וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו V60 החדשה: כך עושים סטיישן מעוצבת, דינמית ובטיחותית

22.2.2018 / 11:05

וולוו הציגה היום בשוודיה את הדור השני של מכונית הסטיישן המשפחתית שלה ה-V60. הבשורות המרכזיות: מנועים היברידים פלאג-אין בגרסאות הבכירות ושיפור של מערכות הבטיחות. ולמה וולוו לא בהכרח רוצה שתקנו את המכונית שלה?

ניר בן טובים

אמרתם סטיישן אמרתם וולוו, אבל אם הדבר הראשון שעולה לכם לראש היא קובייה רבועה וכבדה, אתם בעשור הלא נכון או אפילו במאה הלא נכונה. כי זה כבר דור שני למשפחתית-סטיישן של וולוו שממשיכה מסורת ארוכה של כלי רכב אידיאליים למשפחה, אבל גם מעוצבות בקווים ספורטיביים וזורמים. או כמו שאומר הקאן סמואלסון נשיא ומנכ"ל החברה: "נהג המשפחתית סטיישן הוא לקוח חשוב לעסק שלנו והיה כזה במשך דורות, ה-V60 החדשה מכבדת את המסורת הזו, אבל גם לוקחת את זה עוד יותר קדימה".

הדור השני של וולוו V60 שהוצג אתמול בשטוקהולם שוודיה, עושה שימוש בגרסה מקוצרת של הפלטפורמה המודולרית של וולוו ה-SPA עליה יושב גם ה-XC60 הנוכחי ובגרסה אחרת שלה ה-S90 הסאלונית. כולל השימוש הדי וותיק אצל וולוו יש לומר (הופיע עוד ב-960 של אמצע שנות ה-90) של שילוב של מתלה רב-חיבורי מאחור עם פתרון שיכוך בדמות מעין קפיץ עלים רוחבי מחומרים מרוכבים כדי לשפר את נפח ההטענה שלה. כמו שכבר פגשנו גם ב-XC60.

ההודעה לעיתונות בשלב זה של ההצגה לא מפרטת בנוגע למימדים, נפחים או מידות ספציפיות, אבל כן מתייחסת לכך שתא הנוסעים יהיה מפואר, מרווח, עם קישוריות מתקדמת ותאימות לאפל, אנדרואיד ותמיכה בחיבור סלולרי דור רביעי. כמו כן מערכות הבטיחות וסיוע הנהיגה המתקדמות של וולוו, אם כי בעבר כבר ראינו פערים גדולים בין ההצהרה לבין אלו שבפועל נכללות כסטנדרט ואלו שנותרות כאופציה בתוספת תשלום.

וולוו V60 החדשה. יצרן, ניר בן טובים
כבר מזמן לא הקוביה ההיא שחשבתם עליה/ניר בן טובים, יצרן

מנועים חזקים וירוקים

בהתאם להצהרתה כי כל המכוניות החדשות מתוצרתה החל משנת 2019 תהיינה חשמליות או בעלות הנעה חשמלית בחלקה, וולוו מתגאה בכך ששני מנועי הדגל של ה-V60 החדשה הם היברידיים פלאג-אין. הראשון הוא ה-T6 Twin Engine שההספק המשולב שלו יעמוד על 340 כ"ס והשני הוא ה-T8 Twin Engine בהספק 390 כ"ס. שנ אלו מגיעים בתצורת הנעה כפולה קבועה.

מנועי הבנזין הרגילים יהיו מסדרות ה-T5 וה-T6 שבדגמים אחרים של היצרנית מספקים 254 ו-320 כ"ס בהתאמה, ושני מנועי דיזל ה-D3 וה-D4 ולהם 150 ו-190 סוסים בהתאמה.

בהודעה לעיתונות וולוו מספרת על כך ש"ה-V60 מחזקת את המעמד של מכוניות וולוו כמובילות בתחום הבטיחות בתעשייה" אולם למעט הצהרה שהיא תחלוק את מערכות אלו עם ה-XC60 וה-S90 אין פירוט של כל המערכות, לפחות לא בשלב זה. אלו אליהן כן מתייחסת החברה כוללות את מערכת ה- City Safetyשכעת לא רק בולמת עם זיהוי הולכי רגל, דו גלגלי ובעלי חיים גדולים, אלא גם תבלום במקרה של זיהוי של תאונה חזיתית העומדת להתרחש. בנוסף מספרת וולוו כי מערכת ה- Pilot Assist התומכת בהיגוי, בלימה והאצה עד מהירות של 130 קמ"ש בכבישים מסומנים היטב שופרה ביכולת שלה להתמודד עם עיקולים בכביש. ה-V60 תכלול גם את המערכת לייצוב המכונית בירידה לשוליים, הימנעות וחמיקה מרכב שסוטה לנתיב הנסיעה שלה וכן שתציע כאופציה את מערכת ההתראה מפני תנועה חוצה המשולבת במערכת הבלימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
וולוו V60. יצרן, אתר יצרן
מצהירים על יוקרה ומרווח מובילים בקבוצה/אתר יצרן, יצרן

וולוו לא רוצה שתקנו את המכונית שלה?

נקודה אחרונה הנוגעת ל-V60 החדשה לא קשורה למכונית עצמה אלא לאפשרות החדשה שמציעה וולוו ללקוחותיה ונקראת Care by Volvo. מדובר בתוכנית בה הלקוח בעצם אינו קונה את המכונית אלא משלם דמי שימוש חודשיים קבועים מראש הכוללים את כלל השירותים למכונית, ביטוח, שירות איסוף והחזרה של המכונית, תחזוקה שוטפת, תיקונים, רכיבים מתכלים, סיוע בדרכים וצמיגים - הכל כאמור בתשלום חודשי קבוע. בנוסף, מציע השירות מעטפת של שירותים ללקוח שאינם נוגעים למכונית כמו הנחיות נסיעה, הזמנת מקום במסעדה או מלון ועוד. השירות, יש לציין, אינו זמין בכל השווקים וכרגע ניתן רק בגרמניה, איטליה, נורווגיה, פולין, ספרד, שוודיה, בריטניה וארה"ב.

למהלך הזה שתי "מטרות על" כך לפחות נראה, הראשונה היא לפצח את האתגר הגדול שעומד בפני יצרניות הרכב והוא השינוי בתפיסת הבעלות על מכונית בקרב ילידי שנות ה-90 והמגמה שתופסת תאוצה בעולם בה המכונית היא פחות ופחות נכס, ויותר נטל - הפתרון של וולוו - תשאירו לנו את "כאב הראש" ולכם נשאר רק להינות מהשימוש במכונית עצמה.
המטרה השנייה היא לתקוף את תחום הפרימיום מכיוון השירות המקיף, המעטפת של השימוש במכונית, במידת מה זה דומה למהלך של לקסוס עם תחילת הדרך שלה ולמעשה עד היום מהווה אחד מנכסי המותג שלה.

וולוו V60. יצרן, אתר יצרן
טנק על הכביש/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully