וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופרה - מותג נולד

פבל צ'רניצקי, קארספורום

27.2.2018 / 10:00

סיאט עקבו אחרי הנעשה בשוק הנישתי בתחום הרכב, ראו את DS וראו את אבארט, ראו כי טוב והשיקה את "קופרה" - תת מותג ספורטיבי חדש שירכז תחתיו את גרסאות הקצה של דגמי המותג השונים

ניר בן טובים

אם אתם חושבים שעולם הרכב - במיוחד זה המכיל בתוכו את שלושת המותגים הגרמניים על תת-מותגיהם - סובל מרוויה או עודף בהיצע של דגמים, תתי-דגמים, גרסאות, חבילות עיצוב ופריטי אבזור יחידניים - אתם אפילו לא מתחילים לתאר לעצמכם כמה אתם צודקים. אז כדי להילחם בתופעה, סיאט ובעלת הבית, פולקסווגן, החליטו להשיק מותג נוסף...

נראה שאנשי סיאט קיבל לא מעט השראה מתתי מותגים, בעיקר אלו מעולמות הספורט או היוקרה, אבל לא רק שצצים בשנים האחרונות כמו פטריות אחרי הגשם. בין אם אלו אבארט הספורטיביים, DS היוקרתיים, דאצ'יה התקציביים, או RAM המסחריים. אנשי סיאט ראו שלמותגים האלה הולך די טוב (עם דגש על דאצ'יה ואבארט, שכן האחרים מעט מדשדשים) והחליטו להשיק מותג בית חדש ונישתי משלהם. קבלו את 'קופרה'. מותג שירכז בעתיד הנראה לעין את כל דגמי הספורט של סיאט, והתקוות, כך נראה, גדולות מאוד.
שם המותג נגזר מהכינוי לגרסאות הספורטיביות של דגמי סיאט מהשנים האחרונות. הפירוש לשם CUPRA הוא קיצור של Cup Racing, והלוגו אם תהיתם מורכב מצמד אותיות C המשולבות זו בזו.

מותג נולד: קופרה. פבל צ'רניצקי, ניר בן טובים
לוקה דה מיו, מנכ"ל סיאט מציג את המותג החדש/ניר בן טובים, פבל צ'רניצקי

מכפיל הנעה ומכירות

ראשית, סיאט מצפה שמותג קופרה, על שבעת דגמיו שיוצגו עד 2020, יכפיל את כמות המכירות שהיתה עד כה. ולצד מכירות כלי הרכב עצמם, קופרה צפויה להציג גם קו מוצרים נלווים שלם עם כובעים, משקפי שמש, צמידים ועוד, וגם חבילות עיצוב לרכבי סיאט ה"רגילים" שיכללו ספוילרים, חצאיות, חישוקים וכו'.

במסגרת אירוע ההשקה, הציגו אנשי סיאט/קופרה את הדגם הראשון שיענוד את תגי הקופרה החדשים - הקופרה אטקה, שתהיה מתכון מאוד ייחודי בסגמנט. לאו דווקא טוב, אבל בטוח שייחודי.
האטקה עושה שימוש ביחידת ההנעה של הלאון קופרה (מעתה אמרו 'קופרה לאון') סטיישן, כלומר מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 300 כ"ס ו-41 קג"מ, שעוברים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים לכל ארבעת הגלגלים. האטקה תוצע בין היתר גם עם חבילת אופציות בה תוכלו למצוא בלמי ברמבו מחוררים, חבילות עיצוב שונות ועוד. הביצועים שלה מעט פחות טובים מאלו של הלאון סטיישן 4X4, עם 5.4 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 245 קמ"ש (4.9 ו-250 בהתאמה בסופר-לאון).

כמקובל בדגמי קופרה, רמת הגימור של האטקה גבוהה מאוד, עם לוח שעונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה מהדגם הבכיר, בולמים אדפטיביים, מושבי באקט מרופדים באלקנטרה ועוד. למרות האופי הספורטיבי במובהק, היצרנית טוענת שהקופרה אטקה תוכל אפילו לרדת לשטח, וציידה אותה בבורר מצבי הנהיגה שלה לטובת מטרה זו. אבל עם חישוקי 19 אינץ' וצמיגים בחתך 40, תרשו לי לפקפק בזה.

לצד האטקה, הציגה קופרה גם את הלאון R סטיישן, שהיא בגדול גרסת סטיישן של הסיאט לאון קופרה R - מהדורה מוגבלת שהוצגה בתערוכת פרנקפורט האחרונה. כמו ההאצ'בק, גם הסטיישן תהיה גרסה מוגבלת, וגם הסטיישן לא מקבלת שדרוג ביצועים כלשהו, אלא בעיקר נגיעות עיצוביות בדמות חישוקים, צבע אפור מט, והרבה מאוד קרבון מסביב למרכב.

את העתיד שלה, קופרה רואה באופן מאוד אופטימי. היא מצפה להשיק ארבעה דגמים נוספים עד שנת 2020, שניים מהם - איביזה וארונה - נמצאים כבר בשלבי תכנון מתקדמים ואפילו פורסמו תמונות רשמיות שלהן בתצורה הנוכחית, שעשויה להשתנות. אנשי היצרנית לא הרחיבו במילים אודות צמד הקטנות, אך נאמר כי "אנחנו לגמרי רואים אותן מסתדרות עם 200-220 כוחות סוס".

הדגם השלישי שצפוי להיחשף, כך על פי איור שהוצג באירוע, יהיה ככל הנראה גרסת קופרה לסיאט טרקו (Tarraco). בעוד הרביעי והאחרון עדיין לא ברור, אבל אם לשפוט לפי הרוחות המנשבות במסדרונות חברת האם, שהשיקה לא מכבר את ה'אפ! GTI', יכול מאוד להיות שהדור הבא של סיאט מיי, יהיה גם הבכורה לקופרה מיי חדשה.

אם עד כה ספרתם רק שישה דגמים, ואני הבטחתי לכם שבעה, אני מתנצל, אבל אלא אם כן אתם נהגי המירוץ של קבוצת סיאט אתם כנראה לא תזכו לנהוג בדגם השביעי. מדובר בלאון TCR, גרסת המירוץ של סיאט/קופרה לאון, שהוצגה גם היא - לא לפני שהספיקה להשתתף בעונה מירוצים שלמה ולעלות לפודיום לא פחות מ-20 פעמים במהלכה.

עוד באותו נושא

הרבה יותר מאיביזה: סיאט ארונה במבחן

לכתבה המלאה
מותג נולד: קופרה. פבל צ'רניצקי, ניר בן טובים
מושבים ספורטביים, עור, נאפה וגימורים דמויי סיבי פחמן בתא הנוסעים/ניר בן טובים, פבל צ'רניצקי

מבט לאופק

באשר לתוכניות העיסקיות, נראה שפה המצב מעורפל אפילו יותר מאשר בליין הדגמים. אנשי היצרנית אמרו שהם שוקלים מהלך שמזכיר במידה מסוימת את מה שעשו רנו לפני מספר שנים - אותם אולמות תצוגה כמו של המותג האב, אבל באיזור נפרד ועם אנשי מכירות נפרדים ויעודיים. מחד, לרנו ישראל זה לא בדיוק הצליח, והרעיון נגנז, מאידך, דגמי הקופרה של סיאט נמכרים בכמויות הרבה יותר משמעותיות מאלו של רנו. סיאט רוצים להגיע למצב בו אנשי המכירות של קופרה, שיזכו לשם Cupra Specialist, יוכלו לתת מענה מלא לכל שאלה או צורך של הלקוחות הפוטנציאליים. זה כולל תשובה לכל שאלה, טכנית ככל שלא תהיה, הצטרפות לנסיעות מבחן, והרכבת חבילת רכישה שתתאים בדיוק ללקוח.

כדי לתת למותג את הדחיפה הראשונית שהוא צריך, דגמי קופרה ימכרו עם 4 שנות אחריות. באירופה, לא ברור עדיין לגבי המצב בישראל. גם בהיבט של מועד תחילת הפעילות של המותג תחת היבואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully