וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר מעולה לכביש ולשטח: איך סוזוקי ויסטרום החדש?

2.2.2018 / 20:45

נסיעות עירוניות ובינעירוניות, טיול בהרכבה כולל ירידה לשבילים ומראה של אופנוע אדוונצ'ר גדול, את כל זה ה- V-Strom 250 מעניק לרוכב מבלי לדרוש ממנו תשלום יקר

סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי ויסטרום החדש/ניר בן טובים, ראובן סביו

במחיר של כ-8 ליטרים דלק פחות מ-30,000 שקלים, מקבלים אופנוע נוח מאוד לתפעול, חסכוני בדלק, יעיל בתנועה עירונית ומספיק מהיר בכדי לרכוב עליו גם בכבישים בינעירוניים מהירים.

ה- V-Strom הקטן גרם לי להתגעגע לחוויות שעברתי עם האופנוע הראשון שלי ובנוסף לכך גם לתחושת פספוס, שנבעה מכל החלומות שלא זכיתי להגשים באותם הימים בגלל שלא היה לי אופנוע כמו ה- V-Strom 250. בזכות מנוע ארבע פעימות מקורר מים, מערכת הזרקת דלק ותנוחת רכיבה ידידותית, הסוזוקי הקטן יכול לקחת אותך גם לקצוות הארץ מבלי לדרוש מהרוכב תשומת לב מיוחדת ואפילו בלי לתדלק. המגבלה היחידה היא מהירות השיוט בכבישים בין עירוניים העומדת על כ-110 קמ"ש בגלל יחסי העברה הקצרים והספק מרבי של 25 כ''ס.

סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים/ניר בן טובים, ראובן סביו

יוצאים לדרך

התנעת האופנוע מידית, למרות העדרה של מערכת ה-easy start המוכרת מדגמי ה-650, ומאופיינת בהעדר רעשים מכאניים צורמים ומסתיימת בצליל נעים במיוחד הנפלט מהמשתיק המעוצב בצורה מודרנית. השקט ממשיך עם השילוב להילוך ראשון, גם עם מנוע קר. פעולה זו שקטה כל כך שבהתחלה חשבתי שההילוך לא השתלב, אל לשמחתי ולזכותו של האופנוע טעיתי. פתיחה של המצערת נענית מיד בתגובה מצדו של המנוע וגם פתיחה אגרסיבית לא מצליחה לגרום למנוע להתבלבל.

מערכת ניהול המנוע מאפשרת גם להאיץ בהילוכים הגבוהים ממהירות נמוכה ללא גמגומים מצדו של המנוע. כמובן לא מדובר בתאוצה שתולשת את הרוכב מהכידון ואם זה מה שהרוכב מחפש, אז כדאי לו להוריד הילוך אחד או שניים. ההילוך הראשון קצר מאוד וגרם לי למצוא את עצמי מחליף שני הילוכים מיד לאחר הזינוק עדיין בתוך הצומת. לאחר בדיקה התברר לי, שברוב המקרים עדיף להתחיל בשני וכך להימנע מהחלפת הילוכים מיותרת. ההילוך השישי והמשקף הקדמי המפתיע מאפשרים רכיבה גם במהירות המרבית העומדת על כ-135 קמ''ש ללא תלונות מצדו של האופנוע וללא תחושה של תלישה מהאופנוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים/ניר בן טובים, ראובן סביו

הבלמים נושכים

מערכת ה-ABS מוסיפה הרבה בטחון ברכיבה, במיוחד בתאי הגשם שלרוע מזלי היו התפאורה של מרבית ימי המבחן וכמובן מקטינה באופן משמעותי את הסיכוי לנפילה כתוצאה מטעויות בבלימה. בזכות הדיסק הקדמי הגדול, מערכת ה-ABS וצמיגי הכביש הרחבים, ניתן להגיע למרחקי בלימה קצרים מאוד בביטחון מרבי. החלפת ההילוכים החלקה בשילוב עם המנוע הצייתן והחלק גורמים לרוכב לשייט בהנאה בין המכוניות וביציאה מהפניות, להאיץ בצורה מרשימה יחסית לנפח המנוע ומעניקים חווית רכיבה מרגיעה מאוד.

המתלים הרכים יחד עם המהלך הארוך מצליחים להעלים את מרבית הבורות והמכשולים של כבישי הארץ וגם עלייה וירידה של מדרגות מתבצעת ללא שום מאמץ ובנוחות מרבית. עובדה זו מוסיפה רבות בתחום הבטיחות לעומת הקטנועים ואופנועי הכביש השונים, שבהם כניסה לבור במהלך ביצוע פנייה עלול להוציא את האופנוע מהקו המתוכנן.

סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים/ניר בן טובים, ראובן סביו

נינוח וקל לשימוש

מושב רך ומפנק בשילוב כידון גבוה, צר ומכופף אל עבר הרוכב מעניקים תנוחת רכיבה נוחה בישיבה. אישית הייתי מעדיף כידון קצת יותר רחב ושטח בכדי לשפר את השליטה במהירויות האיטיות בין המכוניות וכמובן ברכיבת שטח. המנופים, הגיר ומכלולי השליטה נוחים מאוד לתפעול ובהחלט מתאימים גם לרוכבים שלא מיומנים בתפעול אופנועים עם הילוכים. הזינוק מהמקום מרשים בהחלט, יחסית להספק המנוע העומד על 25 כוחות סוס, בזכות הילוכים קרובים זה לזה ואופן פעולתה החלק של תיבת ההילוכים. בנוסף לסבל המסיבי העשוי מאלומיניום ומותאם לתושבת לארגז אחורי, קיימים בחלקה האחורי של תת השלדה חיבורים לארגזי צד כמו אלו של אופנועי האדוונצ'ר הגדולים.

מבנה השלדה, גלגל קדמי בקוטר 17 אינטץ' וזווית ההיגוי מאפשרים שינויי כיוון מהירים ובזכות כך נוח מאוד לתמרן עם סוזוקי בתנועה העירונית הצפופה. הרכבת רוכב נוסף על המושב הארוך לא מהווה בעיה מבחינת הנוחות, אך גורמת למנוע המנוע הקטן להגיב בעצלנות לשינויים במצב ידית הגז ולירידה בביצועים. מערכת הבלימה מגיבה בחדות לכל פקודה מהרוכב ובבלימות חזקות בעיקר עם הבלם הקדמי מורגשת סגירה משמעותית של המזלג הקדמי, לכן במצבים אלו מומלץ להעביר משקל לאחור בכדי לשמור על היציבות. מערכת החשמל והמתגים השונים פועלים ללא דופי ומהווים דוגמה להקפדה על הפרטים ולאיכות הייצור המוכרת מאופנועי סוזוקי אחרים. הרכיבה בלילה מזמנת הפתעה נוספת בדמותו של פנס חזית עוצמתי ובעל אלומת אור רחבה במיוחד, המאפשרת גם רכיבת שטח לילית ללא צורך באמצעי תאורה נוספים. לוח השעונים קריא וברור ומכיל בתוכו נתונים רבים כולל שעון.

סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים. ראובן סביו, ניר בן טובים
סוזוקי ויסטרום במבחן דרכים/ניר בן טובים, ראובן סביו

מורידים גלגל לחולות

בשטח ה- V-Strom 250 שומר על אותה התנהגות נשלטת וסלחנית ומאפשרת לרוכבים פחות מיומנים לעבור ללא בעיות מיוחדות במקומות שבהם עם אופנועים חזקים ובעלי מתלים נוקשים יותר הם לבטח היו מתקשים יותר כל זה בתנאי ששומרים על רכיבה רגועה במיוחד.


ה- V-Strom 250 הוא אופנוע מעולה עבור רוכבים שזה עבורם האופנוע הראשון, או עבור מי שמחפש כלי תחבורה יעיל לתנועה בעיר ובנוסף רוצה לטייל בשטח ולא מחפש לעשות את זה בדרך הכי קשה ובזמן הקצר ביותר. מחירו הוא כמו של קטנוע איכותי בנפח 250 סמ''ק ועלויות התחזוקה שלו צפויות להיות אפילו נמוכות מהקטנועים, בגלל העדר הצורך בטיפול והחלפת חלקים יקרים בתמסורת הרציפה. הסוזוקי V-Strom 250 יכול בהחלט להוות חלופה לקטנוע עבור מי שמתכנן להשתמש בו גם בשעות הפנאי כשותף לטיולים בכביש ובשטח ומחפש אופנוע בכדי לחוות את כל החוויות המדהימות שאופנועים מעניקים לך.

מפרט טכני

מנוע: שני צילינדרים, ארבע פעימות, קירור מים
נפח: 248 סמ''ק
מערכת הזנה: הזרקת דלק
התנעה: חשמלית
מצמד: תפעול עם כבל
גיר: 6 הילוכים
שלדה: פלדה
צמיגים: קדמי:110/80-17, אחורי: 140/70-17
מיכל דלק: 17.3 ליטרים
משקל מוצהר: 188 ק''ג
גובה מושב: 800 מ''מ
מחיר:29,957 שקלים כולל מע''מ

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully