וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה ויז'ן E קונספט – החזון של סקודה

19.4.2017 / 14:12

מכונית הקונספט של סקודה בתערוכת שנגחאי משלימה את הצלע הצ'כית בעתיד החשמלי והאוטונומי של קונצרן פולקסווגן, אבל קרובות יותר אלינו הן גרסאות פלאג אין הייבריד של סופרב ואוקטביה

סקודה ויז'ן E. אתר יצרן
סקודה ויז'ן E, העתיד הוא רכב פנאי, כמובן/אתר יצרן

תערוכת שנגחאי שבסין נבחרה להיות הבמה בה מציגה סקודה את מכונית הקונספט ויז'ן E.

בבסיסה של הויז'ן E שוכנת פלטפורמת ה-MEB בסיס מודולארי שיוכל לשמש מגוון רחב מאוד של תצורות וכלי רכב בעתיד. אבל זה מה שנמצא מתחת, מה שרואים בעיניים הוא למעשה קרוס אובר – קופה, במיטב האופנה הנוכחית, או אם תרצו האח המסוגנן של הקודיאק הגדול. האורך הכללי הוא 469 ס"מ, כמידותיו של מיצובישי אאוטלנדר אולם בסיס הגלגלים של 285 ס"מ גדול משמעותית, אם כי הרכב מציע רק ארבעה מקומות ישיבה. אמנם, מצד אחד קשה מאוד להסיק משהו מנתונים של מכונית קונספט, מצד שני, בפעם הקודמת בה סקודה הציגה מכונית ממשפחת דגמי התצוגה ויז'ן היה זה הויז'ן S שהפך מהר מאוד ובדמיון לא קטן לקודיאק.

עוד בנושא:
סופר סקודה: האוקטביה החזקה ביותר בכל הזמנים

את הויז'ן E מניע חשמל המקביל בהספקו ל-306 כ"ס וכן הוא מצויד בהנעה כפולה. מה שהופך אותו לפי סקודה לרכב הדינאמי ביותר שיצרה אי פעם. המהירות המירבית עומדת על 180 קמ"ש אבל מעניין יותר הוא הטווח המוצהר העומד על 600 ק"מ. עם יכולת טעינה של 80 אחוזי סוללה בעמדות זרם ישיר (DC) בתוך 30 דקות בלבד.

בהתאם לתפיסת העולם של סקודה, את המעבר למכונית העתידית מלווה עדיין הסיסמה של החברה SIMPLY CLEVER – זה בא לידי ביטוי במאמץ אותו תשקיע החברה על מנת להפוך את הטמעת המכוניות השונות כל כך מהמוכר לתהליך ידידותי ולא מאיים.

כך למשל חלק מהמערכות שיוצגו בויז'ן ועתידות להיות חלק ממכוניות הדור הבא של סקודה הן למשל מערכת נהיגה אוטונומית רמה 3 (הנהג עדיין נדרש להיות בשליטה במכונית ואף לוקח פיקוד במידת הצורך, אבל המכונית מסוגלת לנהל את עצמה בסביבת כלי רכב אחרים וכן בסמוך לרמזורים). מערכת המולטימדיה מופעלת על ידי דיבור ומחוות וכוללת מד בריאות וחיוניות ומעקב אחר תנועות העיניים ועוד.

אבל המעבר לחשמל לא ייעשה בן לילה עם הויז'ן, כשלב ביניים אנו עתידים לראות בשנים הקרובות ולכל המאוחר ב-2019 ו-2020 גרסאות פלאג אין היברידיות לסופרב הגדולה וכן לאוקטביה המשפחתתית שכמה מאות גרסאות חשמליות שלה כבר נוסעות מזה שנים באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully