וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאטי סקרמבלר 1100: האח הגדול

2.4.2018 / 10:46

דוקאטי סקרמבלר 1100 החדש הוא שילוב בין מנוע שרירי, טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב מוקפד שיוצרים יחדיו חבילה ייחודית ומסקרנת במיוחד. הוא אוטוטו אצלנו, ויש למה לחכות

דוקאטי סקרמבלר: רכיבה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
הוא רק נראה פשוט... לא ניכרת שום פשרה בהיבט האיכות והרכיבים של הסקרמבלר 1100/ניר בן טובים, יצרן

סדרת הסקרמבלר של דוקאטי נולדה מתוך רעיון לבנות אופנועים עבור רוכבים שלא מוכנים להתפשר על כלום ובנוסף, מחפשים אופנוע שיהיה עבורם גם ביטוי לדרך החיים ולסגנון האישי שלהם.

בכדי לענות בצורה הטובה ביותר לדרישות אלו, הקפידו בדוקאטי כבר מההתחלה, לפני שלוש שנים, לייצר מספר גרסאות שונות וחלקם אפילו בכמה אפשרויות צביעה שונות. בשנת 2015 נולד הדגם הראשון עם מנוע בנפח 800 סמ''ק בארבע גרסאות שונות ועד מהרה החל לעורר עניין גדול סביבו.
בכדי להרחיב את היריעה גם כלפי מטה מבחינת נפח המנוע, הביצועים והמחיר, בשנת 2016 הצטרף דגם ה-SIXTY2 עם מנוע בנפח 400 סמ''ק. בשנת 2017 החליטו בדוקאטי שאת היריעה ניתן למתוח לעוד הרבה כיוונים וכך ייצרו עבור אלו שאוהבים ליהנות גם מעבר לאספלט ומחפשים דגם מסוקס יותר את ה-DESERT SLED שמאפשר גם רכיבה אגרסיבית בשטח.

באותה שנה גם חובבי האספלט עם נוסטלגיה לאופנועי הספורט הישנים לא יצאו מקופחים ובזכות דגם ה-CAFÉ RACER גם הם יכלו לקבל את מה שהם אוהבים. סך הכול נמכרו 46,000 סקרמבלים בשלוש שנים וזו ההוכחה הטובה ביותר לכך, שהרעיון של אנשי דוקאטי היה מוצלח מאוד וכתוצאה מכך, גם התקבל אור ירוק להמשך השושלת לכיוון חדש והפעם כלפי מעלה

דוקאטי סקרמבלר: רכיבה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
ככל משפחת הסקרמבלר, גם ה-1100מגיע במספר גרסאות/ניר בן טובים, יצרן

יותר חזק, יותר גדול, יותר מוצלח?

חברה כמו דוקאטי ששורשיה נמצאים עמוק במסלולי המרוצים לא נחה על זרי הדפנה וכך נולד דגם הסקרמבלר 1100, שהוא הגדול, החזק והיקר ביותר. כמו בדגמים הקודמים גם עבור ה-1100 הכינו אנשי דוקאטי שלוש גרסאות שונות הספורט, הספיישל וה"בסיס" ובכדי להבין עד כמה הלכו רחוק אנשי דוקאטי עם ה-1100, מספיק לציין שבגרסת הספורט הבולמים מיצרים על ידי OHLINS ומערכת הפליטה מגיעה ישירות מ-TERMINIONI. בכדי להכיר את הסקרמבלר החדש ולהבין עד כמה הוא מיוחד ושונה מקודמיו, הוזמנו לפורטוגל להשקה העולמית בנוסף להרבה הסברים טכניים, אנשי דוקאטי לקחו אותנו לסיבוב של יותר מ-200 קילומטרים בכבישים מפותלים, רטובים ומענגים ביותר על גבי דגם הספיישל, אך לצערי את שני הדגמים האחרים רק זכינו לראות מקרוב. לכן לא נרחיב עליהם מעבר למספר פרטים טכניים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דוקאטי סקרמבלר: רכיבה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
הסקרמבלר 1100 משופע ברכיבים ומערכות מתקדמים המוצנעים בתוך העיצוב הפשוט לכאורה/ניר בן טובים, יצרן

מה מיוחד בו?

המטרה שהציבו לעצם אנשי דוקאטי כאשר תכננו את ה-1100 היא לייצר סקרמבלר שיהיה לא רק גדול יותר בכל המובנים, אלא גם איכותי ומתקדם יותר, בכדי לתת מענה גם לרוכבים עם דרישות גבוהות עוד יותר בתחום הביצועים, העיצוב והאיכות. כדי להשיג מטרה זו הסקרמבלר 1100 ארוך, גבוה ורחב יותר מדגם ה-800 ומציג חזות יותר שרירית ואגרסיבית לעומת הדגמים הקודמים. למרות העלייה בביצועים ובממדים דאגו אנשי דוקאטי, שהדגם החדש יהיה גם נשלט יותר ברכיבה מהירה ואגרסיבית. לטובת העניין הורכבו על ה-1100 מערכות ה-CORNERING A.B.S המספקת את תכונות הבטיחות של ה-ABS גם בהטייה, בקרת החלקה ובולמים חדשים שמקפיצים את הסקרמבלר 1100 לרמה הרבה יותר גבוהה, בתחום זה לעומת דגמי ה-800.
כמובן שכל המערכות האלקטרוניות חבויות היטב בתוך האופנוע ולא פוגמות בעיצוב הקלאסי והפשוט לכאורה של הסקרמבלר.

רמת ההקפדה על הפרטים העיצוביים ואיכות החלקים והחומרים שמהם הם מיוצרים הפתיעה לטובה וגרמה לי ללטף ולנקוש בהנאה על כל מיני חלקים באופנוע בכדי לנסות לגלות ממה הם עשויים. הכנפיים, חיפויי מיכל הדלק והעיטורים העשויים מאלומיניום עם צריבת לייזר המציינים את נפח המנוע ואת לוגו הסקרמבלר ובהחלט הרשימו אותי לטובה. בנוסף לקוסמטיקה גם חלקים כמו מנופי הבלם והמצמד, משקולות הכידון ועוד חלקים רבים הוחלפו לאיכותיים ויקרים יותר ובחלט ניכרת רמת השקעה גבוהה ביותר בתחום האבזור.

דוקאטי סקרמבלר: רכיבה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
בדגם הספיישל הנבחן הבולמים מתוצרת מרזוקי, בגרסת הספורט הם של אוהלינס/ניר בן טובים, יצרן

איך זה מרגיש?

למרות שגובה המושב גבה בשני סנטימטרים ביחס לגרסת ה-800, הוא הגיע רק ל-810 מילימטרים ולכן מתאים עדיין גם לרוכבים לא גבוהים במיוחד. הישיבה על המושב החדש נוחה מאוד, בזכות מושב רחב יותר הבנוי ממספר שכבות ספוג בעלות צפיפות שונה שמתאימות את עצמן בצורה מופלאה למבנה הישבן של הרוכב. גם על הרוכב האחורי לא פסחו והוא נהנה מאותם חידושים של זה שיושב לפניו. הכידון רחב יותר ושטוח יותר ומזכיר כידון של אופנוע שטח ובזכותו נוח יותר להעביר משקל לגלגל הקדמי לטובת רכיבה אגרסיבית בקטעים מפותלים. למרות הטמפרטורה הנמוכה ששררה במהלך המבחן, בעמידה ברמזורים בהחלט ניתן היה להרגיש את החום שנפלט מהמנוע לכיוון המפשעה והשוקיים ולדמיין מה תהיה ההרגשה בימי הקיץ החמים בישראל.

את מערכת הבקרה של המנוע ניתן לכוון לשלושה מצבי רכיבה שונים בהתאם לתנאים ולמצב הרוח של הרוכב. המעבר בין המצבים פשוט מאוד, למרות שבכדי לעשות זאת משתמשים בכפתורי האיתות והאורות הרגילים ולא בכפתורים נוספים, אשר היו פוגמים בתדמית ה"פשוט לכאורה" של הסקרמבלר. במצב CITY ההספק מוגבל ל-75 כ''ס ואילו במצבי ה-ACTIVE וה-JOURNEY מתקבל הספק של 86 כ''ס. בנוסף לכך ניתן בכל אחד ממצבי הרכיבה לבחור בארבעה מצבי בקרת החלקה שונים ואילו עם מערכת ה-S.B.A לא ניתן לשחק או לבטל וטוב שכך.

בדגם הספישל עליו רכבתי המזלג הקדמי מיוצר על ידי מרזוקי והקוטר של המוטות גדל ל-45 מילימטרים לעומת 42 בגרסאות האחרות, לטובת היגוי מדויק יותר ועמידות בעומסים גדולים יותר בזמן בלימה. ניתן לכוון את שיכוך ההחזרה והכיווץ במזלג, אך להפתעתי לא הרגשתי צורך להקשיח אותו כפי שלרוב אני נוהג לעשות במרבית האופנועים, מכיוון שהכיוון הבסיסי שלו הוא על הצד הקשיח. הבולם האחורי מיוצר על ידי KAYABA והוא מחובר ישירות בין השלדה והמזלג האחורי וגם אותו ניתן לכוון בכל האפשרויות.

בזכות מצערת חשמלית ומצמד מופעל הידראולית, ניתן בקלות להעביר לגלגל האחורי בדיוק את מידת הכוח הרצויה וכתוצאה מכך קל מאוד לזנק מהמקום בכל אופן שבו נבחר. תכונה זו יחד עם המומנט הגדול המתקבל כבר ב-4,750 סל''ד עושים את הסקרמבלר הגדול לנוח מאוד ברכיבה עירונית ומאפשרים גם לרוכב פחות מיומן להרגיש בשליטה מלאה.

דוקאטי סקרמבלר: רכיבה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
דורש יד נטויה וזרוע חזקה כדי להכניס אותו להטיה/ניר בן טובים, יצרן

פותחים גז

בכבישים המהירים מגלים במהרה שהמגבלה היחידה היא העמידות של שרירי הצוואר של הרוכב ורמת ציוד המיגון שלו, אך פרט לכך מבחינת המנוע והיציבות של האופנוע אין מגבלות. בהילוך שישי ניתן לשייט ב-3,500 סל''ד, במהירות של 130-140 קמ"ש מבלי לגרום למנוע להתאמץ כלל וגם במקרים שבהם המהירות יורדת לאזור ה-60 קמ''ש, אין כל בעיה להאיץ חזרה בהחלטיות רק על ידי פתיחה של הגז. בכבישים הבין עירוניים הרגילים ובמיוחד במפותלים שבהם מבינים היטב לאן כיוונו מתכנני האופנוע.

בתנאים אלו, תנוחת הרכיבה, המומנט הגדול בסל''ד הנמוך, המתלים והבלמים מתחילים לעבוד יחד באופן שגורם לרוכב להיכנס למצב של זרימה עם הכביש המפותל ולהתמכר לסיבובים ולצלילים של האגזוז. מערכת הפליטה כוללת שני משתיקים בצידי הכנף האחורית, בשונה משאר דגמי הסקרמבלר שבהם היא ממוקמת מאחורי המנוע. המערכת תוכננה במיוחד כדי להפיק צלילים אלו לאורך כל טווח הסל''ד ובמיוחד בסגירת מצערת בזמן בלימה ובמשחק עם הגז בעמידה במקום והיא בהחלט עושה זאת בהצלחה מרובה.

בהתחלה הרגשתי תחושת כבדות בהיגוי שבאה לידי ביטוי בהתנגדות לתיקונים בקו הרכיבה תוך כדי הפנייה. עד מהרה הבנתי שבמצבים אלו צריך להעביר קצת יותר משקל לפנים, להקדים קצת את פקודת ההיגוי ופשוט להפיל את האופנוע לתוך הפנייה ולסמוך על האופנוע. למרות הגשם שירד לסירוגין ותנאי האספלט שלא תמיד היו הכי טובים, לא הצלחתי להוציא את האופנוע מהקו ולגרום לצמיגי ה-60PIRELLI MT לאבד אחיזה.

הסקרמבלר הגדול מאוד יציב באותן פניות ארוכות בזכות בסיס הגלגלים הארוך יותר, המתלים החדשים והמשיכה האחידה והמדויקת של המנוע. גם לאחר מספר שעות של רכיבה המשכתי להרגיש מאוד בנוח על המושב ופרט לפיסוק המעט יותר גדול שנדרש מהרוכב בגלל מיכל הדלק שגדל, תנוחת הרכיבה והנוחות היו מושלמים עבורי.

דוקאטי סקרמבלר: רכיבה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
בסיס הגלגלים הארוך מעניק תחושת ביטחון רבה/ניר בן טובים, יצרן

ערוץ האופנה

בכדי להתאים עוד יותר טוב את הסקרמבלר לטעמו האישי של כל לקוח ניתן להרכיב על כל אחד מהדגמים חלקים של האחרים ומגוון גדול של שיפורים מתוך קטלוג היצרן. בנוסף לכך במשולשים של המזלג הקדמי ובמקומות אחרים באופנוע קיימות הברגות המיועדות לחיבור של מסיכה קדמית, כנף גבוהה וכל פרט אחר שבו נבחר. גם הרוכב עצמו יכול ליהנות מציוד מיגון ייעודי וממותג סקרמבלר, החל מנעלי רכיבה ועד לקסדה דרך מכנסיים, מעילים וכפפות. כפי שניתן לראות בתמונות הרכיבה, "נאלצתי" להתלבש על טהרת ציוד הסקרמבלר, לאחר שתיק הציוד שלי זכה בטיול ברחבי אירופה באדיבות חברת התעופה. למרבה ההפתעה גיליתי שמדובר בציוד איכותי, נוח מאוד ובהחלט מתאים מאוד לאופי ולסגנון הסקרמבלר.

דוקאטי סקרמבלר: רכיבה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
כרגיל, גם כאן הסקרמבלר מגיע עם קטלוג אביזרים וביגוד עשיר/ניר בן טובים, יצרן

סוף דבר

דוקאטי השכילו להרחיב את סדרת הסקרמבלר למקום שבו היא עוד לא הייתה. הביצועים, מערכות הבקרה האלקטרוניות, איכות החלקים והעיצוב המוקפד של כל פרט ופרט ממקמים את הסקרמבלר 1100 הרבה יותר גבוה לעומת הדגמים האחרים. הדגם החדש הוא הרבה יותר מאשר דגם עם מנוע מוגדל, הוא אופנוע מתקדם, פורץ דרך ובעל ביצועים גבוהים בהרבה מקודמיו. קשה לי לחשוב על אופנועים אחרים שמתחרים בסקרמבלר 1100 באופן ישיר, כי הוא לא נייקד ספורטיבי ובטח שלא אופנוע רטרו קלאסי. הוא למעשה יוצר קטגוריה חדשה משל עצמו ובזכות כך פונה לקהל לקוחות מגוון מאוד ומציע חווית רכיבה שונה מכל מה שהכרנו עד היום.
שיווקו של הסקרמבלר 1100 יחל בשבועות הקרובים ומחירה שלך הגרסה הבסיסית בהיצע נקבע על 97 אלף שקלים.



על הצד הטכני: דוקאטי סקרמבלר 1100

דגם מנוע: טווין אורכי בתצורת L, 4 פעימות, 2 שסתומים, קירור שמן.
נפח מנוע: 1,079 סמ"ק
הספק: 86 כ"ס ב- 7,500 סל"ד
מומנט: 9 קג"מ ב-4,750 סל"ד
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית
הילוכים: 6 הילוכים

מתלה קדמי: מזלג טלסקופי מתכוונן מרזוקי בקוטר 45 מ"מ
מתלה אחורי : בולם יחיד מתכוונן מלא KAYABA
בלם קדמי: צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים מחוברים רדיאלית BREMBO MONOBLOC 4 בוכנות, CORNERING A.B.S BOSCH
בלם אחורי : דיסק בקוטר 245 מ"מ, CORNERING A.B.S BOSCH

צמיג קדמי: 120/70-18 ZR
צמיג אחורי :180/55-17 ZR
בסיס גלגלים : 1,514 מ"מ
גובה מושב: 810 מ"מ
משקל רטוב: 194 ק"ג
מיכל דלק: 15 ליטר
תקן זיהום: יורו 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully