וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת שטח: פולריס RZR טורבו Dynamix Edition עם בולמים אקטיביים

7.3.2018 / 12:32

פולריס לוקחת את מרוץ החימוש לכיוון חדשני בזירת טרקטורוני צד-בצד; יצאנו לראות כיצד משתלבת טכנולוגיה בולמים עילית, במסלולי סלעים ובוץ. על הדרך, קיבלנו גם הצצה לדבר הבא של פולאריס, דגםS הכול חדש...

ניר בן טובים

צילומי סטילס ווידיאו, בני דויטש

תשע שנים לאחר שהגדירה את שוק ה"צד בצד" בישראל, מציגה ד.ל.ב מוטוספורט מקבוצת לובינסקי שלב טכנולוגי חדש בקטגוריה - מתלים אדפטיביים מתוחכמים, מבית FOX. מהלך זה מגיע בעיצומו של מרוץ חימוש בלתי פוסק שהביא את הספקי המנועים לקרבת 170 כוח סוס; הארכי-אויב מבית קאן-אם פנה לכיוון של תכנון שלדה חדשה לחלוטין, פולריס פיתחה מערכת בולמים המנסה להשיג אפקט דומה, על בסיס השלדה הקיימת.

השקת רייזרים 2018. בני דויטש, ניר בן טובים
משפחת RZR יוצאת לטייל בטבע; מנועים מ-570 אטמוספרי עד 1000 סמ"ק טורבו, 2 או 4 מושבים. הרייזר האחרון בשיירה, 4-מושבי/ניר בן טובים, בני דויטש

המתלים האקטיביים הראשונים בעולם הצד-בצד הם פוקס 2.5 אינץ' מבוקרי מחשב, המתאימים את מקדמי השיכוך והכיווץ אל פני הקרקע המשתנים. המחשב מקבל מאתיים אותות בשנייה, עח פי זווית הפניית ההגה, מהירות הנסיעה, מצב המצערת, זוויות מרכב, היגוי נגדי, ואפילו מצב של ריחוף באוויר - אז מקשיחה המערכת את ארבעת הבולמים, כדי לספוג את חבטת הנחיתה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השקת רייזרים 2018. בני דויטש, ניר בן טובים
רכבי הצד בצד מספקים רמת אדרנלין מטורפת, מרוץ החימוש אינו נעצר לרגע/ניר בן טובים, בני דויטש

גם במצבים פחות דרמטיים מתאימה המערכת את תגובותיה לסגנון הנהיגה. בפנייה הדוקה היא מקשיחה את הבולמים החיצוניים ומרככת את הפנימיים, בזמן בלימה היא תקשיח את הבולמים הקדמיים. כל זה נועד כדי לצמצם ככל האפשר את תנודות המרכב, ולהבטיח אחיזה מיטבית של ארבעת הצמיגים אל פני הקרקע המשתנים בלא הרף. Dynamix Edition הממוחשב שומר על מרכב הרבה יותר מאוזן מקודמו בעל המתלים הרגילים. יתרונותיה הדינמיים של המערכת מתבטאים בעיקר בנהיגה ספורטיבית תובענית, אבל לא רק. יכולת המערכת להתאים את עצמה לסגנון הנהיגה מאפשרת לה להיות נוחה ורכה בנהיגה טיולית, או להתאים את עצמה לנהיגה ספורטיבית, ברגע שבאה לך הג'ננה - בלי צורך לכוונן פיזית את המתלים. לרשות הנהג גם בחירה באופציות 'קומפורט', 'ספורט', 'פירם' (נוקשה). Cool!. השליטה במערכת מתבצעת באמצעות צד מגע 7-אינץ' מודרני ומאיר עיניים, המגיב היטב גם להפעלה עם כפפות נהיגה.

השקת רייזרים 2018. בני דויטש, ניר בן טובים
השקת רייזרים 2018/ניר בן טובים, בני דויטש

טכנולוגיה במבחן השטח

כדי להדגים את ההבדלים בין בולמי דיינמיקס אדישן לבין בולמים רגילים ארגנה ד.ל.ב מוטוספורט (לובינסקי) יום נהיגה בשבילים המהירים של צפון הנגב, אליו שיגרנו את נציגנו ג'וי בירן. ג'וי התחיל את הנהיגה עם דגם טורבו בעל הבולמים הקונבנציונאליים. מנוע ה-168 כוח סוס בשרני ומלא עוצמה, הכלי סופג שיבושי קרקע כמו מרבד קסמים, אבל ניכרות תנודות מרכב רציניות בזמן בלימה, האצה או פנייה. תנודות המרכב והעברות המשקל מזינות את הנהג בשפע מידע על אחיזת הצמיגים, פוטנציאל הבלימה או פנייה, וגם מתריעות על סכנת התהפכות מתקרבת.

השקת רייזרים 2018. בני דויטש, ניר בן טובים
בנהיגה טכנית איטית, המערכת משחררת ומרככת את בולמי הזעזועים. יכולת העבירות, מצוינת/ניר בן טובים, בני דויטש

המעבר לגרסת Dynamix לא היה פשוט; הביצועים הדינמיים השתפרו משמעותית, אבל התקשורת עם הכלי הייתה פחות אינטואיטיבית. לקח לג'וי זמן להתאקלם להתנהגות הכלי הממוחשב, שאינו מתריע בפני הרוכב על כל מה שמתרחש בין הגלגלים והשביל. ג'וי הרגיש שהוא מתאקלם במהירות לתקשורת המיוחדת עם הכלי אבל אין לו ספק - כדי להוציא מה- Dynamix את מלוא הפוטנציאל הספורטיבי, נדרשת תקופת לימוד והסתגלות. בסופה של הדרך ממתינים ביצועים טובים יותר מאלה של הכלים הרגילים, אבל צריך לתת זמן וסבלנות; אחרת קשה לנהג לדעת עד כמה הוא קרוב אל מגבלות האחיזה שבסופו של דבר, מוגבלות על ידי כוחות הפיסיקה.

עדות אישית, מפי ג'וי בירן:

את תחילת היום תכננתי כך שאתחיל עם הרייזר 900, ליבת הקטגוריה - כלי קטן (פתאום נראה מעט צפוף), ללא גמלוניות הכלים ה"1-ליטריים"... ה-900 אכן זריז וחד כתער, מהנה ומושך לנהיגה מהירה, ספורטיבית וחדה. המתלים נעימים, אם כי לא הכי ספורטיביים - ארוכי מהלך. התחושה מזכירה את ימיו הראשונים של הכלי המהנה... כיף אמיתי, לא מאיים, הנהג מרגיש "בבית" מהשניה הראשונה. ה-900 הוא כלי מצוין לטיולים, מאפשר גם אטרף אמיתי למי שצריך מידי פעם הזרקת אקשן...

לאחר מכן עליתי על ה-1000 טורבו "ווקר-אוונס". זהו כלי אימתני, גדול ורחב. תנוחת הנהיגה טובה ומרווחת יותר. לחיצה על הדוושה שולחת את הגלגלים האחוריים להוביל והתחושה היא של ירייה מהמקום - לא פחות. פתאום ה-900 נראה אחרת, חלש משהו... זה לא ש-900 חלש, זה הליטר-טורבו שחזק להפליא. המתלים הארוכים מזקיפים את הפרונט בכל לחיצת דוושה, זה כבר לא רייזר, זה מיני טרופי-טראק. הנהיגה דורשת תשומת לב אמיתית, אוטו מרוץ! הגיהוץ מדהים והכלי מתנהג כמו רכב מרוץ לכל דבר. העברות משקל נוחות מאפשרות נהיגה ססגונית, "נטיעת" הגלגלים הקדמיים בכל כניסה לסיבוב, ו"שחרור" האחוריים להחלקה - שמפסיקה בדיוק ברגע שדוושת התאוצה נלחצת בשנית - כיף צרוף! יסודות נהיגת הראלי - זה ממש כאן. במצב 4X4 הכלי הופך צייתן יותר, והנהיגה הופכת למירוץ אמיתי - נגד זה שלידך, מי שמאחורייך וגם זה שבראש שלך... אי אפשר לנסוע לאט עם הכלי הזה...זה לא יכול לקרות.

המעבר ל- Dynamixהיה משונה בתחילה. תחושת הכוח זהה, התאוצות אדירות, אך המרכב מרוסן בצורה יוצאת דופן - במידה ה"משקרת" את הנהג. אין צלילת גחון, אין זווית גלגול, אין נסיקה של הפרונט בהאצה חזקה... הכלי נשאר מאוזן כמעט לגמרי והתוצאה, נהיגה מהירה בהרבה, אך חסרת "חיבור" של הישבן עם הכלי, זו שאני רגיל אליה עד היום. ה-Dynamix מושך אותך למהירויות אדירות, שם מתחיל להיטשטש גבול האחיזה של הצמיגים בקרקע, מה שלא היה קורה עם כלי "רגיל", שם הישבן היה מזהיר אותך הרבה לפני..

בנהיגה השניה והשלישית התחברתי לכלי טוב יותר, התחושות התחדדו והחיבור נעשה דרך העיניים והידיים, פחות מהישבן. ככל שנסעתי יותר עם הדיינמיקס, כך עלתה המהירות וגם הדיוק של הנהיגה. זהו כלי ספורטיבי לגמרי, למכורים לז'אנר. אנשי פולריס הציגו גם את חזונם עם מועדון הלקוחות החדש: טיולים עם מסר, מורשת ואהבת הארץ. אני חושב שזה נפלא, רק שאין לי מושג איך אפשר לטייל רגוע עם הכלים האלה?

עבור מי שלא מוכרח להיות הכי מהיר בשביל

גרסאות הטורבו-1000 סמ"ק הן כלים ספורטיביים קיצוניים ביותר, המתאימים רק לנהגים מושחזים ותובעניים ביותר, כאלה שארנקם תפוח; בתקופת ההשקה עולה ה- Dynamix 186,900 שקלים, סכום רציני ביותר עבור רכב 'פאן' לסופי שבוע. אבל אל חשש, בגרעין הקשה של רוכבי הצד-בצד יימצאו כאלה שלא יוכלו להמשיך את חייהם בלי הצעצוע החדש והמהיר ביותר... 1000 טורבו רגיל עולה 170,000 שקלים, ומשם מהירה הדרך למחירים נסבלים יותר

השקת רייזרים 2018. בני דויטש, ניר בן טובים
גם ה-1000 האטמוספרי הוא רכב מהיר ומענג בטירוף/ניר בן טובים, בני דויטש

גרסאות 1000 אטמוספריות עולות סביב 135,000 שקלים, וגם מנועי 900 סמ"ק מעניקים שילוב מצוין של זריזות נוחות ומחיר ראוי יותר, 119,900 שקלים עבור RZR 900. תאמינו לי, לטיול מהיר ומהנה, 1000 אטמוספרי או 900 יתנו מענה מצוין, זריז, עם תיבול ספורטיבי האמור לספק את רוב הלקוחות. לפני שלושה חודשים טיילתי עם 1000 אטמוספרי בסכיני דימונה ותאמינו לי - במסלול הטכני הייתי מאושר על שיש לי RZR נינוח ורך מתלים, ובקטעים הפתוחים הוא היה מהיר להפליא.

השקת רייזרים 2018. בני דויטש, ניר בן טובים
ה-570 הוא כרטיס כניסה מצוין למועדון הצד-בצד עם מחיר שפוי, הוצאות תחזוקה נמוכות, ופוטנציאל גדול לטיולים והנאת נהיגה/ניר בן טובים, בני דויטש
רייזרים במבחן. בני דויטש, ניר בן טובים
רייזרים במבחן/ניר בן טובים, בני דויטש

והנה מגיע הדבר הבא...

עוד לא יבשה הדיו על ההשקה האחרונה וכבר אנו מתבשרים על השלב הבא בהתגוששות הטיטנים: פולאריס -RZR XPטורבו יגיע אלינו ב-2019 עם שלדת צינורות מורחבת ומחוזקת, שתשב גם היא על בולמי Dynamix החדשים. זה ה-RZR הקיצוני ביותר עד כה, והרחבת השלדה מבטיחה שינוי מהותי ביכולתו להתמודד עם נהיגה ספורטיבית. אנו צפויים לפגוש כאן שילוב מעניין של טכנולוגיית המתלים האדפטיביים, עם שיפור המאפיינים הפיזיקליים של השלדה. תוך כדי כך צומח רייזר S למימדים של ג'יפ אמיתי: צמיגי 32 אינץ', מרווח גחון 40 סנטימטרים, רוחב 183 סנטימטרים... Full size זה כאן, בסגנון טרופי טראק.

רייזרים במבחן. בני דויטש, ניר בן טובים
רייזרים במבחן/ניר בן טובים, בני דויטש
  • עוד באותו נושא:
  • רייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully