וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריינג' רובר וולאר בישראל

14.9.2017 / 10:37

הגרסה האולטרה מסוגננת של הריינג' רובר מגיעה לישראל, תשב בנישה בין האיווק לריינג' ספורט ותציע עיצוב וטכנולוגיה. הספקי מנועי הבנזין והדיזל נעים בין 180 ל-380 כ"ס והמחירים בין 535 ל-791 אלף שקלים

ריינג' רובר וולאר בישראל. רונן טופלברג, ניר בן טובים
אח שלישי למשפחת דגמי ריינג' רובר - וולאר/ניר בן טובים, רונן טופלברג

ריינג' רובר היא משפחת הדגמים הוותיקה ביותר של לנד רובר, אבל לא רק. למעשה, בהיבט של וותק, אותו ריינג' ראשון ב-1970 היה גם חלוץ בכלל בהיבט של שילוב רכב שטח עם קבינה יוקרתית.

וכאשר יש למותג "מניית זהב" בדמות מוניטין ושם, אך טבעי עבורה לנצל את מירב הפוטנציאל כדי לסחוט ממנה כמה שיותר. כך, תחת השם "ריינג' רובר" צצו בשנים האחרונות מספר דגמי משנה הנושאים בחזית מכסה המנוע שלהם את אותיות הריינג' המפורשות כמו האיווק והריינג' ספורט.

כעת מגיע לישראל דגם המשנה השלישי של הריינג' רובר, הלא הוא הוולר.

השם עצמו "וולאר", הוא למעשה שם הקוד בזמן תהליך הפיתוח של הריינג' רובר המקורי כדי להסוות את הדגם החדש. הפירוש המילולי של השם וולאר (כיסוי באיטלקית) לא מעניין כמו הפירוש הפיקנטי, שגורס כי זה מה שהיה אפשר להרכיב מהאותיות land rover שהודבקו למכסה המנוע של אותה מכונית הטעיה בסוף שנות ה-60.

הרכב עצמו עושה שימוש בפלטפורמת ה-iQ של לנד רובר-יגואר, ממש כמו ה-F PACE של יגואר, אך ארוך ממנו ב-7 ס"מ (480), צר ממנו בס"מ בודד (193 ס"מ) וגבוה ממנו ב-1.5 ס"מ (166.5) בסיס הגלגלים זהה ועומד על 287 ס"מ. שניהם מגיעים מאותו מפעל בסוליהול אנגליה. השימוש באלומיניום מככב גם פה במרכב העשוי כולו מהמתכת הקלה.

העיצוב החיצוני ממשיך בקווים הישרים והנקיים של דגמי ריינג' רובר העדכניים ועם אלמנט חיצוני "בולט" במיוחד תרתי משמע בדמות ידיות הדלתות השוקעות לתוך קו הגוף בנעילת הרכב ובמהירות העולה על 8 קמ"ש וצצות לקראת הנוסעים בפתיחת הדלתות.

תא הנוסעים משתמש באותו מוטיב נקי והמרכיבים הבולטים ביותר בו הם שני מסכי ענק בגודל 10 אינץ' החולשים על תפעול כל המערכות, מה שייחודי בוולאר הם שלושה מתגים פיזיים בתא הנוסעים המחליפים תפקוד בהתאם לפונקציה הנבחרת. משליטה במערכת השמע, מיזוג אוויר ועד ניהול ה-terrain response בקרת נהיגת השטח של לנד רובר. המסך העליות מתכוונן לנוחות התצוגה בטווח תנועה של עד 30 מעלות כולל זיכרון בהתאם לכיוון המושב.

מול הנהג לוח שעונים ווירטואלי בגודל 12.3 אינץ' המאפשר החלפת תצוגות בין חיווי נתוני נהיגה, ניווט ועוד. פקדי השליטה על ההגה מחליפים כפתורים במשטח מגע.

הוולאר מגיע בארבע רמות גימור, כולן נעות בין "מאובזר" ל"מאובזר בטירוף". כבר ברמת הכניסה שנקראת פשוט וולאר תמצאו גג פנורמי, מערכת שמע של מרידיאן עם 10 רמקולים וסאבוופר, חישוקי 18 אינץ', כיוון מושבים מלא לנהג ולנוסע. מוזר שלא למצוא ברשימת מערכות הבטיחות טכנולוגיות שכבר שכיח לראות כבר במכוניות זולות בהרבה. כאן הוא מסתפק בשש כריות אוויר, התראה על סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית וחיישני לחץ אוויר. רמת הגימור S מוסיפה בין השאר חישוקי 19 אינץ', חימום למושבים, תא כפפות מקורר, טיהור אוויר לתא הנוסעים, ובסעיף הבטיחות התראת רכב ב"שטח מת", התראת תנועה חוצה, בקרת עייפות נהג וזיהוי תמרורים. רמת הגימור SE מוסיפה מערכת שמע עם 16 רמקולים, חישוקי 20 אינץ', תאורת ספי כניסה, צמיד המחליף את המפתח החכם (בדומה לזה במספר דגמי יגואר), תאורת לד מלאה דינאמית ואת לוח המחוונים הווירטואלי. רמת הגימור המאובזרת ביותר היא ה-HSE ובה חישוקי 21 אינץ', כיוון חשמלי להגה, קירור ועיסוי למושבים הקדמיים, חנייה אוטומטית ובאגף הבטיחות המתקדמת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב ועוד. פנסי הלייזר ברמת גימור זו מאפשרים תאורה לטווחים של 550 מטרים.

בנוסף לארבע רמות הגימור, ישנה גם את חבילת ה-R DYNAMIC עם פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר, גימורי אלומיניום בתא הנוסעים, שילוב כרום בהגה ומנופי העברת ההילוכים, גימור כהה לחישוקי הסגסוגת ועוד.

ריינג' רובר וולאר בישראל. רונן טופלברג, ניר בן טובים
חבילת R-DYNAMIC מוסיפה תיבול ספורטיבי למראה החיצוני והפנימי/ניר בן טובים, רונן טופלברג

טווח המנועים נע בין מנועי בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 250 ו-300 כ"ס הראשון עם 36.5 קג"מ ו-6.7 שניות למאה, השני עם 40 קג"מ ו-6 שניות למאה. מנוע הבנזין הבכיר הוא V6 בנפח 3.0 ליטרים עם 380 כ"ס 45 קג"מ ו-5.7 שניות למאה. אגב, לראשונה אנחנו פוגשים פה מנוע בנזין מפיתוח עצמי של קבוצת לנד רובר-יגואר. מנועי הדיזל מתחילים ב-2.0 ליטרים 180 כ"ס ו-43 קג"מ עם 8.9 שניות למאה, 240 כ"ס ולו 50 קג"מ ו-7.3 שניות והדיזל החזק בנפח 3.0 ליטרים V6 עם 300 כ"ס 70 קג"מ ו-6.5 שניות למאה.

הכוח עובר למערכת ההנעה הכפולה דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטרית.
מערכת ה-IDD אחראית להנעה הכפולה על ידי ניטור של התנהגות הרכב, האחיזה, זווית ההיגוי והמהירות כדי לנהל את חלוקת הכוח בין הגלגלים. כאשר תחילת הנסיעה היא תמיד בחלוקה של 50-50 ומגיעה גם ל-100 אחוזים של הנעה אחורית בכביש.

המחירים מתחילים מ-535 אלף שקלים עד 568 אלף שקלים לרמת הגימור וולאר (בהתאם למנוע)
רמת הגימור S תעלה בין 578 אלף שקלים ל-671 אלף שקלים.
רמת הגימור SE תעלה בין 625 אלף שקלים ל-718 אלף שקלים.
רמת הגימור HSE תעלה בין 698 אלף שקלים ל-791 אלף שקלים.
מחיר חבילת ה- R DYNAMIC עומד על 28 אלף שקלים.

עוד באותו נושא

השקה עולמית: לנד רובר מציגה את Velar; האמנם ריינג' רובר אמיתי?

לכתבה המלאה
ריינג' רובר וולאר בישראל. רונן טופלברג, ניר בן טובים
ריינג' רובר וולאר בישראל/ניר בן טובים, רונן טופלברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully