וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה יאריס המחודשת – מבחן דרכים

16.5.2017 / 8:08

עם תחרות מצד מכוניות סופר מיני אירופיות איכותיות ורעננות ממנה, טויוטה הייתה חייבת להעניק ליאריס ריענון מקיף. היא עשתה את זה עם מנוע חדש ומתיחת פנים. לקחנו אותה למבחן וחזרנו עם מסקנה מפוצלת

טויוטה יאריס המחודשת – מבחן דרכים. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
מתיחת הפנים הזריקה מרץ להופעה של היאריס, הצביעה בשני הגוונים מוסיפה המון להופעה שלה/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

בדרך כלל אני יכול לנחש די טוב מה הולך לקרות, אבל לפעמים הבנות שלי מצליחות להפתיע אותי עם התגובה שלהן למכוניות מבחן שנוחתות אצלנו בחניה. הן יכולות להביט אדישות לחלוטין באודי RS3 קרבית ורושפת סוסים, אבל לצאת מגדרן למראה רנו טווינגו, להפנות מבט הלאה ממזראטי גיבלי אבל להישבות בקסמה של מכונית עם מסכים בגב המושב הקדמי, כל מכונית. בדרך הביתה עם טויטה יאריס המחודשת לא ציפיתי ליותר מדי המולה. בכל זאת סופר מיני רגילה בתכלית, להיותה רבת מכר אדירה של טויוטה אין ממש משמעות בעינן וגם לא למוניטין שלה כאגדת שמירת ערך או אמינות. אבל בכל זאת, אחרי סיבוב קטן בחניה ובחינת תא הנוסעים הן הכריזו עליה כמכונית מצוינת שהן אוהבות מאוד. אם רק העבודה שלי הייתה קלה כל כך...

אבל לא רק הבנות שלי מכריעות באופן המהיר הזה לגבי מכוניות חדשות, בהרבה מאוד מהמפגשים שהזדמנו לי בימי המבחן לרוב המוחלט של האנשים הספיק מבט אחד בסמל ובשם כדי לחרוץ "מכונית מצוינת". מה זה אומר עליהם, מה זה אומר על הבנות שלי, ויותר חשוב לענייניו – מה זה אומר על טויוטה יאריס.

עוד באותו נושא:
- שטח עצבני - שיא מהירות לטויוטה לנד-קרוזר
- מי המכוניות המבוקשות ביותר בלוח יד2?
- טויוטה חוזרת לזירת המסחריות עם הפרואייס

טויוטה יאריס המחודשת – מבחן דרכים. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
גרסאות ה-BLACK TOP הן המאובזרות ביותר בהיצע הדגם/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

מתחדדת

בשני הדורות ו-18 השנים מאז שהוצגה, מחקה טויוטה יאריס כל זכר לעגלגלות החביבה של הדור הראשון שגם קטף את תואר מכונית השנה ב-2000. מתיחת הפנים הנוכחית, נוכחית ושניה לזו של 2014 לוקחת את זה עוד כמה "קליקים" מהעגלגלות ההיא. החרטום מוותר על פס ה"גריל" לטובת מראה שיוצר לה "אף" קטן ומבליט את הסמל, גם הסבכה הקדמית שונה וברמת הגימור הזו מגיעה במראה שחור מבריק בדוגמת חלת דבש. אבל מה שבכל זאת מחלץ אותה מההופעה ה"דודתית" משהו של הדגם זו הצביעה בשני גוונים של גרסת ה-black top הנבחנת.

אותו שילוב גוונים נשמר גם בתא הנוסעים, מחפה על עיצוב די שגרתי ואיכות חומרים פשוטה שיוצרים תא פלסטי למגע ולתחושה, פה ושם נתקלנו ברמת גימור לא גבוהה. ברמת התפעול הבסיס הנדסת האנוש טובה ואין איזו תסבוכת מיותרת כאשר ניגשים לתפעל אותה. לעומת הפשטות הזו, יש כמה דברים משונים. מתג מצב הספורט במיקום לא נוח מתחת לבלם היד, ניחא, מהתרשמות שלי הוא ממש לא רלוונטי לרוב הרוכשים שלה. אבל מי שהפריעו מאוד היו השתקפויות מוגזמות באור שמש ישיר של החלק העליון של מוט ההגה – שמונע כמעט לחלוטין קריאת לוח המחוונים והצג הצבעוני במרכזו וכן מסך המולטימדיה שגם הוא נאטם לחלוטין באור שמש וכדי להוסיף חטא על פשע, מי שכמוני נוהג עם אורות דולקים גם ביום, יגלה שהוא מתכהה באופן בלתי אפשרי לקריאה.

מערכת המולטימדיה "טויוטה קונקט" היא רעיון מצוין עם ביצוע שמסתבר פה ביאריס כדי בינוני. מצד אחד מערכת מולטימדיה שמרכזת וויז, אפיליקציות חנייה ואחרות, רדיו אינטרנטי, שירות ועוד, אבל עם גליצ'ים קטנים ומרגיזים לעיתים. כמו הצורך להגדיר שמע בנפרד כדי להאזין לרדיו האינטרנטי דרך הרמקולים של הרכב, שליטה על עוצמת השמע של המערכת רק ממסך המגע ולא מכפתור הווליום הכללי ותגובה איטית או לא קיימת כלל למסך המגע. עדכון למערכת הזו צפוי לצאת בחודשים הקרובים ותקוותנו שהיא תשתפר שכן היא טובה בבסיסה. המערכת היא אופציה בתוספת תשלום ומחירה עומד על 2,000 שקלים. אם אתם שוקלים יאריס, בנסיעת המבחן הקדישו זמן גם למערכת לפני שתסמנו אותו כתוספת.

אבל האבזור החשוב ביותר בטויוטה יאריס החדשה, הוא זה שלא רואים וכזה שבמצב אידיאלי גם לא תעשו בו שימוש. נכון להיום, טויטה יאריס קובעת את הרף בכל הקשור לחבילת בטיחות בסגמנט הסופר מיני עם מערכת ה- TOYOTA SAFETY SENSE או בקיצור TSS. המערכת מורכבת משורת בקרות, התראות וגם יכולות אוטומטיות של בלימת המכונית בזיהוי מצב מסוכן. מעבר ל-7 כריות האוויר ובקרות הנהיגה היא מוסיפה במעטפת גם זיהוי תמרורי מהירות, התראת סטייה מנתיב, שליטה באלומת התאורה, התראה על אי שמירת מרחק ובלימה במידת הצורך.

עיצוב תא הנוסעים והמבנה שלו מעניקים מרווח טוב בעיקר בזכות הדשבורד העמוק. המושב מעט קשה, אבל היה נוח גם בנסיעות ארוכות. את אותו הדבר אפשר לומר גם על המושב האחורי, עם 251 ס"מ בסיס הגלגליםיש גדולות ממנה, אבל עדיין המרווח טוב לסופר מיני, גם לברכיים וגם לרוחב. שני מבוגרים או שלושה ילדים סבירי מימדים ללא בוסטר ישבו פה בסדר גמור.

כמות תא האחסון וגודלם טובה בסביבת הנהג ומאחורה יש מחזיק כוסות, כיס בגב מושב הנוסע ושתי גומחות קטנות בדלת.

תא המטען פשוט, עם 286 ליטרים הוא לא גדול במיוחד אבל שטוח ועם פתח הטענה נוח. מפתיע היה למצוא מתחת לשטיח לא רק צמיג בגודל מלא, אלא גם על חישוק סגסוגת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טויוטה יאריס המחודשת – מבחן דרכים. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
הנדסת האנוש טובה בבסיסה, אבל היא לא חפה מתקלות/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

מתנהגת?

במצב ספורט ואם לא חסה רגלכם על דוושת התאוצה דודה יאריס מראה שהיא יודעת לזוז לא רק בקצב ההורה

החידוש המשמעותי ביותר ביאריס החדשה הוא המנוע. כאן בנפח 1.5 ליטרים ו-112 כ"ס שהחליף את מנוע ה-1.3 ליטרים עם 99 כ"ס. מעבר לנפח, הוא מקבל שורת שיפורים ועדכונים והבולט בהם הוא מערכת תזמון שסתומים מתוחכמת, שלא נשארת על הנייר אלא מורגשת.

זה לא הופך אותה למכונת נהיגה חורכת צמיגים, אבל זה כן נותן לה עוד קצת דחף, בעיקר בהאצות ובמהירויות ביניים בתוך העיר. ניכר שהמנוע נדרש הרבה פחות לשהות בחלק העליון של מד הסל"ד מאשר בעבר כאשר יש צורך להאיץ. זה טוב וחשוב קודם כל כי חלק מהמתחרות המובילות כבר עושות שימוש במנועי טורבו ומולם, בהיבט של זמינות כוח ומומנט - לא היה לה מה להציע. זה לא שעכשיו היא כן, אבל הפער קטן יותר. זה חשוב גם כי בידוד הרעשים פה לא ממש גבוה.

תיבת ההילוכים היא רציפה, וכדרכן של תיבות רציפות, היא מקפיצה את הסל"ד למעלה בזמן האצה נמרצת. מצד שני, כאשר הנסיעה מתונה ועדינה, הכיול שלה ולו שבע "מדרגות" המדמות פעולה של תיבה אוטומטית רגילה מעניק תחושת נהיגה טבעית יותר.

לחיצה על מתג ה"ספורט" הדי נחבא כאמור מחדד את תגובות המנוע לרמה די עצבנית ואם לא חסה רגלכם על דוושת התאוצה דודה יאריס מראה שהיא יודעת לזוז לא רק בקצב הורה אלא מהיר יותר.

כל עוד לא מצפים ממנה להיות רחפת נעימה, הנוחות העירונית מוגדרת כסבירה. גם אם השיכוך טוב, המכונית כל הזמן "עסוקה" בעבודת בולמים נוכחת מבחינת תחושה וגם צליל בתא הנוסעים. ככל שעולה המהירות, יש שינוי של ממש בספיגה. כך, על אותו קטע כביש ממש מעבר במהירות 30-50 ו-80 קמ"ש הניבה תחושה שונה למדי.

סיבוב הררי קצר כדי להתוודע לדינאמיות שלה מגלה מכונית טובה מאוד עד רף גבוה במפתיע של עומסים. ההגה מהיר, שתקן, כך גם ההיענות של השלדה לשינוי כיוון בלי התפזרויות מיותרות או אובדן עשתונות. כאמור, עד רף די גבוה של נהיגה שאינה סבירה ללקוח היאריס היא תהייה צפויה, הצמיגים יצווחו באזהרה עוד הרבה לפני שהיא תאבד אחיזה. גם בבדיקת תמרון חמיקה בבלימת חירום נדרשה בקרת היציבות להתערבות קצרה וזהו.

בסיום ימי המבחן, כאשר היאריס משחררת אנחת רווחה שזה נגמר היא רושמת צריכת דלק ממוצעת של 14 ק"מ לליטר, אפשר להוסיף למספר הזה עוד שלושה קילומטרים בקלות עם נהיגה רגועה ויומיומית.

טויוטה יאריס המחודשת – מבחן דרכים. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
גם החלק האחורי התחדד, כולל תאורת לד/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

חופש בחירה

בטבלאות המכירות טויוטה יאריס מחזיקה במקום השני, אחרי סיאט איביזה. כך היה בשנה שעברה כאשר מכירות הדגם הסתכמו בכ-4,000 מכונית. יהיו כאלו שינופפו בנתון הזה, כאילו יש בו הוכחה לטיב המכונית (יש בו ראיה מסוימת, אבל זה דיון לפעם אחרת) - אותי, וגם אתכם – זה לא ממש מעניין, אלא אם כן אתם שותפים ברווחי היבואנית. למעשה, יאריס יכלה גם למכור 40 אלף יחידות , לעקוף את איביזה בסיבוב, להתגנב מאחוריה ולעשות לה "בווו!" זה לא משנה. העניין עם היאריס הוא אחר לגמרי.

היא לא הסופר מיני הכי טובה, מהנה, איכותית, חסכונית, או זולה בסביבה. רמת הגימור "סול" הידנית (המיועדת לציי רכב וחברות השכרה) מתחילה ב-89 אלף שקלים, הגרסה הנבחנת מאמירה ל-107 אלף שקלים – ששמים אותה בשליש העליון והיקר של קבוצתה.

אני יכול להניח שהרוב המוחלט של לקוחותיה הם אלו המחליפים יאריס חדשה ביאריס חדשה כל שלוש שנים או אלו שהחליפו יאריס משומשת ביאריס משומשת והפעם יקנו אחת חדשה. רוצה לומר – טיבה של המכונית במקרה זה, שולי למעמדה. מהראשון יש ליאריס בכמות נאה, מהשני יש לה בכמות אדירה. ללקוחות האלו - רשימת השיקולים מתחילה בסמל בחזית ומסתיימת בכיתוב הדגם מאחור. הפעם הם ירוויחו גם מעטפת בטיחות מתקדמת מצוינת – דיינו.

על הצד הטכני: טויוטה יאריס BLACK TOP

מנוע, הנעה – בנזין, 4 צילינדרים, קדמית
נפח – 1,496 סמ"ק
הספק/סל"ד – 6,000/112
מומנט/סל"ד – 4,400/13.9
תיבת הילוכים – רציפה

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) – 11.2
מהירות מירבית (קמ"ש) - 175

מידות
אורך (ס"מ) – 395
רוחב (ס"מ) – 170
גובה (ס"מ) – 151
בסיס גלגלים (ס"מ) – 251
תא מטען (ליטרים) – 286
משקל (ק"ג) – 1,065

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – מק'פרסון/קורת מתח
בלמים קד'/אח' – דיסק מאוורר/תוף
צמיגים – 185/60 15R

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully