וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות תערוכת ניו-יורק: יונדאי טוסון מרוענן ו-קדילאק XT4

29.3.2018 / 12:14

קדילאק מסתערת על ענף הג'יפונים הקומפקטיים; יונדאי טוסון הפופולרי זוכה לעדכונים קלים; מזרטי מפגיזה עם לבנטה תחרותי לכביש הציבורי; וולוו אוספת עוד תואר יוקרתי

אתר יצרן

(בסרטון: קדילאק XT4 החדש)

בקדילאק מודים שהם מגיבים קצת באיחור לטרנדים הכי גדולים בענף הרכב, ובעידן הנוכחי, המשמעות היא קרוסאוברים, מכל הסוגים ובמיוחד הקטנים שבהם. אז הנה, אחרי ה-XT5 מגיע ה-XT4, שהוא בעצם התשובה האמריקנית לקבוצה שמונה את אודי Q3 ודומיו. המשמעות הכלכלית נרחבת, ובקדילאק מאמינים שהוא ימכר בכמויות גדולות מאוד. "אנחנו לא נכנסים לסגמנט ה-SUV כדי לשחק", אומרים בכירי המותג.

מוצאו האמריקני מבטיח שפע מקום לנוסעים, שכן הוא מציע את אחד מחללי הפנים המרווחים ביותר בקבוצה. אורכו כ-4.60 מ' ורוחבו כ-1.90 מ' וביצרן גם מצהירים על שטח מחיה נדיב ביותר בשורה שתיים. תא הנוסעים נושא את כל הבקרות המודרניות שקיימות ב-XT5, פחות או יותר, עם מערכת מדיה מרכזית מותאמת לכל הסמארטפונים ומערכות ההפעלה.

בחרטום - מנוע 2.0 ל' טורבו עם כ-240 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות, עם בקרת ניתוק צילינדרים לחסכון בדלק. מחיריו בארה"ב יחלו בסביבות ה-35 אלף דולר. בארץ נראה אותו בתחילת 2019, כך מסרה היבואנית UMI לוואלה! רכב.

קדילאק XT4. יצרן, אתר יצרן
קדילאק XT4/אתר יצרן, יצרן
קדילאק XT4. יצרן, אתר יצרן
קדילאק XT4/אתר יצרן, יצרן
קדילאק XT4. יצרן, אתר יצרן
קדילאק XT4/אתר יצרן, יצרן

מתיחת פנים ליונדאי טוסון

הבשורה העיקרית בטוסון המחודש הוא הופעתו ומערכות הבטיחות האקטיביות, שמיישרים קו עם ולוסטר החדש, קונה ו-סנטה פה, כחלק ממהלך אסטרטגי של יונדאי לרענן את משפחת הקרוסאוברים הצומחת שלה בפן האסתטי והטכנולוגי.

רוב השינויים ניכרים בפניו ואלו כוללים שבכה חדשה, בתי תאורה מחודשים עם תאורת LED משודרגת, וכן התווספו חישוקים חדשים בגדלי 18 ו-19 אינטש (בעיצוב מעודכן). באופן דומה הטיפול בתא הנוסעים גם הוא די מדוד, עם רענון למרכז הקונסולה ותוספות אופציונליות כמו שקעי USB במושבים האחוריים, וכן בלם יד חשמלי, חיישני גשם ותאורה ועוד.

אספקט נוסף שזכה לתשומת לב הוא מערך ההגנה בגרסאות הבסיס; לטוסון תהיינה בקרות חכמות בהן בקרת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית כולל בלימה מלאה והמשך האצה בהתאם לתנועה, בקרת תאורה אדפטיבית ועוד. נאלץ להמתין לשנה הבאה כדי לגלות אילו מערכות בטיחות מגיעות בציוד התקני שיימכר בישראל.

היבואנית כלמוביל מסרה לוואלה! רכב כי הטוסון המחודש יגיע לארץ בסוף השנה הנוכחית.

עוד באותו נושא

תגדיל לי: יונדאי טוסון מחוזק עם מנוע 1.6 טורבו, 177 כוח סוס

לכתבה המלאה
יונדאי טוסון 2019. יצרן, אתר יצרן
יונדאי טוסון המחודש/אתר יצרן, יצרן
יונדאי טוסון 2019. יצרן, אתר יצרן
יונדאי טוסון 2019/אתר יצרן, יצרן
יונדאי טוסון 2019. יצרן, אתר יצרן
יונדאי טוסון 2019/אתר יצרן, יצרן

קרוסאובר-על, מזרטי לבנטה טרופאו

מזרטי נחתה בארה"ב עם סוללת דגמי הגראן ספורט וגראן-לוסו, קבריולט וחברים כדי להקיף את הכוכב הגדולה ביותר שלה - מזרטי לבנטה בגרסת 'טרופאו'. דגם זה, כנגזר משמו ערוך לתקוף את מסלולי המירוץ ואת הכבישים המפותלים עם מנוע רב עוצמה ומתלים ספורטיביים. כמובן, שלכך גם נלווה ציוד מפואר בקבינה והשפעות סמליות על גופו המפוסל.

לטרופאו, שיימכר במכסה מוגבלת, מנוע שמונה צילינדרים טורבו בנפח 3.8 ל' (מורכב על פס הייצור של פרארי) עם תיבת הילוכים אוטומטית ZF והנעה כפולה Q4. ההספק המרבי עומד על 590 כ"ס ו-74.2 קג"מ. במזרטי אומרים שביצעו בקרביים של המכלולים מגוון שינויים (משאבת שמן חדשה, גל ארכובה מחודש ועוד), כדי לאפשר להעביר לכביש את כל העוצמה הזו בצורה קולחת.

ביצועים, על הנייר לפחות מלמדים על האצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ועד 300 קמ"ש מרביים, תחת מצב CORSA הבלעדי בבקרת הנהיגה הסלקטיבית, לה מצב "שיגור" מיוחד.

הטרופאו שזור תרכובות סיבי פחמן, ובתא הנוסעים שלו האווירה המפוארת ביותר בהיצע, עם מערכת שמע 17 רמקולים של 'באוורס-אנד ווילקינס' ועוד אלמנטים בלעדיים עם אזכורים לסדרת ה-טרופאו. מזרטי תייצר אותו במפעל הראשי בטורינו. הוא יגיע לארץ בשנה הבאה ותוכלו לרכוש אותו תמורת מיליון שקלים, כך מסרה היבואנית אוטו-איטליה.

מזרטי לבנטה טרופאו. יצרן, אתר יצרן
מזרטי לבנטה טרופאו. ביצועי על בקרוסאובר/אתר יצרן, יצרן
מזרטי לבנטה טרופאו. יצרן, אתר יצרן
מזרטי לבנטה טרופאו/אתר יצרן, יצרן

עוד אחד לארון התארים של וולוו

חלפו כמה שנים טובות מאז שמה ידיה ג'ילי על חברת וולוו והזרעים שנטעו הסינים מתחילים להניב פירות, במיוחד ב-12 החודשים האחרונים.

וולוו ממשיכה לקצור הישגים עם הקרוסאוברים החדשים של המותג השוודי והשבוע נוסף עוד אחד למקדש הפרסים. אחרי שגרפה את תואר מכונית השנה באירופה 2018 בתערוכת ז'נבה עם ה-XC40, את תואר מכונית השנה בצפון אמריקה, ועוד כל מיני פרסים על בטיחות ותכנון, הנורדים כבשו גם את ניו-יורק. בטקס שהתקיים במסגרת תערוכת הרכב הוכרז ה-XC60 ל"רכב השנה העולמי", הפעם הראשונה מאז שהתחרות מתקיימת שוולוו זוכה במקום הראשון.

וולוו XC60 מכונית השנה העולמית 2018. יצרן, אתר יצרן
וולוו XC60. רכב השנה העולמי 2018/אתר יצרן, יצרן

"אני שמח לראות שיש תמורה בעד ההשקעה שלנו", אומר מנכ"ל החברה האקן סאמולסן. "אנחנו מתמודדים מול תחרות קשה מאוד, אבל התואר הזה משקף עד כמה ה-XC60 מציע קומבינציה נכונה של עיצוב, קישוריות ובטיחות שמדברים ללקוחות מסביב לעולם".

ה-XC60 החדש, שהחל את דרכו בישראל לפני חודשים ספורים, נמכר עם מנוע דיזל D5 לו 235 כ"ס, בנזין T6 עם תפוקה של 254 כ"ס, ובצמרת משווק עם מנוע ה-T8 פלאג-אין הייבריד המפיק 407 כוחות סוס ומאיץ בו ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד.

בארץ, מחיריו נעים בין 330 ל-370 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully