וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך המדחס: הקוריאניות אמינות יותר מהיפניות

11.9.2017 / 7:51

אתר המסחר בחלקי חילוף "גלגלים" מספק לנו הזדמנות לקבל נתוני אמת על הדרישה לחלפים לרכב לפי פילוח של ארץ מוצא. הטבלה, כמו שאומרים, לא משקרת; הקוריאניות האמינות ביותר, היפניים עברו למקום השני וככל שזה מגיע לאמינות, מהגרמנים מסתבר שעדיף לקנות בעיקר בירה

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
הכי פחות חלקי חילוף לקוריאניות/ניר בן טובים, יח"צ

טוקבקים מתלהמים, הם כמו תחרות חולצה רטובה. אתה לא מבין את הטמטום מאחורי זה, אבל היי, זה בהחלט נותן כמה דקות של אתנחתא קומית. בהיעדר פרשיית צוללות, סרטי קפטן ונועה קיריל, בערוץ הרכב עיקר הטוקבקים המתלהמים נסובים סביב מידת האמינות והעמידות של כלי הרכב המדובר. לעיתים גם כאשר המכונית הנדונה היא קונספט בלבד.

אז אחת ולתמיד ובעזרת נתוני אתר "גלגלים" ריכזנו ופילחנו נתונים של כ-50 אלף בקשות לחלפים לרכב לפי ארץ ייצור וכן בתת חלוקה לסוגי חלפים מכניים נפוצים.

סיגל עוז, מנכל"ית "גלגלים":
"גלגלים הוא אתר השוואת מחירים חדשני לטיפולים וחלפים, היחיד והגדול ביותר בישראל כיום. אם עד היום היינו רגילים ללכת פיזית למוסך ולקבל הצעת מחיר, האתר מציע אלטרנטיבה פשוטה וקלה: הצרכן שולח בקשה לטיפול או חלף, ובשיטת המכרז ההפוך, מקבל הצעות מחיר מפורטות, בזמן אמת, ממאות מוסכים ברחבי הארץ. באתר מוגשות אלפי בקשות של גולשים לטיפולים וחלפים מדי יום. מאז הוקם האתר, הוגשו למעלה ממיליון בקשות לחלפים המאפשרות לנו ניתוח בסדרי גודל משמעותיים."

אנו נוטים לשייך יצרנים לפי ארץ המוצא. לדוגמא, יונדאי לקוריאה, רנו לצרפת. ישנו ויכוח עתיק ותמידי האם אכן רכבים מארץ מסוימת אמינים יותר ממדינות אחרות. דגמנו עשרות אלפי בקשות לחלקי מכונאות בשנה האחרונה כגון, חלקי מנוע, תיבת הילוכים, מחשבי רכב ומדחסי מזגן ובדקנו את אחוז התפלגותם לפי יצרן וארץ המוצא. לאחר מכן, ערכנו השוואה אל מול אחוז התפלגות כלי רכב פרטים בישראל לפי ארץ ייצור, כפי שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
התפלגות הביקוש לחלפים ביחס לאחוזי כלי הרכב במצבת המכוניות/ניר בן טובים, יח"צ

המספרים

רגע לפני המספרים עצמם, הסבר לגבי הנתונים שיוצגו בהמשך הכתבה. כאמור, הבדיקה שנערכה מקיפה 50 אלף בקשות מתוך מאות אלפי שאילתות להצעות מחיר כפי שהוזנו על ידי הגולשים באתר גלגלים בשנה האחרונה.

הבקשות שנדגמו נוגעות למכוניות משנת הייצור 2015 על מנת להתגבר על העובדה שמכוניות בשנתיים הראשונות לחייהן נוטות כמעט ולא לצרוך חלפים מכאניים וכן על העובדה שחלק מקלקולים אלו עדיין במוצעים תחת אחריות היצרן או במוסכי היבואן ללא בדיקה של הלקוחות את מחירי החלפים.

יש לשים לב כי בציון ארץ המוצא של המכוניות לא התייחסנו לארץ ההרכבה של המכונית, אלא לשיוך של היצרן כפי שמופיע באתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ודוחו"ת איגוד יבואני הרכב. כמו כן, כאשר ירדנו לרזולוציה של החלפים עצמם, הבדיקה מתמקדת ברכיבים מכאניים משמעותיים ולא בחלקי מרכב או פח, שאינם משקפים רמת אמינות מכאנית של המכוניות.

הבשורה העיקרית שעולה מהנתונים שנאספו היא שמוניטין האמינות הבלתי מעורער של המכוניות היפניות כבר אינו משקף את המציאות בפועל. כך למשל, שיעור החלפים שביקשו הגולשים עבור המכוניות הקוריאניות שבשנת 2015 היוו 18 אחוזים ממצבת כלי הרכב בישראל לפי פילוח של ארץ מוצא עמד על 12 אחוזים. קרי – פער של 67 אחוזים בין התפלגות הבקשות לבין כמות המכוניות הקוראניות.

אצל היצרניות היפניות שהיוו 43 אחוזים, התפלגות החלפים עמדה על 32 אחוזים, פער של 76 אחוזים. לצורך העניין, המשמעות היא שעל כל מכונית קוריאנית חיפשו הלקוחות כמות קטנה יותר של חלפים. בצד השני לגמרי של המשוואה נמצאות המכוניות הגרמניות שהיוו 8 אחוזים משוק הרכב, אך 13 אחוזים מסך חיפושי החלפים – מה שאומר פער של 164 אחוזים שמצביע על אחוזי תקלות גבוהים מאוד לחלפים שנבדקו.

גם במקומות השלישי והרביעי, בין המכוניות מהמזרח לבין הגרמניות המספרים גבוהים מאוד, מה שמצביע על יחס שלילי בין החלק היחסי של המכוניות במצבת כלי הרכב לעומת הביקוש לחלפים. כך הצרפתיות עם 14 אחוזים מבקשות החלפים לעומת 11 אחוזים מכלל כלי הרכב (פער של 128 אחוזים) וכן האמריקניות שגם להן 14 אחוזים מהחיפוש אחר החלפים שנבדקו אך מכיוון שהן מהוות 10 אחוזים ממצבת הרכב הפער שם עומד על 145 אחוזים.

עוד באותו נושא

לא מניע: זו הסיבה שחסרים מכונאי רכב בישראל

לכתבה המלאה
מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
אחוזי ההתפלגות בין ביקוש חלפים לבין שכיחות המכוניות/ניר בן טובים, יח"צ

קוריאה עולה, גרמניה מתרסקת

כאשר בוחנים את ההתפלגויות דרך החלפים והרכיבים שנבחרו, מגלים שגם במספרים הקטנים נשמרת העקביות בין המובילות מקוריאה ויפן עם בכורה ברורה לקוריאניים, בעוד בקרב הצרפתים המצב יציב יחסית, הגרמנים והאמריקנים מתחרות בעיקר על תחתית הטבלה.

אנחנו פותחים עם הרכיב המרכזי ביותר, זה שלשמע הבשורה "הלך המנוע" מהמוסכניק, צונח ליבנו בקרבנו. ובכן, אם אתם בעליה של מכונית יפנית או קוריאנית מצבכם טוב למדי. אצל הראשונות מתוך כלל הבקשות למנועים היו 33 אחוזים למכוניות מתוצרת יפן בעוד חלקן בכלל המכוניות היה 42.7 היחס הוא אם כן 77.3 אחוזים. אצל הקוריאנים המספרים המוחלטים אמנם קטנים יותר ועומדים על 14 אחוזים לבקשות עבור 18.1 אחוזים מכלל המכוניות, אבל כאשר מתרגמים את המספרים האלו ליחס בין הבקשות לאחוז המכוניות התוצאה זהה 77.3 אחוזים.

במכוניות מצרפת שנמצאות במקום השני בשכיחות החיפושים אחר מנוע הפער עומד על 115 אחוזים, שכן בעוד הן מהוות 11.3 מכלל המכוניות 13 אחוזים מבקשות החיפוש עבור מנוע שייכות להן. המכוניות האמריקניות נמצאות ביחס של 151 אחוזים והגרמניות בתחתית עם 13 אחוזים בביקוש למנועים למרות שהן מהוות רק 8 אחוזים, היחס הוא 162 אחוזים.

הרכיב השני אותו בחנו היה השני ברמת החרדה שהוא גורם לבעלי המכונית – תיבת ההילוכים. כאן ההובלה של המכוניות הקוריאניות כבר הופכת למובהקת. עם 10 אחוזים מתוך סך הבקשות לתיבת הילוכים ונתח כללי של 18.1 אחוזים, היחס בין כמות הבקשות לאחוזים מכלל המכונית עומד על 55.2 אחוזים. היפניים עם 31 אחוזים נמצאים במקום השני ביחס של 72.6 אחוזים. שוב, היצרניות האירופיות והאמריקניות בפער אדיר מאחורה. האמריקניים עם יחס של 141.4 אחוזים בין הבקשות לכמות המכוניות, הצרפתים צמודים עם 141.6 אחוזים והגרמנים כבר הרחק מאחור, תקועים בניוטרל עם 14 אחוזים מהחיפושים, בעוד הם מהווים 8 אחוזים מכלל השוק – פער שלילי של 175 אחוזים.

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
מהפך: הקוריאניות אמינות יותר/ניר בן טובים, יח"צ

הרכיב הבא הוא אמנם אלקטרוני, אולם במכוניות המודרניות תקלה או שיבוש בו ישביתו גם את הטובה שבמכוניות. הקוריאנים מציגים את היחס הנמוך ביותר בין אחוז הבקשות לחלפים לבין חלקן בכלל המכוניות בשוק, 8 אחוזים לעומת 18.1 אחוזים במצבת הרכב מביאים ליחס של 44.2 אחוזים. היפניים במקום השני עם 58.5 אחוזים. הצרפתיות מובילות את האירופים עם 132.7 אחוזים. האמריקניים עם 171.7 אחוזים וכאן המצוינות ההנדסית של הגרמנים כבר בכלל חוטפת מהלומה של ממש. שכן עם 18 אחוזים מבקשות למחשב מנוע או גיר רשומות על שמן, למרות שהן מהוות 8 אחוזים מכלל המכוניות מדובר על פער מבהיל של 225 אחוזים בהתפלגות.

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
מהפך: הקוריאניות אמינות יותר/ניר בן טובים, יח"צ

ימי הקיץ הלוהטים שמסרבים לפנות את מקומם, שלחו אותנו לבדוק גם את אחד הרכיבים היקרים יותר לליבנו – מדחס המזגן. שוב, הקוריאניות בראש, כאשר 13 אחוזים מהבקשות הן למכוניות מתוצרת קוריאה מדובר על התפלגות של 71.8 אחוזים.

במקום השני היפניים עם 84.3 אחוזי התפלגות שהם 36 אחוזי בקשות למדחס מזגן כאשר הן 42.7 אחוזים מכלל המכוניות. הפעם הפתעה, הגרמניות ישאירו אתכם קרירים יחסית כאשר הפער השלילי בין כמות הבקשות (10 אחוזים) לכלל המכוניות (8 אחוזים) עומד על 132 אחוזים, לעומת הצרפתיות עם 132.7 אחוזים וסוגרות את הרשימה הזו האמריקניות בהן אחוז החיפושים אחר מדחסי מזגן היוו 14 אחוזים מכלל החיפושים אך נתח השוק שלהן עומד על 9.9 אחוזים – מה שאומר פער של 141.4 אחוזים. מעניין אם גם על זה טראמפ יגיד שההתחממות הגלובלית היא המצאה.

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
מהפך: הקוריאניות אמינות יותר/ניר בן טובים, יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully