וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עומדים במילה: פרארי החלה לפתח קרוסאובר

10.7.2017 / 11:58

בשנה הקודמת הכריז הבוס הגדול סרג'יו מרקיונה כי פרארי לעולם לא תייצר רכב פנאי. בינתיים, פרויקט FX16, קרוסאובר מתחרה ללמבורגיני אורוס, כבר בפיתוח להחליף את ה-GTC4 לוסו

פרארי 488 GTB. אתר יצרן
פרארי 488/אתר יצרן

בניגוד לפרארי, למבורגיני מעולם לא שללה על הסף את האפשרות להעמיד בשורותיה רכב פנאי אופנתי - את האורוס החדש נוכל לראות רשמית בפעם הראשונה ב-4 בדצמבר באירופה, אחרי שנים ארוכות של המתנה. פרארי לעומתם, דחו כל דיווח על קרוסאובר המבוסס על אחת ממכוניות העל של המותג האיטלקי. אלא שכעת, נראה שהזמנים השתנו, מאז השנה הקודמת.

עוד בנושא:
פרארי 812 סופר-פאסט החדשה. כוח עילאי

כי ב-2016, הדגיש מנכ"ל פיאט-קרייזלר סרג'יו מרקיונה כי "יאלצו לירות בו" לפני שפרארי תייצר קרוסאובר. אז כנראה שמישהו איים עליו כי על פי כלי התקשורת באיטליה, מסתובב על מסלולי הניסוי במרנלו רכב אב-טיפוס בשם FX16 - רכב גבוה, מעוגל ובעל הנעה כפולה.

הדגם החדש, שיהיה קרוב רעיונית ללמבורגיני אורוס, כלומר עם הנעה כפולה, מנוע המפיק כ-700 כ"ס בקירוב ועיצוב מנקר עיניים, ירש את מקומה של פרארי GTC4 לוסו שתצא לגמלאות בשנת 2020. המשמעות היא, שה-FX16 יעלה לכבישים רק בשנת 2021, אולי אפילו עם מערכת חצי אוטונומית והנעה היברידית. פרט לאורוס, ימתין לו גם רכב הפנאי של אסטון מרטין, ה-DBX.

ה-FX16 נגזר מתכנית אסטרטגית של פרארי להכפיל את מכירותיה ל-16 אלף מכירות בשנים הקרובות. בהתחשב בפריחה של רכבי הפנאי, זו כנראה החלטה כלכלית נכונה, שאולי לא מתיישבת עם המעריצים אבל תעשה לקברניטים חיים הרבה יותר קלים. המחיר של ה-FX16 (שם זמני) ינוע בגזרת ה-350 אלף יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully