וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראלי הגרוטאות מאירופה מגיע לביקור בישראל

17.5.2017 / 8:19

בקושי התרגלנו למסעות הגרוטאות המקומיים, בשבוע הבא יגיע אלינו ראלי Allgäu Orient הגרמני עם 240 משתתפים וביניהם, שני צוותים ישראלים. הגרוטאות חצו את אירופה, וינחתו אצלנו ב-21 למאי

ראלי אלגאו. אתר יצרן
120 קשישות חינניות, מוכנות לאתגר טראנס-אירופאי/אתר יצרן

על הכביש המוביל מ-סופיה (בולגריה) לאיסטנבול החל הפולקסוואגן שראן 1996 של עודד ושרונה להשמיע קקפוניה מכאנית, שאילצה את הצוות לעצור בצד הדרך – או?ו?ו?פס, מתברר שחמשת הגוז'ונים השתחררו כמעט לחלוטין, עוד רגע היו מתפזרים לכל עבר! הידוק מהיר פתר את הבעיה והארמדה הישראלית המשיכה בדרכה, לכיוון הגבול הטורקי. לא עברו אלא 300 קילומטרים, ועשן לבן החל להיתמר מחרטום הפורד של אסף וחגית; בדיקה מהירה העלתה כי רצועת המנוע התפוררה לפיקסלים, ואין מצב להמשיך בנסיעה. המותחן המתפורר שוחזר באמצעות דבק אפוקסי ואזיקונים, והצוות יצא לעיר הסמוכה - לך תמצא רצועה של פורד קשישה בעיר שדה טורקית... לא הייתה ברירה, אילתרו והתאימו רצועה קצרה בכמה סנטימטרים. לצורך זה ויתרו על מדחס המזגן ודילגו על המותחן, והגרוטאה מוכנה להמשך הדרך. הצוות הגיע לבית המלון רק בשש בבוקר אבל היי, מי אמר שבאנו לבלות?

ראלי אלגאו. אתר יצרן
הלך המותחן? לא נורא, נאלתר עם אפוקסי ונייצר חדש/אתר יצרן

הרפתקה מוטורית מסוג אחר

לש?מע הרפתקאות המשתתפים בראלי אלגאו, אין ברירה אלא לחשוב כי הצוותים מבלים יותר זמן מתחת למכוניות, מאשר מאחורי ההגאים. הימים מתארכים לרצף בלתי פוסק של מראות וחוויות, הנופים מיטשטשים בחלונות המכונית, ונראה כי המסע מתקדם בזכות אדרנלין ומצב רוח, לאו דווקא על בנזין וסולר. אבל כך הם 240 המשתתפים עם מכוניות וטנדרים, משאיות ואופנועים, כל דבר העולה באירופה פחות מ-1000 יורו, והוא בן לפחות עשרים שנה. מזכיר לכם משהו? אכן, זה בדיוק התקנון שנתן השראה למארגני גרוטראלי הישראליים, אופיר אמיר וחגית זיידנר.

מועדון גרוטראלי הישראלי לא הסתפק במשלוח תריסר המשתתפים לאירופה, הוא גם מארגן את ארבעת הימים בישראל. תכנית הראלי גדושה באירועים חברתיים והומניים, עם דגש על חיבור בין אירופאים ומזרח תיכוניים, טיפול באוכלוסיות חלשות, שיתוף פעולה של ישראלים וערבים. השיירה הארוכה תפגין נוכחות מסיבית בכבישי ישראל והמשתתפים יבצעו משימות מיוחדות: בישול בירה עם חומרי גלם מגרמניה (ההכנסות ייתרמו לארגון צדקה בארץ), משימות ביפו העתיקה ושוק הפשפשים, הענקת תשורות, מפגשים מוסיקליים ומסיבה שיארגנו אנשי גרוטראלי הישראליים בחניון הלילה בעבדת.

נראה כי מרוב משימות, המשתתפים לא יעצמו עיין. פירוט מלא של תכנית המסע והמשימות מופיע בדף הפייסבוק של גרוטראלי. www.facebook.com/grutarally/?fref=ts אם בא לכם לפגוש את השיירה, המקום הנכון הוא חניוני הלילה; ב-21 למאי ילונו בנמל יפו, ב-22 בחניון עבדת, ב-23 במתחם התחנה בירושלים, וב-24 יעברו המשתתפים לירדן, במעבר הגבול שייח חוסיין.

עוד באותו נושא

גרוטאשטח 2017, מקסימום הנאה במינימום שקלים

לכתבה המלאה
ראלי אלגאו. אתר יצרן
המסלול נמתח לאורך יותר מ-6000 קילומטרים מעבר הרי האלפים, נושק לחופי הים התיכון, עובר מאירופה לאסיה, ומקנח בירדן. המפה באדיבות אפליקציית ניווט הישראלית, אוף-רואד/אתר יצרן

פינוק זה לחלשים

ראלי אלגאו הוא מסע מוטורי, והתנאים אינם מפנקים במיוחד. מעבר לכך שהמכוניות הקשישות מועדות לפורענות מכאנית, המארגנים מאתגרים את המשתתפים בכל מיני מגבלות; אסור לנווט באמצעות GPS אלא רק עם ספר דרך. אסור לנסוע על כבישים מהירים, הלינה היא באוהלים ומכוניות, או בחדרי מלון העולים לכל היותר 11 יורו ללילה! משיקולי בטיחות ובקרה התקינו המארגנים משואת איכון בכל רכב משתתף, וניתן לעקוב אחר התקדמות הצוותים באמצעות אפליקציית הניווט Off-Road הישראלית.

המשימה הראשונה הייתה לעבור את רכס האלפים המושלג ולהגיע אל המסגד הכחול במרכז איסטנבול, תוך ארבעה ימים. זה מרחק של למעלה מ-2000 קילומטרים ועליו מתווספים ברבורים, תקלות מכאניות ומשימות מיוחדות. ארוכה הייתה הדרך אבל מסתבר כי גם בימי ארדואן, טורקיה מסבירה פנים לאירופאים ואפילו לישראלים, בוודאי בעידוד השלטונות. רק תדמיינו לכם את הטירוף המוטורי של איסטנבול, מתוגבר בשיירה של מאות גרוטאות המנסות למצוא את דרכן בעיר הענקית והאקזוטית. ועכשיו תעתיקו את כל זה לכבישי ישראל, והשמחה תהיה שלמה!

ראלי אלגאו. אתר יצרן
כבאית אדומה זה יפה מאוד, אבל במסע מאירופה לאסיה? קצת נסחפו, החבר'ה/אתר יצרן

המשך יבוא

לאחר מנוחה קצרה בטורקיה יועמסו הגרוטאות על מעבורת בנמל מרסין , ויפליגו לחיפה. המשתתפים יטוסו לנתב"ג ונראה לי כי האתגר הגדול ביותר יהיו הנסיעה ברכבת מנתב"ג לחיפה, והשחרור מהנמל. יש לציין כי בביקור הקודם של ראלי אלגאו בישראל, המנהלות עבדו לגמרי לא רע.

כולנו מקווים שמשתתפי הראלי יזכו אצלנו לחוויה טובה, במהלך ארבעת הימים הישראליים. לאחר מעבר הגבול לירדן יבקרו המשתתפים ברבת עמון וידרימו אל וואדי רם, שם ייערכו טקסי סיום ותרומות של המשתתפים והמארגנים, לתושבים המקומיים. גולת הכותרת תהיה השארת כל הגרוטאות למכירה בירדן, התמורה תועבר לבית חולים ולפרויקט גרמני-ירדני, להשתלת מכשירי שמיעה בילדים.

גם אתם רוצים לצאת לראלי אלגאו?

בעולם של רגולציה טורדנית ועלויות מטורפות של ספורט מוטורי, ראלי אלגאו הוא יצור לא מוכר, המשלב תאוות מסעות ותרומה לקהילה. זה אירוע בן 18 יום הפתוח לכל אחד, כולל ישראלים. עלות ההשתתפות לאדם עומדת על כ-2500 יורו כולל קניית רכב ומנהלות – הסכום אינו כולל מזון ודלק, והוצאות אישיות. המארגנים בגרמניה יירכשו עבורכם מכונית על פי תקציבכם וטעמכם ואת ההתקנות תעשו במו ידיכם, יומיים לפני הזינוק. צוות גרוטראלי למשל, הקפיד על התקנת מיטה נוחה ומתחתיה מערכת לחימום מים ומקלחת. עוד מקום לחפצים אישיים וערכת קפה, ואתם בדרך! ההרשמה לראלי אלגאו אצל חגית זיידנר דוד, מארגנת גרוטראלי הישראלי.

ראלי אלגאו. אתר יצרן
חגית עשתה את מחצית הראלי, ואז דילגה לישראל לארגון האירוח אצלנו. הרשמה לאירוע הבא, אצלה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully