וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Jeep חשמלי? "יונטו" קונספט החדש נחשף בתערוכת סין

24.4.2017 / 12:31

מותג השטח האמריקני קפץ לתערוכת סין עם קונספט אקולוגי בשם יונטו. האם כך יראו דגמי Jeep בקרוב, או האם זו "יציאה" עבור השוק במזרח העולם?

ג'יפ יונטו קונספט. אתר יצרן
ג'יפ יונטו קונספט. חשמלי/אתר יצרן

כמעט באותו השבוע שבו Jeep שגרה מהמחסנים מפלצת כביש אמתנית בדמותו של הגרנד צ'ירוקי 'טריילהוק' עם מנוע המפיק 707 כ"ס, ותאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 3.5 שניות (פרארי במראה האחורית?), הופיע לו, כמעט בחשאי רכב ראווה חדש וידידותי לסביבה העונה לשם "יונטו" במסגרת תערוכת הרכב בסין.

עוד בנושא:
טור אישי: עשרת רכבי השטח הנחשקים ביותר

היות וג'יפ הצניעו את חשיפתו בשנחאי, ישנם הימורים שונים והשערות על כוונת FCA (קונצרן קרייזלר-פיאט) בנוגע לעתידו; מצד אחד, ייתכן בהחלט שאנו עדים לקדימון לגרנד-צ'ירוקי הבא (שימו לב למשל לחלק האחורי השטוח) ולקו הקדמי עם תאורת הצ'ירוקי. מנגד, נדמה שההיבט החשוב ביותר בו נגזר בכלל מהטכנולוגיה האקולוגית, שכן את גולת הכותרת הדביקו ליונטו על הישבן - "PHEV", או מערכת הנעה היברידית עם טעינה מהשקע החשמלי.

ליונטו, שפותח עם צוותי Guangzhou Automobile Group בסין, אופציה לשבעה מושבים, ומערכת ההינע שלו מורכבת ממנוע בנזין V6 וצמד מנועים חשמליים (ההספק אינו ידוע). זו הפעם הראשונה שכותר PHEV מתנוסס על רכב של ג'יפ, כך שמבחינת מישהו בפיאט-קרייזלר זהו בהחלט "ביג-דיל". מצד שני, אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של ג'יפ, מלבד יכולת ה-4X4 המהוקצעת היא תחנת כוח זוללת בנזין שסותרת כל תפישה של שוחרי איכות הסביבה. אולי זו הסיבה, שבארה"ב ממעטים לייחס לו חשיבות משמעותית, מחוץ לגבולותיו במזרח.

פיאט-קרייזלר מקפידים לשמור על דיסקרטיות בכל הקשור למערכות הינע חשמליות ומעדיפים לתקוע סוללות במיניוואנים גדולים, כמו פסיפיקה הבא. עושה רושם, בשלב זה שהיונטו הוא תרגיל חימום לקראת בכורה אחרת שמתכננת ג'יפ בארה"ב, אולי של הוואגוניר החדש שכולם ממתינים להחייאתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully