וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תקראו לה יונדאי: ג'נסיס מציגה מכונית ראווה רטרו-מודרנית

3.4.2018 / 10:39

חטיבת היוקרה של יונדאי, ג'נסיס מנסים לצעוד קדימה בכוחות עצמם וחושפים מכונית GT מיוחדת עם שילוב אלמנטים קלאסיים ומודרניים תחת קורת גג אחת. "היא משקפת את הכיף שבנהיגה"

ג'נסיס אסנטיה קונספט. יצרן, אתר יצרן
ג'נסיס אסנטה/אתר יצרן, יצרן

בשנת 2015 הופרד מיתוג 'ג'נסיס' מחברת האם יונדאי במטרה לצאת לדרך עצמאית ('ג'נסיס מוטורס'), בין היתר כדי לגרום ליונדאי להראות שהיא מסוגלת לחרוג מאזור הנוחות שלה (היינו מול טויוטה, ניסאן ושות') ולהתחרות בפלחים קצת יותר נישתיים שמחזקים את תדמית היצרן.

בימינו, מוכרת ג'נסיס מוטורס מכוניות סדאן גדולות, כמו ה-G70 וה-G80 אבל עד היום היא ללא ממש השאירה טביעת רגל משמעותית מלבד שני השווקים העיקריים שלה, דרום קוריאה ו-ארה"ב, כאשר בשניהם מכרה ביחד בסביבות 100 אלף מכוניות עד כה (נכון לשנה הקודמת).

בתערוכת ניו-יורק, סימנו ג'נסיס תהליך שדרוג שכנראה ייקח אותם לשלב הבא ואולי גם ליעדים חדשים; מכונית קונספט בשם 'אסנטה' שמגלמת את ההיפוך הגמור מדגמי יונדאי, שנשענים באופן ברור על מראה אגרסיבי בשנתיים האחרונות (החל בטוסון, קונה וכן הלאה).

לוק דאנקוורק, מעצב העל של ג'נסיס, אומר שהוא לא רצה מכונית ספורט GT רגילה, אלא שילוב של מסורת היסטורית עם אמירה עתידנית - שמאחוריה אפשר למצוא את ניצני התחבורה האישית של שנת 2020 והלאה, חרף הטכנולוגיה האוטונומית. "היא משקפת את הכיף שבנהיגה", כך הוא אומר.

ג'נסיס אסנטיה קונספט. יצרן, אתר יצרן
ג'נסיס אסנטיה קונספט/אתר יצרן, יצרן
ג'נסיס אסנטיה קונספט. יצרן, אתר יצרן
ג'נסיס אסנטיה קונספט/אתר יצרן, יצרן
ג'נסיס אסנטה. יצרן, אתר יצרן
ג'נסיס אסנטה/אתר יצרן, יצרן

הג'נסיס אסנטה, למראית עין אינה שונה דרמטית מכל מכונית GT קופה שגרתית; המבנה הקמור, הזגוגיות בזווית קהה, והכתפיים השריריות. אז מה בכל זאת? המאפיין הבולט ביותר בה הוא השימוש בתקרת זכוכית מלאה (וכפולה) מקצה החרטום ועד הזנב, כאשר בדרך עוברים דרך מכסה מנוע שקוף, מבעדו אפשר לראות כי אין שום דבר שקשור לבוכנות.

ג'נסיס אומרים שהאסנטה משתמשת בשורה של מנועים חשמליים, בעוד הסוללות תחובות בתבנית I במיקום הרגיל של תיבת ההילוכים וגל הארכובה, וזאת במקום לאחסן אותן מתחת למושבי הנוסעים. כך בעצם, השיגו המתכננים פרופיל נמוך (מתחת ל-1.28 מ), מה שמשליך גם על הביצועים נוכח צמצום התנגדות האוויר בנסיעה. "אנחנו מאמינים שהיא מגיעה ל-100 קמ"ש בסביבות 3 שניות", כך ג'נסיס.

להבדיל מהשבכות הבולעניות של יונדאי, לאסנטה גם אין ממש פגושים רגילים או סנטר בולט; המרכב חלק, הרמוני, מולבש עם תאורה אינטגרלית על גבי הגוף (מה שמייתר את הצורך באיתותים נפרדים ופתחים מכערים בקומה התחתונה). המוטיב הזה נמשך פנימה אל תא הנוסעים, שנראה כמו שילוב בין מכוניות אמריקניות משנות ה-70 לרכב שיצא מדפי הקטלוג הקלאסיים של איטליה משנות ה-60.

בפנים, כל מה שתמצאו הם זוג מושבים, תעלה מרכזית וצג רוחבי מפוצל במפלס העליון, עם שליטה מלאה על המערכות באמצעות הפקדים בגלגל ההגה. מתגים הם מחזה נדיר בחלל הנוסעים מלבד חוגה לשימוש עבור מערכת השמע. רוב החומרים בשורה הקדמית של הקבינה הם מתרכובות של קרבון (סיבי פחמן). מה שרומז על משקל נמוך.

לפחות כרגע, אין שום חפיפה בין האסנטה לדגמים הקיימים של ג'נסיס, שנראים כמו החצנה של מכוניות המנהלים של יונדאי, פחות או יותר. עם זאת, אומרים בג'נסיס שלמרות שהאסנטה היא לא בדיוק המכונית שתרפד להם את מאזן ההכנסות, יכול להיות שדווקא היא תצליח ליצור את הבידול שג'נסיס מחפשים כל כך הרבה שנים. "זו מכונית אייקונית. שלנו", מסכם דאנקוורק.

עוד באותו נושא

יונדאי קונה החדש במבחן: קטן עם פלפל

לכתבה המלאה
ג'נסיס אסנטה. יצרן, אתר יצרן
ג'נסיס אסנטה/אתר יצרן, יצרן
ג'נסיס אסנטה. יצרן, אתר יצרן
ג'נסיס אסנטה/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ג'נסיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully