וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה בניסאן קשקאי ו-X טרייל החדשים

3.8.2017 / 12:02

ניסאן קשקאי ו-X טרייל הם מהדגמים הנמכרים ביותר של המותג בעולם. על כן אין זה מפתיע שמתיחת הפנים של שני הדגמים יחסית לא גדולה. הרחקנו עד וינה, כדי לטעום מה בכל זאת השתנה

ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה. יואל שוורץ, יצרן, ניר בן טובים
ניסאן X-טרייל המחודש/ניר בן טובים, יואל שוורץ, יצרן

בעבר הלא מאד רחוק לניסאן היה מיקוד מעט שונה בכל הנוגע לתחום הפנאי. הוא כלל כלי רכב כפולי הנעה חובבי עפר וטרשים בגדלים שונים - פטרול, פאת'פיינדר ו-X טרייל - כשהמטרה היתה מיצוב החברה כבעלת יכולות שטח, חובבת טבע, פנאי, ספורט אתגרי וכל מה שביניהם.

אבל המציאות השתנתה בין היתר בגלל כמה הברקות של... ניסאן כמו ג'וק וקשקאי. קשקאי למשל החליף את המשפחתית 'אלמרה' בשנת 2007, לאחר שבניסן הפנימו שקרוסאובר מיועד בעיקר ללקוחות של מכוניות משפחתיות ולא לג'יפאים. מכאן גם הסיבה לייבוא גרסאות הנעה קדמית ולא הנעה כפולה היקרה יותר, אשר בנוסף גם צורכת יותר דלק.

היות וכל העולם החל נוטה לכיוון קרוסאוברים, החליטו בניסאן לטשטש את הגבולות בין קרוסאוברים ורכבי פנאי. על כן ניידו את X טרייל שמדורו הנוכחי, הוא לא יותר מאשר גרסת 7 מושבים של קשקאי ופחות רכב פנאי קשוח-למחצה.

לאחרונה עברו השניים מתיחת פנים ואנחנו הצלחנו לטעום מהם במסגרת ההשקה העולמית.

ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה. יואל שוורץ, יצרן, ניר בן טובים
ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה/ניר בן טובים, יואל שוורץ, יצרן

מה השתנה?

לא הרבה. היות וקשקאי הוא הדגם הנמכר ביותר של ניסאן באירופה ו-X טרייל (יחד עם הגרסה האמריקנית שנקראת 'רוג') הוא רכב הפנאי הנמכר ביותר בעולם (כן, עד כדי כך), בניסאן החליטו לא להקדיח מתכון מוכח. על כן הדגמים זכו לרענון העיצוב המתבקש, עם פגוש עמוק יותר שנקרא בשפת היצרנית 'V-motion', פנסים שונים ועוד מיני עדכונים קלים. אלא כמובן בעיקר שינויי עיצוב שמיישרים קו עם המראה העדכני של מקסימה, אלטימה ומיקרה ומקנים לדגמים הופעה מרשימה הרבה יותר.

מבפנים השינויים הנראים קטנים יותר ומתבטאים בגלגל ההגה בשרני יותר שכולל סידור מעט שונה לפקדים, מושבים מעודכנים עם מושב ארוך יותר וכריות כתפיים רחבות יותר. זה הכל. ניתן להבין את קברניטי ניסאן בנוגע לעיצוב, סביבת הנהג בשני הדגמים עדיין נאה, הנדסת האנוש ברורה והתחושה אוורירית. עם זאת יש יצרניות שמצעידות את עולם העיצוב לכיוון אחר ומודרני הרבה יותר, וביחס אליהן קשקאי ו-X טרייל מציעים מראה שמריני וסולידי בהרבה.

סה"כ איכות הגימור וההרכבה טובים, כבעבר, כשכעת רשימת האבזור הבסיסית שודרגה עם 4 חלונות נפתחים ונסגרים בנגיעה אחת ומערכת מולטימדיה מקורית מחודשת עם רדיו אינטרנטי שבאירופה יוצע כסטנדרט. בגרסאות המאובזרות יותר גם נמצא גם מערכת קול משודרגת עם 8 רמקולים של BOSE.

בנוסף ניסאן ניצלה את מתיחת הפנים כדי לשפר את חבילת הבטיחות שלה, שסוללת את הדרך לקראת העידן האוטונומי. אצל ניסן זה נקרא 'פרו-פיילוט' (ProPILOT) וכולל חבילת בטיחות מורחבת לעומת מה שהיה בעבר. עד עתה שווקו הגרסאות המאובזרות (גם בישראל) עם בלימה אוטונומית במצבי חירום, התרעות על סטייה מנתיב, שטח מת והולכי רגל, הקרנת תמרורי מהירות בלוח המחוונים, מעבר אורות אוטומטי, חנייה עצמית ומערך מצלמות היקפי. אל מערכות אלה צפויות להתווסף בלימה אוטונומית שכעת מזהה גם הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על הנתיב ובנוסף רדאר אחורי לזיהוי תנועה צולבת בעת יציאה מהחניה. חבילת פרו-פיילוט לא תוצע בתחילת דרכן של המכוניות החדשות ששיווקן בישראל יחל בסוף שנה זו, אלא רק בהמשך. בקשקאי זה יקרה מאביב 2018 וב-X טרייל בהמשך הדרך כשהתאריך עדיין לא סופי.

עוד שידרוגים בדגמים הם חומרי דיפון עדיפים ברצפה, סביב החלונות וסביב בתי הגלגלים, כאשר באופן מפתיע קשקאי בלבד זוכה לעדכונים נוספים כמו שמשה אחורית עבה יותר, מוט מייצב עבה יותר, מוט היגוי עבה יותר ומנגנון היגוי שכוייל מחדש לטובת חדות הנהיגה. בגרסאות הידניות נמצא גם סייען זינוק שעובד בעליה וגם בירידה.

עוד באותו נושא

רנו-ניסאן עקפה את טויוטה ופולקסווגן - הפכה ליצרן הרכב הגדול בעולם

לכתבה המלאה
ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה. יואל שוורץ, יצרן, ניר בן טובים
ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה/ניר בן טובים, יואל שוורץ, יצרן

מה נותר כשהיה?

כרונולוגית X טרייל הוצג לפני קשקאי ועל כן הוא זה שהתווה את הדרך מבחינת הידוק הקשר עם רנו בהיותו כלי הרכב הראשון בניסאן וגם הראשון בקונצרן רנו-ניסאן, שהשתמש בפלטפורמת CMF הגלובלית של הקונצרן. פלטפורמה שמשרתת ותשרת שפע דגמי הנעה קדמית בקבוצה ובהם גם מגאן/גראן קופה וסניק החדשים.

אין שינוי בפלטפורמה ואין בממדים מכאן שהמרווח הפנימי לא השתנה וכמו בעבר מציע שפע של מקום בכל ממד בשורה הראשונה והשניה. ב-X טרייל ישנה גם שורה שלישית וזו נותר צפופה ומוגבלת בשימושיות שלה. תא המטען של X טרייל בלבד מציג כעת קיבולת גדולה יותר ורק כשכל המושבים שכובים. כעת יש 1,996 ליטר -תוספת של 15 ליטר. כשהשורה השלישית במקומה, אין שינוי בנפח תא המטען. בנוסף, X טרייל זוכה לדלת תא מטען עם חיישן פתיחה וסגירה מתחת לפגוש האחורי.

היצע המנועים נותר ללא שינוי. בקשקאי נמצא 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 115 כ"ס, בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית-רציפה, וטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר, 130 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה. כל הגרסאות יוצעו בהנעה קדמית בלבד. ב-X טרייל נמצא רק מנועי דיזל: 1.6 ליטר כמו בקשקאי ו-2.0 ליטר, 177 כ"ס, תיבה רציפה והנעה קדמית או כפולה.

גם אין שינוי בכיול המתלים מלבד עיבוי מוט המייצב בקשקאי.

ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה. יואל שוורץ, יצרן, ניר בן טובים
ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה/ניר בן טובים, יואל שוורץ, יצרן

נוסעים

לקשקאי רכות בסיסית, שעוזרת בגיהוץ יעיל של פני השטח, אך כשהאספלט אינו איכותי וכשהמהירות עולה הוא מתחיל לקפץ

במסגרת ההשקה נכחו רק גרסאות הדיזל והיתה זו הזדמנות טובה לבחון את קשקאי בגרסה שטרם בחנתי בארץ. מנוע ה-1.6 ליטר דיזל רועש מבחוץ, אבל בתוך תא הנוסעים עוצמת הרעש חלשה ולא מציקה. קשקאי סובל מהשהיה מורגשת בהעברת הכוח ביציאה מהמקום, אך מרגע שהמכשול עבר וכל עוד הנהיגה רגועה, ההתנהלות זריזה יחסית בזכות זמינות מומנט טובה. רק כשמנסים לקבל קצת יותר, או בשילוב של עליה ורכב עמוס, מתגלה מחסור בכוח.

התיבה הרציפה עובדת היטב והתפעול המדורג שלה מצליח לחקות ביעילות פעולת תיבה אוטומטית פלנטרית - "רגילה". הגרסה הידנית זריזה יותר, בעלת ידית הילוכים נעימה לתפעול, אולם המצמד נקודתי ורעש המנוע בה נוכח יותר היות ואין תחליף ליעילות הסל"ד הנמוכה בתיבה אוטומטית רציפה בנסיעה מנהלתית רגועה.

X טרייל שהיה בגרסתו החזקה ביותר עם מנוע 2.0 ליטר, הרגיש מעט חזק יותר, אך לא בהרבה, בעיקר בגלל טווח כוח מוגבל יותר - בין 2,000-3,750 סל"ד לעומת 1,750-4,000 סל"ד בקשקאי. סה"כ גם כאן המתכונת דומה עם השהייה מורגשת ביציאה מהמקום ותיבה אוטומטית שמתפקדת היטב. היכן שכן הורגש הבדל היה ברמת הרעש. כיוון שהמנוע מתאמץ פחות, הסל"ד נמוך יותר ועל כן תא הנוסעים שקט יותר.

לקשקאי רכות בסיסית, שעוזרת בגיהוץ יעיל של פני השטח, אך כשהאספלט אינו איכותי וכשהמהירות עולה הוא מתחיל לקפץ באופן לא נעים. התנהגות הכביש טובה וזוויות הגלגל מינימליות, אך למרות השינוי שבוצע למערכת ההיגוי התחושה עדיין מעורפלת. סה"כ קשקאי מציע חבילה טובה ונעימה ובידוד רעשים מוצלח.

נוחות הנסיעה ב-X טרייל פחות טובה והוא מתקשה לסננן שיבושים מכל סוג. התנהגות הכביש טובה למדי עם ריסון מרכב מוצלח ואחיזה גבוהה.

ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה. יואל שוורץ, יצרן, ניר בן טובים
ניסאן קשקאי ו-אקס-טרייל מחודשים, השקה/ניר בן טובים, יואל שוורץ, יצרן

סיכום

קשקאי ו-X טרייל לא ביצעו קפיצה גדולה במסגרת מתיחת הפנים, אלא בעיקר שיפרו נקודה חלשה שהיתה בעבר (בידוד רעשים), והותירו על כנם את שאר החבילות שהיו טובות עוד קודם: עיצוב, איכות, מרווח, יחידות כוח וחבילת בטיחות. בנקודה זו יש להזכיר שחבילת הבטיחות המורחבת לא תהיה זמינה בשלב ראשון בקשקאי (רק אחרי אפריל 2018) ועבור X טרייל התאריך כלל אינו ידוע. סה"כ התוצאה טובה מבעבר, כשהמכוניות מציגות חבילות שלמות יותר במיוחד בגרסה עם מושבי העור.

העניין הוא שכעת עליהם להתמודד בקטגוריה תחרותית מאי-פעם שהולכת וגדלה עם מתחרים חזקים שהתווספו השנה, וכאלה שיתווספו בהמשך. יבואנית ניסאן יודעת להיות תחרותית, ראו את חדירת הדיזל שהיא נושאת על גבה (יחד עם רנו), ואת קצב המכירות הנאה של חלק מדגמיה. כעת נותר לקוות שתצליח גם כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully