וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי מציינת 100 שנים, עם שחזור מודרני לרכב שהתחיל את הכול

9.5.2017 / 16:38

מיצובישי מוטורס חברה ל'ווסט-קוסט-קאסטמס' האמריקנית ותקים לתחייה את מכונית הנוסעים הראשונה שלה מ-1917, עם טוויסט אחד או שניים לטובת התקופה הנוכחית

מיצובישי מודל A. אתר יצרן
מיצובישי מודל A/אתר יצרן

לציון 100 שנים להקמתה, מיצובישי נודדת על גלי הנוסטלגיה ותקים לתחיה את המכונית שהתחילה את הכול - מיצובישי מודל A משנת 1917. על המיזם הופקדו צוותים משולבים שכונסו מחטיבות הנדסה של היצרן היפני בשיתוף עם סדנת 'ווסט-קוסט-קאסטמס' האמריקנית. בשונה מקלאסיקה משופצת, לא מדובר בשחזור של מכונית מקורית, אלא הפקה מורכבת שנבנית על פלטפורמה מודרנית של מיצובישי המותאמת להנעה היברידית (PHEV) המשרתת גם את רכב הפנאי אאוטלנדר.

עוד בנושא:
מיצובישי חושפת את אקליפס החדש - רכב פנאי קומפקטי

ב-1917, מיצובישי מודל A הייתה המכונית הראשונה של החברה שעל חרטומה התנוסס היהלום היפני והראשונה בייצור סדרתי שנבנתה ב-22 עותקים בעבודת יד, בשל עלויות הייצור הגבוהות. מיצובישי גיבשה את מודל A על שלדת פיאט עם מנוע 2.8 ל' לו 35 כ"ס, מהירותה המרבית הייתה 100 קמ"ש, והיא התהדרה בתא נוסעים מפואר. מיצובישי כיוונה אותה לאנשים בעמדות בכירות או אנשי ממשל כדי לסמן את חוסנה של הכלכלה היפנית, אבל היא שרדה 4 שנים בלבד. זמן קצר לאחר מכן נטשה מיצובישי את מכוניות הסדאן ולא חזרה אליהן, עד שנות ה-60.

אותה חדשנות מלפני 100 שנים התניעה את דמיונם של האנשים בסדנת הרכב האמריקנית, שצברו ניסיון רב במיזמים לא פחות מסובכים והביעו שמחה גדולה כאשר נקראו לדגל. מנהל הסדנה, ראיין פריידינגהאוס: "אנחנו מלאים גאווה שמיצובישי מוטורס בחרו בנו עבור הפרויקט המדהים הזה כדי לחגוג איתם את המכונית הראשונה של המותג בייצור סדרתי. זו הזדמנות נדירה לשלב את האלמנטים הקלאסיים עם הטכנולוגיה של היום".

במיצובישי מחכים בקוצר לרוח לחשיפה הרשמית בקיץ ולפרק מיוחד של ווסט-קוסט-קאסטמס' שיוקרן בעוד כמה חודשים ויוקדש כולו למיצובישי מודל A. "זה רכב שפתח הרבה דלתות עבור הרבה אנשים וסלל את הדרך למכוניות החשובות ביותר שלנו לאורך ההיסטוריה", כך אומרת מנהלת מחלקת השיווק של מיצובישי צפון ארה"ב, פרנסין הרסיני. "יהיו לו את כל המאפיינים של הרכב המקורי מ-1917 אבל עם הטכנולוגיה החדשנית ביותר שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully