וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: נהיגה ראשונה במרצדס S קלאס המחודשת

1.8.2017 / 8:07

מרצדס S קלאס מתיימרת להיות הדובדבן שבפסגת העוגה המוטורית. יואל שוורץ בחן את המכונית שהתעדכנה ובדק אם הטוב ביותר שיש, יכול להפוך לטוב עוד יותר

מרצדס S קלאס 2017. יצרן, אתר יצרן
מרצדס S קלאס 2017/אתר יצרן, יצרן

הדלת האחורית נפתחת ואתה מתיישב במושב האחורי. זהו, עשית את זה. את האקזיט של חייך. הרגע סוללת עורכי הדין חתמה על החוזה והכל מאחוריך. זה הזמן לחגוג. אתה משכיב את המושב האחורי, בלחיצת כפתור נוספת מסיט את המושב הקדמי לפנים ופותח את הדום הרגליים. זוגתך מוזגת לך כוסית מהוויסקי האהוב, אתה סוגר את וילונות ההצללה ושניכם צוללים בכביש המהיר בדרך לעיר הגדולה כדי לחגוג את המאורע.

זה הדבר הראשון שצץ במוחי כשהתרווחתי במושב האחורי של S קלאס המחודשת. אתה רק נשען לאחור ומרגיש כיצד המכונית מלטפת אותך חזרה. היא לא שם בשביל לקחת אותך מנקודה א' לנקודה ב', היא שם בשביל להוכיח שהצלחת. להוכיח לך מבפנים, ולסובבים אותה מבחוץ. זו ספינת הדגל של מרצדס וככזו היא ממש לא מצטנעת. כך זה כבר שנים.

"הכי טוב, או לא כלום", היא הסיסמה שמלווה את מרצדס תקופה ארוכה, ורבים טענו שב-S הנוכחית, הסיסמה הגיעה לביטוי מושלם, או לפחות קרוב מאוד לזה. מתיחת הפנים שעברה המכונית, אמורה רק לשפר מתכון משובח. "מתכון" שלפי אנשי מרצדס שופר ביותר מ-6,500 חידושים, ולבחינתו זומנו עיתונאי העולם בטרם תגיע המכונית לישראל השבוע.

מרצדס S קלאס 2017. יצרן, אתר יצרן
מרצדס S קלאס 2017/אתר יצרן, יצרן

חידושים ועדכונים

אז לאחר שציירתי 149 מעגלים סביב המכונית, הצלחתי לזהות כמה שינויים חיצוניים, כמו הקצה העליון של הפנסים או תחתית הפגוש הקדמי. התוצאה אגב, אגרסיבית יותר ומשתלבת מצוין עם המראה הכללי שעדיין מותיר את לוטש העיניים פעור פה לנוכח הפרופורציות המושלמות של מכונית בעלת יראת כבוד עם ניחוח קלאסי.

גם בתוך המכונית חיפשתי את החידושים עליהם דיברו קברניטי החברה, אך כמו המעטה החיצוני גם כאן בעיקר מצאתי את עצמי בסביבה מוכרת. סביבה אותה מעריכים עם כל ק"מ שחולף בין היתר בגלל החומרים הנעימים, התפירות העדינות סביב הדשבורד, המגע של הבוררים, המשקל של הלחצנים וההרכבה המושלמת. הכל משדר על אותו הגל שנועד להחניף לספונים בתוך חלל האירוח. רגע, 'יוריקה', הפקדים שעל גלגל ההגה התעדכנו וכך גם חלק מתפריטי מחשב הדרך שבקונסולה המרכזית. יופי, נשאר למצוא רק עוד 6,421 שינויים ואפשר לצאת לדרך.

מרצדס S קלאס 2017. יצרן, אתר יצרן
מרצדס S קלאס 2017/אתר יצרן, יצרן

אוטונומיה חרישית

אחרי שהתייאשתי מלחפש את ההבדלים בין S החדשה לקודמתה פניתי בנימוס לאחד ממהנדסי החברה והוא מצדו שפך את אשר על ליבו. "בתחום הבטיחות מציעה S קלאס הזו שלב התפתחותי נוסף בדרך למכונית האוטונומית. היא יכולה למשל לעקוב אחר המכונית שלפניה לא רק כשהנתיבים מסומנים היטב, אלא גם כשאין נתיבים כלל באמצעות נקודות יחוס בדרך כמו עץ או עמוד. אם בעת ביצוע תמרון חירום, מזהה המכונית הולכי רגל באזור הסכנה, היגוי המכונית יוגבר עם כיוון ההפניה של הנהג כדי שתמרון החמיקה יהיה גדול יותר. יחד עם בקרת היציבות ומערכות נוספות המכונית עדיין תשמור על יציבותה במסלול החדש וגם על חיי הולכי הרגל."

המהנדס המלומד עוד המשיך והרחיב על מערכת הסיוע האקטיבית בשינוי נתיב. "זהו פיתוח נוסף ביחס למה שראינו ב-E קלאס. שם באמצעות הפעלת ידית האיתות למשך יותר מ-2 שניות המערכת ידעה לסובב קלות את ההגה ולעבור למסלול הרצוי.

ב-S קלאס מספיקה נגיעה קלה בידית האיתות לכיוון הרצוי, ומאותו רגע ובמשך 10 שניות המערכת תבדוק שאין אף רכב או מכשול אחר בנתיב ורק אז תבצע את העקיפה או החזרה למסלול. במידה והמסלול אינו פנוי, התמרון לא יבוצע." מאותו הרגע כאילו הפליג הבכיר בנבכי ספר אב כרס, לא פוסח על אף עמוד ומצטט כל פיסקה. "לצד מערכות אלה מציעה S קלאס גם נהיגה אוטונומית בהתאם לתוואי הדרך ולרצון הנהג. למשל כשהנהג מפעיל את בקרת השיוט האדפטיבית, המערכת מתממשקת עם מערכת הניווט והמצב הדינמי בו בחר הנהג. כך שהמערכת יכולה לעקוב אחר פניה מתהדקת ביציאה מהכביש המהיר, או לדעת שמתקרבים לכיכר או לצומת עוד לפני שהיא נגלית לעיני הנהג.

ההסתמכות על מפה ונתוני ניווט מאפשרת גם לצפות את התנהגות הנהגים האחרים, כך שמהירות המכונית תופחת בהתאם לתוואי ותוגבר בהמשך ובהתאם למהירות שקבע הנהג והשילוט באזור. את כל המכשולים האלה ואחרים, יכולה המכונית לעבור באופן שונה, בהתאם למצב הנהיגה אותו קבע הנהג: 'אקו', 'קומפורט' או 'ספורט'. ויש גם מנועים חדשים... " רעש מפלט אימתני פילח את האוויר וקטע את רצף דבריו של המהנדס הבכיר, "אה, זו ה-S63 AMG," אמר וחיוך קל נראה תחת שפמו. "V8 עם 4.0 ליטר, זוג מגדשי טורבו ו-612 כ"ס.

היא חזקה ב-27 כ"ס מקודמתה - לה היה מנוע V8 כפול מגדשים גדול יותר בנפח 5.5 ליטר. בנוסף, כעת יש תיבת 9 הילוכים במקום 7, הנעה כפולה..." הוא לא הספיק לסיים את המשפט ואני נעלמתי משאיר אותו בתוך ענן אבק כמו ה-'Road Runner' מסרטי האנימציה של 'וורנר ברדרס'. בדרך נוטל את המפתחות לאחת מהגרסאות ה-S63 AMG, מוצא את המכונית בין סבך גרסאות ה-S "הפשוטות" נכנס פנימה וסוגרת את הדלת מאחורי. אני מפה לא מתפנה.

עוד באותו נושא

מרצדס S קלאס החדשה: "המכונית הטובה בעולם"

לכתבה המלאה
מרצדס S קלאס 2017. יצרן, אתר יצרן
מרצדס S קלאס 2017/אתר יצרן, יצרן

מנועים חדשים, זמירות מוכרות

גם בגרסת הדיזל וגם בגרסת הבנזין, בכל רגע נתון וגם כשמד הסל"ד התיישב על מנתק ההצתה, תא הנוסעים נותר שקט

אבל רגע, עם כל הכבוד ל-S63 AMG, הגרסאות הפשוטות הם הנמכרות יותר, כך שמן הראוי להתחיל עם איזה מנוע בנזין בשרני. במסגרת מתיחת הפנים מרצדס גם הציגה שני מנועים חדשים (6 צילינדרים בשורה מוגדשי טורבו), אחד בנזין ואחד דיזל כשכל אחד מהם מוצע בשתי רמות הספק: בנזין יוצע בגרסאות S450 עם 367 כ"ס, ו-S500 עם אותו מנוע ו-435 כ"ס. דיזל יוצע בגרסאות S350d עם 286 כ"ס, ו-S400d עם אותו מנוע ו-340 כ"ס. גרסאות הבסיס של המנועים החדשים לא נכחו בהשקה, כך שיכולתי להתרשם מעט מהמנועים הבכירים כמו גם מגרסת S560 עם מנוע טווין-טורבו בנזין, V8, בנפח של 4.0 ליטר ו-469 כ"ס.

בעיטה במצערת והמכונית - בכל אחת מגרסאות המנוע - נוסקת ועפה קדימה. שפע הקג"מים והסוסים מצליחים לצמק את בערך 2 הטון של כל אחת מהגרסאות ולהאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בין 5.2 ל-4.7 שניות (תלוי בגרסה). כל המנועים משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה (7 בעבר) וזו מדפדפת מעלה ומטה בקלילות, לעיתים מדלגת מטה על יותר משלושה הילוכים כדי לספק את הנהג ותאוותו לתאוצה שאינה יודעת שובע.

הקלילות הזו שבה נצברים הקמ"שים מעוררת השראה, במיוחד במכונית כל כך גדולה וכבדה, אבל במפתיע זה לא הכוח או הקלילות שמטביעים את הרושם החזק ביותר, אלא רמת השקט. גם בגרסת הדיזל וגם בגרסת הבנזין, בכל רגע נתון וגם כשמד הסל"ד התיישב על מנתק ההצתה, תא הנוסעים נותר שקט. קול עמום נשמע מבחוץ כאילו המנוע מחובר לרכב אחר, הגלגלים שומרים על אוושה שקטה כאילו מרחפים מעל האספלט והרוח כאילו זורמת עם כיוון הנסיעה. השקט הזה גם משבש לחלוטין את תחושת המהירות, ואז מפנימים שאין צורך להאמיר לקרבת הקו האדום. בכל הילוך, בכל סל"ד, בכל רגע נתון הכוח נמצא שם תמיד. מגיח ברגע פקודה במין קלילות בלתי מתאמצת.

למרות שיש לה יכולת מאוד מרשימה לנסוע מהר, S החדשה, כמו כל אחת מקודמותיה, היא לא מכונית נהיגה. כן הנכונות לפנות מפתיעה, המשקל מרוסן היטב, ההגה מדויק, יש טונות של אחיזה והבלמים מגיבים היטב עם נשיכה חזקה ותאוטה תואמת. אבל היא מיועדת למי שרוצה לנסוע בבטיחות מרבית. "לנסוע", ולא לנהוג. זה הרעיון מאחורי ספינות פאר בכלל, וזו בפרט ועל כן מעורבות במשימה מספר מערכות שכל מטרתן היא שיכוך מושלם.

זה מתחיל עם מתלי אוויר שמוצעים כסטנדרט ושאליהם מתווספת מערכת בשם Magic Body Control, שמצלמת את פני הכביש לפני המכונית, ובהתאם לשיבושים משנה את תכונות הבולמים ומכינה את המכונית למפגש הבלתי נמנע. שתי המערכות הופיעו בגרסאות הקצה גם בעבר, אבל לא הזדמן לי לבחון אותן, כך שהיתה זו הזדמנות מצוינת לגלות שהן עובדות יחד מצוין. מצוין אבל לא מושלם. כשאתה מתנייד במכונית פאר כדוגמת S קלאס, אתה מצפה לרמה מושלמת וכאן המערכות המתוחכמות התקשו להתגבר על חלק משיבושי האספלט במהירות עירונית. שלא יובן לא נכון, זו עדיין נוחות נסיעה מדהימה, רק שברמת המחיר הזו הציפייה היא למשהו שמימי יותר.

מרצדס S קלאס 2017. יצרן, אתר יצרן
מרצדס S קלאס 2017/אתר יצרן, יצרן

על כן השיגור

נהמת ה-V8 בן 3,982 הסמ"ק של ה-S63 מעירה את הסביבה. גרגור בס מודיע כי בחרטומה של המכונית נמצא מפלצת רושפת אש. כיוון מראות, מושבים והגה ואנחנו יוצאים לדרך. תחילה הכל מתנהל על מי מנוחות ואני מחזיק את עצמי חזק כדי לא לתת לרגל שמאל להשתולל עד שנצא מסבך הרחובות הכפריים. עלייה על האוטובאן ורגל ימין משתחררת מהמחסום ומדביקה את הדוושה לרצפה. שאגה נשמעת מלפנים והגלגלים יוצאים במחול. השיגור למאה קמ"ש מתבצע תוך 3.5 שניות (קיצוץ של 0.5 שניות לעומת קודמתה) ומחט מחוג המהירות ממשיכה צפונה באותה נחישות בה החלה.

יש כמה אפשרויות כיוון למתלים ולרעם המפלטים כשבמצב "רגיל" הם שקטים כמעט כמו יתר גרסאות S. אולם במצב 'ספורט', כשכל השבבים במצב "אקשן", הסכר נפרץ ולעצים שנשאבים במהירות לאחור מתווסף צליל משכר עם פיצוצים בכל הורדת הילוך. אז גם דוושת התאוצה מתחדדת, המתלים מתכווצים, הביצועים מתהדקים, ו'הגביר' היושב מאחור יכול לרגע אחד לראות את הנוף נמרח על חלונו, אם רק יסיט את הוילון.

היכולות של המכונית לשגר 2,070 ק"ג לתוך החלל פשוט בלתי נתפסת ומעלה על שפתי כל פעם מחדש חיוך מטופש. נורת בקרת היציבות המהבהבת ממחישה שאין למכונית שום בעיה לקרוע את אחיזת הצמיגים נדיבי הסוליה, והיא כאן כדי להגן על היצור השברירי שהחוק בינתיים עוד מאפשר לו לאחוז בהגה.

מרצדס S קלאס 2017. יצרן, אתר יצרן
מרצדס S קלאס 2017/אתר יצרן, יצרן

מחירי מרצדס S קלאס החדשה בישראל:

S63 AMG מוצעת במחיר של החל מ- 1,550,000 שקלים.
S500 ISG מוצעת במחיר של החל מ- 1,055,000 שקלים.
גרסת S650 פור-מאטיק הנעה כפולה, מוצעת במחיר של החל מ-1,115,000 שקלים.

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל, מציין כי סדרת - S-Class החדשה הינה בשורה נוספת בשילוב שמציע היצרן בין טכנולוגיות פורצות דרך, פאר איכותי ויעילות שנועדה לחבר את הנהג למערכות הרכב השונות בדיוק ונוחות. "כפי שהיצרן מדגיש ומיישם בסדרה החדשה, כלמוביל תשים דגש בהמחשת חוויית הנהיגה שהינה מאבני היסוד של המותג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully