וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי פאג'רו דקאר PRO – מי צריך שיפורים לשטח?

21.11.2017 / 7:54

יכול הלקוח הסביר לשאול את עצמו מדוע הוא צריך, לאחר שכבר הוציא 335,000 שקלים לקניית פאג'רו חדש, להוסיף עוד 20,000 עבור חבילת "פרו"? מה נותנים השיפורים, והאם החבילה של 'כלמוביל' כדאית?

בסרטוני הפרסום הם צולחים נהרות ומדבריות, מרימים תימרות אבק ומדלגים על סלעים; אלו הם רכבי השטח-עירוני האחרונים, קומץ נכחד של מכוניות המשלבות הנאות ופינוקי כביש, עם יכולת שטח אמיתית. בשנות התשעים של המאה שעברה היה היצע גדול של כלים כאלה אבל מהפיכת הקרוסאוברים הכחידה אותם, כמעט לגמרי. הקרוסאוברים המודרניים מעניקים ללקוחותיהם את תחושת ההרפתקנות הנכספת ובצידה צמצום משמעותי במחיר הקנייה, הוצאות תחזוקה וזיהום הפלנטה. הקרוסאוברים גם נוחים ובטיחותיים יותר מרכבי כביש-שטח הקלאסיים.

לא ייפלא לכן, שקטגוריית רכבי השטח הולכת ומצטמצמת כמו הקרחונים באנטארקטיקה. אחד הנציגים האחרונים בישראל הוא מיצובישי פאג'רו, הנמכר כאן מזה כ-17 שנה. הדגם הנוכחי הוצג לפני כעשר שנים ונראה כי תוך שנה, פחות או יותר, ייעלם מאולמות התצוגה. רגע לפני שזה קורה החליטה היבואנית כלמוביל, להציע חבילת שיפורים לשטח – כדי לאושש את קצב המכירות, להקדים רפואה להגעת לנד קרוזר החדש? תהא הסיבה אשר תהיה, אני תמיד שמח לראות יבואן המקדיש תשומת לב ליכולות שטח אמיתיות, ולא רק לקוסמטיקה. ערכת השיפורים PRO מוצעת על ידי סדנת השיפורים "אספיר" והיא מגיעה אל הלקוח מורכבת על הרכב, ומסומנת ברישיון הרכב – במחיר של 20,000 שקלים.

אפשר להרכיב חבילה כזו גם לאחר הקנייה, אבל כאן הכול פשוט ונוח יותר - החבילה חוסכת ללקוח מנהלות והתרוצצויות, וגם כסף. קל להכליל את החבילה בפוליסת הביטוח, והיא גם תוגדר במחירון לוי יצחק. הסידור נוח מאוד ללקוח, כפי שמתאים למי שמשכיב קרוב ל-350,000 שקלים ברכב חדש, ואינו מעוניין להתרוצץ בין סדנאות וסוכני ביטוח. מכיוון שלא כל מנכ"ל יודע בשביל מה (והאם?) הוא צריך הגבהת מרכב או מיגון גחון, החלטנו לבדוק את מכלולי החבילה בסביבתם הטבעית – נחל נקרות, למשל.

מה יש בקופסה?

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
גרסת 'פרו' מטפלת בקרביים הנחוצים לעבודת שטח, וגם נראית טוב; מדבקות שחורות מעלימות את קורות הגג, יש לוגו מיוחד על הדופן, צמיגי השטח והחישוקים השחורים משדרים קרביות/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

הגבהת מרכב של 5 סנטימטרים

בליבה של חבילת 'פרו' נמצאת הגבהת מרכב של שני אינץ'; הגבהה זו חוקית בישראל מזה כשנה, בהתאם להוראות החדשות (והברוכות, בואו נפרגן להם פעם) של משרד התחבורה. הגבהת המרכב נעשית על ידי החלפת הבולמים והקפיצים המקוריים בערכה של קפיציPEDDERS ובולמי בילשטיין.

היתרון הגדול ביותר של הגבהת מרכב הוא הגדלת מרווח הגחון, מ-21 ל-26 סנטימטרים. זוהי הגדלה משמעותית (ממנה יש לנכות 2-3 סנטימטרים אותם גוזל מיגון הגחון), והיא מאפשרת לג'יפאי לחלוף מעל מכשולים שלפני כן, יכלו לפגוע במכלוליו התחתונים של הרכב. הגבהה זו מצמצמת משמעותית את פוטנציאל הנזקים, מאפשרת נהיגה זורמת יותר בערוצי נחלים, ואף מקטינה את הסיכון לתקיעה. במקביל אמורים הקפיצים-בולמים החדשים לשפר את התנהגות הרכב, בכביש ובשטח.

החיסרון: הגבהת המרכב מ?ע?ל?ה את מרכז הכובד של הרכב בחמישה סנטימטרים. במצבים קיצוניים זה עלול לקרב אותנו למצב של איבוד שליטה ובאופן תיאורטי, אפילו לסכנת התהפכות. מצד שני, חמישה סנטימטרים זה ממש לא הרבה, והחיסרון הזעיר מקוזז על ידי התנהגות כביש טובה יותר. חיסרון נוסף? אם תקרת החניון שלך מתנשאת לגובה 193 סנטימטרים, לא תוכל להכניס את האוטו לחנייה... לסיכום: שדרוג שטח אמיתי ונחוץ מאוד.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
מיצובישי פאג'רו דקאר פרו/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

צמיגי שטח All-Terrain במידה 260/65R17 מתוצרת BFGoodrich

לא פחות חשובים מהגבהת המרכב, בחבילה כלולים צמיגים בדירוג AT המשפרים את אחיזת הצמיג בתנאי חול ובוץ, ואת עמידות דופן הצמיג בפני פגיעת סלעים חדים. צמיגי הקיט מגיעים במידה מתאימה יותר לשטח, 260/65R17 במקום 265/60R18. אי אפשר להפריז בחשיבות הצמיגים לטיילים שוחרי שטח. הצמיגים רשומים ברישיון הרכב, חוקיים למהדרין. אם תחפש הרפתקאות שטח קיצוניות עוד יותר, מעכשיו תוכל להרכיב צמיגי שטח מלא (MT) במידה החדשה. בינגו!

היתרון הראשון של הצמיגים הוא אחיזה טובה יותר בשטח תובעני. יתרון לא פחות חשוב הוא דופן בדירוג 3-Ply העמידה יותר מהמקורית (2-Ply בלבד). הדופן המחוזקת מקטינה באופן דרמטי את סכנת קריעת הצמיג, ומאפשרת הורדת לחץ אוויר; עד 15 PSI בחול (25 בשטח טכני) בלי הרבה דאגות. נהדר! יתרון נוסף שלא אתעלם ממנו, הוא מראה קרבי יותר; סוליית השטח והחישוקים השחורים מעניקים לפאג'רו 'פרו' מראה קשוח שהפעם, יש לו גם אחיזה במציאות.

החיסרון: לעולם יהיו צמיגי שטח פחות טובים על הכביש; בכביש (בעיקר רטוב) הם מספקים פחות אחיזה, הם רועשים יותר, מאפשרים תנודות מרכב יותר מודגשות, ומגדילים במעט את תצרוכת הדלק. לסיכום: צמיגי AT הם שיפור חשוב מאוד, המעניק לג'יפאי פשרה מצוינת בין יכולות שטח ושמירה על בטיחות ועידון על הכביש. העובדה שהיבואן מספק את הרכב עם צמיגים והגבהה המופיעים ברישיון, חוסכת ביורוקרטיה מעצבנת.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
צמיגי שטח מאפשרים הורדת לחץ אוויר לשיפור העבירות בחול, ונוחות הנסיעה/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

מיגון גחון מלא

הגבהת ה-2 אינץ' מרחיקה את הגחון מפגיעת סלעים אבל עדיין, תמיד יהיה סלע מחוצף שיאיים על עוקת המנוע או מיכל הדלק. זה נכון בעבירות איטית, וגם בנהיגת שבילים מהירה; חרטום הרכב מתנודד מעלה מטה ובמקרים רבים, הוא עלול לנגוח בגבנון המרכזי הנמתח לאורך השביל. ברכבי שטח עירוניים (פאג'רו, קרוזר, רנגלר, טנדרי 4X4 למיניהם) מקובל מאוד להתקין מיגון גחון מאלומיניום, מלא או חלקי.

היתרון של מיגון גחון, טמון בשמו; הוא מגן על המכלולים העיקריים של הרכב. במקרה של פאג'רו, יש הרבה חלקים פגיעים ורגישים – בראש ובראשונה עוקת השמן, דיפרנציאלים וטרנספר עשוי אלומיניום, מיכל דלק, מפלט...

החיסרון: למיגון גחון מלא יש חסרונות ברורים; הוא בולע כמה סנטימטרים ממרווח הגחון אותו עמלנו להגדיל, הוא מגביר את הרעש בנהיגת כביש ושטח, פוגע בקירור המנוע ומכלולים אחרים, מקשה על הגישה למכלולים (למשל, לחלץ אבן או ענף שנתקעו מעל הדרייבשאפט), צובר אבנים ובוץ... לסיכום: אין ספק שחשוב למגן חלקים מסוימים מגחון הפאג'רו, לא בטוח שהייתי הולך על מיגון מלא.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
ספי המרכב חשופים לפגיעת סלעים גבוהים, ומדרגות הצד המקוריות מתקמטות מכל מפגש עם סלע קיומנו. מדרכי צד מקצועיים גם מאפשרים הנפה בהיי ליפט, זהירות!/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

מדרכי צד מבית 'אספיר'

אביזר אופנתי מאוד הם מדרכי הצד, "מדרגות" בפי העם. מדרגות הצד המקוריות עשויות אלומיניום דקיק, והן מסייעות לפעוטות וקשישים לטפס אל סיפונו המוגבה של רכב השטח. מדרגות 'מקצועיות' גם מגנות על תחתית המרכב מפגיעת סלעים ומאפשרות לחלץ את הג'יפ בשטח, בעזרת מגבה "היי ליפט". נחוץ? מיותר? שאלה של טעם. נהגי שטח מיומנים עם כלים מוגבהים, מסתדרים טוב מאוד בלי מדרגות צד. אבל מספיק שהמדרגה תחסוך כיפוף בודד בסף הדלתות, כבר היה שווה. חילוץ הרכב עם היי ליפט? נהדר. אבל בשביל זה צריך למ?תק?ן ברכב היי ליפט, מכשיר מקצועי אך מסוכן, אותו יש לעגן בצורה הכי מקצועית ומחושבת. אני מסתובב עם היי ליפט מזה עשרים שנה, השתמשתי בו פעמיים? שלוש? אני ממש לא זוכר.

היתרון: בואו לא נזלזל, מדרגות שטח מקצועיות הן תוספת ראויה לטייל השטח. היי ליפט הוא סוג של ביטוח, אתה לא רוצה להפעיל אותו אבל טוב שהוא שם (למען הסר ספק, היי ליפט אינו כלול בחבילת PRO, בצדק). החיסרון: מדרגות צד מרחיבות את הרכב, ולעתים מקשות על השתחלות במעברים צרים. הן צוברות אבק ובוץ, שבדרך כלל נמרחים על המכנסיים... לסיכום: תוספת ראויה לטייל שטח.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
אתה לא מוכרח מצלמה קדמית, אבל זה נחמד – בשטח, או בעיר/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

מצלמה קדמית, מיתוג ופינוק

בחרטום הפג'רו פרו מותקנת מצלמה קדמית. זהו אביזר נחמד הנדלק ברגע שאתה מתחיל לנוע (בשטח או בג'ונגל העירוני), ומאפשר להימנע בפגיעה בחפצים המתגוללים לרגלייך. לא חיוני אבל נחמד, בוודאי לא מזיק. אנשי מיצובישי השקיעו גם בקישוט הפאג'רו פרו; מדבקות שחורות מצפות את קורות הגג, לוגו חינני מבשר לעם שאתה PRO'פשיונל. במסגרת החבילה תקבל גם ערכת קפה ייחודית עם גזייה 'מקצועית', ספלי אמייל והשוס הגדול, נרתיק עור מהודר. אז מה יותר טוב, לשתות קפה ב'ארומה' תל אביב, או מתחת לעץ השיטה בנחל צין?

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
מיצובישי פאג'רו דקאר פרו/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

ואיך זה נוסע?

לקחנו את הפאג'רו פרו לטיול שטח משפחתי, ונהנינו מאוד. ההשפעה המשמעותית ביותר היא המיית צמיגי ה-AT הנוכחת תמיד, אבל אין ברירה – אם אתה רוצה לנסוע בשטח בשקט, תצטרך לחיות עם קצת יותר רעש על הכביש. צמיגי ה-AT פחות נוחים (במידה זעומה) וגם אוחזים פחות טוב בכביש רטוב. ירידת האחיזה קטנה מאוד, אבל היא קיימת. הגבהת המרכב מעלה את מרכז הכובד אבל שיפור המתלים מקזז על כך במידה מלאה. הפאג'רו פרו נוסך ביטחון רב על הכביש אבל בכל מקרה ובשום קונפיגורציה, זו לא ארנבת רמזורים.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
מיצובישי פאג'רו דקאר פרו/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

כמובן שהיתרונות הגדולים מגיעים בשטח – ראשית, הנינוחות הרבה להוריד לחץ אוויר בדיונות (עד 15 PSI), בלי לחשוש לדופן הצמיג. ההגבהה והצמיגים המוקשחים מאפשרים לנהוג במהירות ובנינוחות גם בשבילים חצציים כמו אלה של הנקרות; הגחון כמעט אינו נוגע בגבנון המרכזי, והצמיגים מגדילים את תחושת הביטחון. ציפור קטנה לחשה לי שבמסגרת צילומי הוידאו המופיע מעלה, טיפס וירד הפאג'רו הלבן כשלושים פעם (30 פעם!...) את מעלה עשוש. לא נרשמה שום תקלה, שום החלקה או שיוף גחון רציני. אין ספק שערכת PRO מתאימה מאוד ללקוח שקונה רכב שטח כדי לטייל איתו כמו שצריך, כמו שאנחנו אוהבים. כדי להשיג תוצאה טובה יותר, צריך לשלם סכומים כפולים או יותר (בולמים מקצועיים באמת, צמיגי MT, הגבהה נוספת, וכיו"ב). את ערכת PRO תוכלו לקבל עם כל פאג'רו שתרכשו – קצר או ארוך, דקאר או דזרט.

האם ערכת "פרו" שווה 20,000 שקלים? בלא ספק, כן. אנשים מוציאים סכומים כאלה על אבזרי קוסמטיקה ומוסיקה, והערכה של מיצובישי היא תוספת חשובה למי שמתכוון לרדת לשטח. למי שרוכש פאג'רו חדש, אין שום סיבה לחפש את הערכה במקום אחר. מי שכבר נוהג בפאג'רו משומש, יוכל למצוא את מבוקשו גם במקומות אחרים; אצל סדנת גתוס תוכלו לקנות ערכה מקבילה לחלוטין במחיר 23,310 שקלים; הקפיצים / בולמים יהיו מתוצרת איירונמן, ותיאלצו גם לוותר על המדבקות וערכת הקפה. ערכה מקבילה עבור לנד קרוזר למשל, תעלה ב'גתוס' כ-2000 שקלים פחות (מיגון הסרן האחורי של הקרוזר, קלה וזולה יותר).

עוד באותו נושא

שטח משומש: האם יש הצדקה לביקוש הקיצוני, לטויוטה לנד קרוזר?

לכתבה המלאה
מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
מיצובישי פאג'רו דקאר פרו/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

ומה הלאה?

אנחנו בעד כל פעולה שתקרב את הלקוחות, לשטח. לאור תגובות הקהל לערכת 'פרו', שוקלים אנשי מיצובישי ישראל לפתח חבילה מקבילה גם לטנדר טרייטון, נשמח לראות אותם מעירים גם את שוק הטנדרים – שם כבר יש יותר בשר, והיקף מכירות רציני. ג'יפאי שמתכוון לטייל באופן אינטנסיבי, עלול לגלות שערכתPRO היא רק תחילת הדרך; השלב הבא יהיה רכישת ציוד חילוץ ומדחס, מגירות ציוד בתא המטען, שנורקל, מיכל מים עם משאבה, מקרר, גגון עם תאורה, אוהל גג? אין גבול לטיולי השטח, אין סוף לתאוות השיפורים!

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו. רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל, ניר בן טובים
מיצובישי פאג'רו דקאר פרו/ניר בן טובים, רמי גלבוע, גלעד קבלרצ'יק, כלמוביל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully