וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח קטן לטוסון: הצצה ראשונה לרכב הפנאי הקומפקטי יונדאי KONA

13.6.2017 / 11:24

יונדאי הציגה את הכוכב החדש בקבוצת הקרוסאוברים הקומפקטיים. ה-'קונה' קורא תגר על ניסאן ג'וק ודומיו, ומסמן את תחילתה של שפת העיצוב הבאה של יונדאי. בישראל בסוף השנה

יונדאי קונה. AP, ניר בן טובים
יונדאי קונה. אח קטן לטוסון/ניר בן טובים, AP

אחרי אוסף קדימונים חשפה היום (שלישי) יונדאי את רכב הפנאי הקומפקטי 'קונה' (KONA), כותר שלבטח יסייע למשרדי הפרסום בישראל לחבר סלוגן קליט (נקרא על שם מחוז בהוואי). הקרוסאובר הקטן של יונדאי, שימוצב מתחת לטוסון יתחרה בניסאן ג'וק, רנו קפצ'ר, פיג'ו 2008, סאנגיונג טיבולי ועוד ומבוסס ברובו על מכלולים של יונדאי i30 וכן חולק את הפלטפורמה עם התאום הקוריאני קיה סטוניק (שייחשף בעוד כמה חודשים כנראה).

עוד בנושא:
יונדאי איוניק הייבריד במבחן דרכים
הוצגה יונדאי סונטה המחודשת

ה-קונה חולק דמיון חיצוני מובהק לטוסון וגם ל-i20, אולם ביונדאי ביצעו שינויים מרחיקי לכת ביחידות התאורה שקיבלו צורה מלוכסנת ובמבנה מכסה המנוע כדי לאותת על הזנקת שפת עיצוב חדשה שתסלול את הדרך לעשרות דגמים נוספים של היצרן הדרום קוריאני בחמש השנים הקרובות. כנהוג בקרב מעצבי יונדאי, ה-קונה נראה אגרסיבי גם בעמידה, לא מעט בזכות הרחבת בתי הגלגלים ושימוש בשבכה משורגת גדולה. צפו לריצודי נורות LED בשני קצותיו, חישוקים אטרקטיביים ועוד מנעד גוונים צבעוני עם אופציות לגג-פנורמי עתיר מטראז'.

עיצוב תא הנוסעים משלב אלמנטים מ-i30, טוסון וכן מעט מ-איוניק הייבריד. איכות הייצור תהיה גבוהה לדברי יונדאי, האבזור רב, בכלל זה תצוגה עלית בגודל 8 אינטש ומערכת מדיה חדישה עם כניסות USB, AUX, בלוטות', רדיו אינטרנטי, שלל אפליקציות ועוד. כמו באיוניק, ל-קונה שמיכת בטיחות אקטיבית מרשימה: בקרת סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית, פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד וזיהוי הולכי רגל. ה-קונה אינו גדול משמעותית ממתחריו הישירים, כשהוא מציע בסיס גלגלים של 2.60 מ' ו-361 ל' בתא המטען, אך הוא יחסית רחב לקטגוריה וזוקף לזכותו 1.80 מ' (הממוצע סביבות 1.70 מ').

יונדאי תגייס מהמחסן מנועים מודרניים לטובתו עם שימוש ב-1.0 ל' טורבו המפיק 120 כ"ס ומנוע 1.6 ל' טורבו עם כ-180 כ"ס (0-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות). החיבור יהיה לתיבת הילוכים דו-מצמדית עם 7 מהירויות מתופעלת מגלגל ההגה. מנוע נוסף הוא 2.0 ל' עם כ-150 כ"ס ותיבת ששה הילוכים אוטומטית. אופציה אחרת שעומדת על הפרק היא גרסת "ספורט" מחטיבת N עם הספק גבוה מ-200 כ"ס, אולם זו עדיין בסימן שאלה. דגמים בכירים, מצוידים בהנעה כפולה ומערכת בקרת משיכה לנסיעה בשבילים.

כל הפרטים אודותיו בישראל ייחשפו במועד הצגתו בארץ לקראת סוף השנה, כך מסרה היבואנית 'כלמוביל' לוואלה! רכב.

יונדאי קונה. יצרן, ניר בן טובים
יונדאי קונה/ניר בן טובים, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully