וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד להיט בשכונה? הצצה ראשונה לקיה סטוניק החדש

20.6.2017 / 15:34

קיה מציגה קרוסאובר חדש שיתחרה בניסאן ג'וק ודומיו. קיה סטוניק מצויד במנועי טורבו, שלל מערכות בטיחות ועיצוב תוסס

קיה סטוניק. אתר יצרן
קיה סטוניק/אתר יצרן

קיה חשפה היום (שלישי) את תאום יונדאי קונה - קיה סטוניק. הקרוסאובר הקומפקטי החדש יתברג מתחת לספורטאז' ויצטרף לסגמנט ה-B הפופולרי שמסירותיו באירופה בשנה הקודמת הסתכמו ביותר ממיליון כלי רכב. לדברי בכירים בקיה, נתון זה יוכפל בשנת 2020, ועל כן הסטוניק עתיד להיות נשק אסטרטגי חשוב בקרבות ליד בתי הקפה והקניונים.

סטוניק יושב על הפלטפורמה של קיה ריו אבל הוא גבוה יותר בחמישה סנטימטרים בקירוב. העיצוב החיצוני אינו דרמטי כמו של הספורטאז' אבל הוא שומר על הקווים הנועזים שניסחו צוותי קיה בשנתיים האחרונות. יתר המידות אינן ידועות באופן רשמי אך מסתמן שהן חולקות פרופורציות די דומות למתחרים; הפרט שכן פורסם נוגע לגודלו של תא המטען - 352 ל', קצת יותר גדול מרנו קפצ'ור (300 ל').

עוד בנושא:
קיה פיקנטו החדשה במבחן דרכים

משקלו של הסטוניק יהיה כ-1.1 טון, תלוי במנוע; אלו מגיעים בנפחים מגוונים, החל מ-1.0 ל' טורבו עם הספק מרבי של 120 כ"ס, לצד חבורת מנועים אטמוספריים מוכרים מסדרות יונדאי-קיה, בנפחים של 1.25 ל', ו-1.4 ל' בחיבור אל תיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות.

תא הנוסעים יהיה רווי אפשרויות, החל מבחירת גוונים כפולים וכלה במערכות מדיה מתקדמות. מבנה הקונסולה מקורי, עם צג ראשי "מרחף" במרכז העניינים בדומה לקיה פיקנטו. מערכות הפנים מותאמות להפעלה עם 'אפל' ו'אנדרויד', ממשק בלוטות' מלא מתופעל מגלגל ההגה, בקרת שיוט, כניסות USB, תצוגה עלית ועוד.

במערך הבטיחות, מגיע כסטנדרט עם בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים "מתים" במראות הצד, תאורה אדפטיבית, התראות על קרבה מסוכנת לעצמים מאחור, מצלמת נסיעה לאחור, התראה על התנגשות חזיתית ועוד.

באירופה מעריכים כי מחירו ינוע בסביבות ה-17 אלף יורו כשיצא לכבישים באוקטובר. מהיבואנית טלקאר נמסר לוואלה! רכב כי "אנו מתנהלים מול היצרן על מנת להתחיל ייבוא סדיר במהלך 2018".

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully