וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציבה רף גבוה: הוצגה רשמית מרצדס A קלאס החדשה

4.2.2018 / 9:08

מרצדס A קלאס החדשה גדולה מקודמתה, מאובזרת יותר ובעיקר משדרת תחושת יוקרה גבוהה ביחס למתחרותיה בזכות חלל פנים מהודר. בארץ בהמשך השנה

אתר יצרן

באירוע שהתקיים בסופ"ש באמסטרדם חשפה מרצדס את הדור החדש של ה-A קלאס (הרביעי בסך הכול והשני מאז המפנה העיצובי ב-2012). מכונית הפרמיום הגרמנית נושאת בשורות מהפכניות בתחום עיצוב הפנים והאבזור, ומשלבת את המיטב שיש למרצדס להציע בהיבטי הנהיגה, הבטיחות והרכב המנועים של הסדרה החשובה הזו.

ה-A קלאס שוכנת על פלטפורמת MFA משופרת של דיימלר עם גדילה סמלית במידותיה, בין אם בבסיס הגלגלים שצמח קצת (תוספת של 3 ס"מ), האורך שכעת עומד על 4.41 מ' ועוד כמה אחוזים במפשקי הסרנים. גם בתא המטען חלה צמיחה וזה מציע כעת 370 ל' של נפח אחסון.

העיצוב, ברובו מושפע מהאבולוציה של ה-CLS שהוצגה לפני כמה חודשים, עם פרונט אגרסיבי ויחידות תאורה מלוכסנות עם הטייה פנימה לכיוון השבכה. טיפול דומה נעשה גם בחלק האחורי, שמאמץ כעת גם הוא פנסים רוחביים. במרצדס אומרים שתכנון זה יזלוג לעוד 7 דגמים של החברה שעתידים להפציע עד שנת 2020.

את הטיפול הכי משמעותי הקדישו מרצדס לקבינה ולסביבת העבודה של הנהג; ה-A קלאס אולי נראית כמי שעושה שימוש במערכות זהות ל-E קלאס ו-S קלאס עם צגים כפולים גדולים מאוד, אבל מסתבר שהממשק מאחורי המופע הדיגיטלי מסתיר פונקציה חדשה - Mercedes-Benz User Experience. המערכת מציעה שימוש בבקרה קולית שאמורה להבין מה הנהג רוצה ולשנות את האווירה ברכב. למשל, אם הנהג אומר "קר לי", הבקרה תשאל האם לבצע שינוי בטמפרטורה ואם תבחרו יעד במפה ותאמרו אותו בקול, מערכת הניווט תעלה באופן אוטומטי עם נקודות הציון הרלוונטיות. אלה רק דוגמא אחת או שתיים עליה הצביעו אנשי החברה.

מרצדס A קלאס. יצרן, אתר יצרן
מרצדס A קלאס/אתר יצרן, יצרן

מעבר לכך, ניתן להתאים את חלל הנוסעים ב-3 תמות של מושבים, לבחור בין 64 גוונים של תאורת אמביינט, ולהתחבר לאינטרנט אלחוטי וכן להתרווח עם צליליה של מערכת השמע של בורמסטר אודיו. כל המכוניות מגיעות עם מערכות בטיחות אקטיביות חכמות, כולל בקרת בלימה אוטונומית והתרעה על סטיה מנתיב.

המנועים יתחילו ב-1.4 ל' טורבו עם כ-160 כ"ס, מנוע 2.0 ל' לו 220 כ"ס וכנראה תהיה גם גרסת "טורף" מיוחדת מבית AMG עם למעלה מ-400 כ"ס. דגמי הדיזל אינם רלוונטים לישראל אך הם חלק בלתי נפרד מהחבילה באירופה (1.5 ל' עם 150 כ"ס בדגם הכניסה). התיבות תהיינה ידניות שש מהירויות או דו-מצמדית שבע מהירויות. ה-A קלאס תככב גם בתערוכת הרכב בז'נבה בחודש מרץ ומחיריה יתחילו באזור ה-24 אלף יורו לגרסאות בסיס ועד 43 אלף יורו לדגמים הבכירים.

עוד באותו נושא

בחזרה למקורות: הושק מרצדס G-Wagon חדש, בעל יכולות שטח גבוהות

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully