וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי קונה החדש במבחן: קטן עם פלפל

6.3.2018 / 7:34

הכניסה ראשונה של יונדאי לשוק הלוהט של ג'יפונים קומפקטיים מגיעה באיחור רב, אז היא מגייסת לטובתה מנוע טורבו חזק, תיבת הילוכים כפולת מצמד ואבזור, האם כל זה יעזור להקדים את המתחרים? ומה עם המחיר?

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
הצבע השחור מפספס את כל ההשקעה בעיצוב/ניר בן טובים, קינן כהן

ג'יפונים קומפקטיים, הם בכל מקום, ובואו נודה על האמת - לא ממש ברור למה. הרי לא מדובר באיזו יצירה מבריקה. שלא כמו הג'יפונים הבינוניים שמעניקים לפחות איזו שימושיות ביחס למשפחתית, כאן הרוב המוחלט הם סופר-מיני המדדות על עקבים בגמלוניות, כל העסק זז באופן שגורם לך לחשוב שההגה, המתלים, השלדה, המנוע ותיבת ההילוכים תוכננו בידי אגפים ברמת מידור של ה-CIA אחד מהשני וחוברו ברגע האחרון על פס היצור. יש בהם טובים יותר מהאחרים, אבל בשורת הסיכום הם אסופת פשרות שבאופן תמוה - דווקא גורמת לבעלים שלהם להרגיש טוב.

אבל הגיגים לחוד ומציאות לחוד, לא רק בישראל, בעולם כולו מסתערים ההמונים על כלי הרכב האלו. לא לחינם מדובר בלהיטי מכירות היסטריים שבשנה שעברה השלימו את המהפך ועקפו את המכוניות הקומפקטיות בטבלאות המסירות. מכאן גם נובע המשקל הסגולי העצום והחשיבות שיש לדגמים כאלו בסל המוצרים של היצרניות.

ואז בא יונדאי קונה ואתה אומר לעצמך - וואלה, אפשר גם לעשות אותם ככה?

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
הופעה שרירית ומיוחדת/ניר בן טובים, קינן כהן

רק לא בשחור

מאז הג'וק או טויוטה CHR לא הייתה מכונית שהעיזה כל כך בהיבט של עיצוב

הפרפרזה המפורסמת על הנרי פורד והמודל T מספרת כי הוא אמר שניתן לקבל אותה בכל צבע, כל עוד הצבע הוא שחור. ביונדאי קונה צריך לשנות את זה ל: אפשר לקבל את הקונה בכל צבע, כל עוד הוא לא שחור...
הצבע השחור עושה לו עוול, אבל ממש. הרכב הזה מדליק לגמרי בכל צבע מלבד שחור - אני מגרד בפדחת עד זוב דם ומנסה להבין למה לעשות את זה למכונית ההדגמה? נראה שמאז הג'וק או טויוטה CHR לא הייתה מכונית שהעיזה כל כך בהיבט של עיצוב חיצוני, רק שכאן זה בקטע טוב. מהגריל הענק, יחידות התאורה ועד הזנב - הוא כולו אמירה עיצובית. יפה או לא? מה זה משנה, העיקר שזה לא משעמם. בכל אופן בואו נסכים על דבר אחד - לא בשחור.

תא הנוסעים כבר נותן טוויסט לסיפור ולא בקטע טוב. אין ממש קו עיצובי, ערב רב של טקסטורות וקווים, מסך המגע הגדול נראה כאילו הונח שם רגע לפני שהמכונית מועמסת על המובילית. רוב חומרי הדיפון פלסטיים וקשים גם במקומות בהם זה לא מפריע כמו חלקו העליון של הדשבורד, אבל גם במקומות בהם זה מפריע מאוד, כמו הנקודה בה נח המרפק על הדלת, או הברך על צד הקונסולה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
מאובזר מאוד, כבר מרמת הבסיס/ניר בן טובים, קינן כהן

עם מערכת המולטימדיה Connected Car בדור החדש שלה עם פונקציות חדשות שנוספו (חלקן לא היו פעילות עדיין במכונית המבחן) לאלו המוכרות כמו רדיו אינטרנטי, פודקאסטים, ניווט וחניה, ספר רכב וקשר למרכזי שירות. עם מסך 7 אינץ', מצלמה אחורית, בקרת אקלים, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות ועוד - יונדאי קונה מאובזר למדי כבר ברמת הגימור "פרימיום" שהיא רמת הכניסה. רמת הגימור "סופרים" מוסיפה הנעה ללא מפתח ומשטח טעינה אלחוטית לנייד. חיצונית התוספות הן חישוקי 18 אינץ' במקום 17, פנסי ערפל וגג בגוון שונה.

מערך הבטיחות מקיף מאוד וכולל בקרת סטייה מנתיב כולל תיקון, בלימה אוטונומית, התראת אי שמירת מרחק, זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, זיהוי רכב ב"שטח מת" ומצלמת רוורס. למעשה הוא נעדר רק זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית.

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
תא הנוסעים כבר פחות מתעלה לגבהים יצירתיים/ניר בן טובים, קינן כהן

המרווח טוב לכל הכיוונים והמושב הקדמי נוח ותומך בגוף גם לאורך נהיגה ארוכה. תפעול המערכות פשוט והנדסת האנוש טובה מאוד.

עם 260 ס"מ בבסיס הגלגלים לא מדובר במושב אחורי מאוד מרווח, לא במושגים של משפחתיות קומפקטיות מודרניות, אבל המיקום הגבוה שלו מאפשר מקום טוב לרגליים שלא במחיר של מרווח הראש. לרוחב הוא יספיק לשני מבוגרים, לא יותר מזה. יש משענת יד עם מחזיקי כוסות, אין יציאות מיזוג או שקעי טעינה.

תא המטען על 361 הליטרים שלו מציג פתח הטענה מרווח ונוח, עוגני קשירה ברצפת התא וגם וו תליה בצד. למרבה ההפתעה הקונה הישראלי נעדר מדף או כיסוי לתא המטען, חיסרון כאשר רוצים להשאיר משהו בתא המטען רחוק מעיניים סקרניות. לקונה המשווק בשוק האמריקני דווקא יש מדף קשיח כזה.

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
תא המטען רחב ונוח לשימוש, אבל היעדר מדף הוא חיסרון של ממש/ניר בן טובים, קינן כהן

ווום ווום

אחת הבשורות המרכזיות של הקונה נמצאת מתחת למכסה המנוע. לישראל הוא מגיע רק בקומבינציה הבכירה של 1.6 ליטר טורבו ותיבת הילוכים כפולת מצמד בת 7 יחסי העברה. ההספק עומד על 177 כ"ס ו-27.7 קג"מ וההנעה היא כפולה קבועה.

המנוע נמרץ מאוד, פנינה של ממש. הוא מסדר לקונה ביצועים שהם הרבה, אבל הרבה מעבר למקובל בקבוצה שלו, או זו שמעליו, או זו שמעליה. רוצה לומר שאם אתם מחפשים ג'יפון עם בצועים טובים משלו, אתם צריכים להוסיף הרבה מאוד כסף. תיבת ההילוכים כפולת המצמד רשמה - כדרכן של תיבות כאלו - שני אירועים של העברת הילוכים גסה בהאטה במהירות נמוכה. אבל בשאר הזמן מחלצת מהמנוע את המיטב. היא תוריד הילוך, שניים או שלושה בהאצת ביניים ממש חזקה.

אגב תאוצות ביניים - הוא עושה את זה באופן מפתיע בכל פעם מחדש. הוא לא ממש מראה סימני התמתנות גם כאשר המחוג חורג עמוק לתחום המהירות הפלילי.

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 177 כ"ס מסדר לקונה ביצועים מעולים/ניר בן טובים, קינן כהן

יודע לזוז

נוחות הנסיעה במהירות איטית לא מבריקה, בעיקר על רצף מהמורות. ככל שמעלים את הקצב העסק משתפר משמעותית. אבל אז מתחיל להפריע בידוד הרעשים הבינוני עד מהירות 120 קמ"ש והרועש מאוד מעליה. גם רעש צמיגים וגם תהודה רבה, ייתכן מאוד שחלק מרכזי ממנה מגיע מהיעדר אותו מדף לתא המטען.

ההגה החשמלי והקל שלו הוא החוליה החלשה של ההתנהגות בקונה, מלבד זה מדובר בכלי מהיר ומהיר במפתיע עם יכולות מאוד גבוהות בכביש המפותל. המון אחיזה וביטחון, שלדה שמוצלחת ביכולת שלה לעמוד בעומסים שהמנוע מייצר, וההנעה הכפולה מורידה לכביש. כל עוד לא זורקים אותו באלימות מצד לצד, כיול המתלים מצליח לשמור על מרכב מפולס יחסית לג'יפון. גם הבלמים הצליחו לשמור על עמידות טובה מאוד למרות שימוש אינטנסיבי.

בבדיקה של צריכת הדלק גילינו את המחיר לכל השישו ושמחו הזה. הקונה עשה 8.3 ק"מ לליטר בנהיגה נמרצת יחסית, 10.4 בנהיגה משולבת וכאשר באמת באמת ניסינו והשתדלנו, עם המון ירידות ורגל עדינה ומלטפת הוא הגיע ל-14.7 ק"מ לליטר.

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
יתמודד עם שבילים כבושים היטב/ניר בן טובים, קינן כהן

שטח בע"מ

למרות ההנעה הכפולה, כפתור הנעילה לדיפרנציאל המרכזי ובקרת הנסיעה במורד, חוץ משבילים כבושים היטב - אין לכם ולו מה לחפש בשטח. הגחון נמוך וחשוף, הפלסטיקה עדינה, הנעילה המרכזית בסדר וגם די יעילה, אבל בקרת הנסיעה במורד התקשתה להרשים בבלימה שהיא מייצרת, אבל הבעיה הכי גדולה היא תיבת ההילוכים כפולת המצמד. תיבות כאלו ונהיגת שטח הן כמו יו"ר קואליציה ועד מדינה. במעבר טכני שלא היה מאתגר תלת אופן כבר התחיל ניחוח של מצמדים מתלהטים.

יונדאי קונה: מבחן דרך. קינן כהן, ניר בן טובים
זוויות גישה מתונות, גחון נמוך/ניר בן טובים, קינן כהן

מחירי הפלפל החריף

יונדאי קונה נכנס לפוזיציה מעט בעייתית. כן, אותי הוא הרשים מאוד בעיצוב, ברמת האבזור הנוחות והבטיחות, הוא הרשים גם בביצועים ובהתנהגות. מה פחות עבד? נוחות הנסיעה במהירות נמוכה, יכולות השטח ובעיקר צריכת הדלק הגבוהה מאוד.

הבעיה היא שלא בטוח שלקוחות הקטגוריה שלרוב מסתכלים קודם כל על תג המחיר ואז על השורות האחרות יבינו מה קורה פה. כי בסופו של דבר, הוא ג'יפון קטן נוסח עדות הרנו קפצ'ור, פיג'ו 2008, או סוזוקי ויטארה הנמכרים במחירים שבגזרת 123-130 אלף שקלים. אבל במחיר שנושק לזה של יונדאי טוסון, סיאט אטקה או סובארו XV הגדולים ממנו. דברים כמו ביצועים או התנהגות כביש טובה הם סחורה לא מאוד מבוקשת בקבוצה הזו ואיזה רושם יעשה תא נוסעים מאובזר על השכנים או החברים בקאנטרי? וזה מחסום לא פשוט בכלל.

הייתי שמח לראות אותו מצליח כי הוא מציע משהו אחר, מרענן ושונה מהבינוניות של הקטגוריה - אבל במחיר הזה, עם צריכת הדלק הזו, בלי איזה אס של מרווח או משהו אחר מלבד הביצועים, שוב, לא סחורה חמה בקבוצה - זה יהיה לא מובן מאילו. לא כמו בעבר.

על הצד הטכני: יונדאי קונה
מנוע, הנעה - בנזין, טורבו, 4 צילינדרים
נפח - 1,591 סמ"ק
הספק/סל"ד - 5,500/177
מומנט/סל"ד - 1,500/27
תיבת הילוכים - כפולת מצמד, 7 הילוכים

ביצועים
תאוצה 0-100 (שניות) - 7.9
מהירות מירבית (קמ"ש) - 205

מידות
אורך (ס"מ) - 417
רוחב (ס"מ) - 180
גובה (ס"מ) - 157
בסיס גלגלים (ס"מ) - 260
תא מטען (ליטרים) - 361
משקל (ק"ג) - 1,450

מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' - מק'פרסון/רב חיבורי
בלמים קד'/אח' - דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים - 215/55 17R

מחיר: 134,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully