לכסות כמעט 50 קילומטרים על הסוללות בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully