וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה רשמית: סקודה קארוק החדש

18.5.2017 / 21:38

סקודה חשפה הערב את רכב הפנאי קארוק שיתחרה ישירות בדגמים פופולריים בהם ניסאן קשקאי ופיג'ו 3008. עיצוב מודרני, פלטפורמה מודולארית, מנועי טורבו ורמת בטיחות גבוהה, בילט אין בקרוסאובר החשוב ביותר של החברה בשנים האחרונות. בישראל ב-2018

אתר יצרן

כמעט 10 חודשים לאחר השקת סקודה קודיאק בברלין, חשפה הערב (חמישי) סקודה במסיבת עיתונאים בשטוקהולם את רכב הפנאי הקומפקטי סקודה "קארוק". הקרוסאובר החדש של המותג הצ'כי גייס את כל האמצעים של קונצרן פולקסווגן ומופנה להתחרות במובילי הקטגוריה, בהם ניסאן קשקאי, פיג'ו 3008 ובביצה המקומית, גם מול צמד הקוריאנים יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.

כל החידושים על סקודה בארץ ובעולם

להבדיל מסיאט אטקה, התאום הספרדי הטמפרמנטי משהו, סקודה מתארת את הקארוק (שילוב של המילים "רכב" ו-"חץ" על פי דיאלקט של שבט מאלסקה) למשפחות שחפצות ברכב פנאי רגוע יותר במהותו למשפחות צעירות, וזול יותר מפולקסווגן טיגואן (עימו הוא חולק מכלולים רבים).

הוא מותאם לחמישה נוסעים על בסיס הפלטפורמה המודולארית MQB ומידות דומות לאחיו (בסיס גלגלים 2.64 מ', אורך 4.32 מ', רוחב כ-1.85 מ'). הוא בעל אחד מתאי המטען השימושיים ביותר בקבוצה זו, עם נפח של 521 ל' במצב רגיל ועד יותר מ-1,600 ל' בקיפול השורה השנייה. תא הנוסעים שופע מערכות חדישות - במרכז הקונסולה צג ראשי בגודל 9.2 אינטש עם תאימות לאפל ואנדרויד ובגרסאות בכירות ניתן לציידו גם בלוח מחוונים "וירטואלי" בהתאמה אישית לטעמו של הנהג.

סקודה קארוק. אתר יצרן
סקודה קארוק/אתר יצרן

סגל המנועים של הקארוק אופייני למשפחה, ויורכב במהלך השנים מ-6-8 יחידות כוח. בשלב ראשוני, ישווק עם חמישה מנועים - לפחות שניים מהם לוגמי בנזין והשאר סולר. ההספק יתחיל ב-115 כ"ס בדגם ה-1.0 ל' טורבו 3 צילינדרים, עבור ל- 150 כ"ס ממנוע ה-1.5 ל' טורבו אבולושן (0-100 קמ"ש ב-8.7 ש') ובעתיד, ייתכן שתוכשר גם גרסת ספורט vRS עם כ-220 כ"ס. התיבות, כרגיל תהיינה ידניות או דו-מצמדית DSG. הדגמים היקרים ביותר יקבלו גם הנעה כפולה. מנועי דיזל לאירופה, יהיו 1.6 ל' עם כ-115 כ"ס ו-2.0 ל' עם כ-190 כ"ס.

בדומה לרוב יצרני הרכב בימינו, בסקודה הפנו תשומת לבם גם למערכות ההגנה של הקארוק; הציוד התקני שלו כולל בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עד 210 קמ"ש, בלימה אוטנומית עם זיהוי הולכי רגל, פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד, סיוע אוטומטי בחניה, מצלמות היקפיות, סייעני יציבות, בלימה ומשיכה, חיישני תאורה וגשם ועוד.

במעמד חגיגי זה, בסקודה נערכים להיפרד מהיטי החביב ומספרים כי הפך להיות אחד מהכלים האסטרטגיים החשובים ביותר של החברה בשנים האחרונות (מעל 10% מהיקף מכירות המותג מאז השקתו). "הקארוק יעשה הרבה יותר מכך", הם מבטיחים, ומוסיפים כי "תראו אותו בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully