וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתית גדולה בצרה? מה צופן העתיד לפורד מונדאו

29.4.2018 / 15:07

מטה פורד ארה"ב הכריז על תכנית דרמטית במסגרתה יחתכו מהסגל מכוניות לא רווחיות לטובת קרוסאוברים, בהן פוקוס, טאורוס וגם הפיוז'ן שנמכרת כפורד מונדאו. האם אירופה תצעד בעקבות אמריקה? מומחים בענף: "תלוי בשוק הסיני"

פורד מונדאו. יצרן, אתר יצרן
פורד מונדאו באנגליה/אתר יצרן, יצרן

תהיה, או לא תהיה פורד מונדאו באירופה? את השאלה הזו שואלים כעת בכירים בענף הרכב בבריטניה אחרי תכנית ההתייעלות של פורד ארה"ב, עליה הכריז המנכ"ל ג'ים האקט ביום רביעי האחרון. במסגרת הצהרות החברה, פורסם כי הפיוז'ן (מונדאו), פוקוס, טאורוס ו-פיאסטה תעלמנה מהאולמות, ואת מקומן ימלאו קרוסאוברים בינוניים וגדולים שייתיצבו לצד פורד מוסטאנג וגרסת "אקטיב" מוגבהת של הפוקוס.

"זה שם את הכדאיות של המונדאו תחת סימן שאלה גדול, פשוט אין לה הצדקה כנראה", כך אומרים מומחים בחברת IHS Markit, לסוכנות הידיעות של 'אוטומוטיב ניוז' העולמית. "המכירות של הדגם הזה באיחוד האירופי הרבה יותר נמוכות מכפי שהן היו לפני עשר שנים", כך מוסיפים.

המכירות של המונדאו באירופה צללו ב-17% ברבעון הראשון של השנה ל-13,973 יחידות, כך על פי נתונים של JATO דיינמיקס, המבצעת ניתוחי שוק לענף הרכב העולמי. היא סיימה במקום הרביעי בהיקף המסירות אחרי פולקסווגן פאסאט, סקודה סופרב ו-אופל אינסיגניה.

עוד אומרים בסוכנות הידיעות, כי פורד רמזו בשנה הקודמת כי נשקלת האפשרות להעביר את ייצור המונדאו מספרד (ולנסיה) לסין כדי להתמודד עם הירידה במכירות באירופה נוכח הביקוש לדגמי סדאן באיזור זה, אולם עד כה, לא נעשה דבר. "בוא נאמר שעתידן של מכוניות כמו המונדאו, הסופרב והאינסיגניה תלוי מאוד בשוק הסיני. הבעיה היא שהסינים רוצים רק סדאן, ולא הצ'בק או סטיישן - המרכבים הפופולריים ביותר באירופה".

פורד מונדאו. יצרן, אתר יצרן
פורד מונדאו/אתר יצרן, יצרן

בפורד בריטניה אומרים שעתידה של המונדאו הנוכחית מובטח, שכן היא אפילו תשיק עבורה מספר עדכונים בחודשים הקרובים, בכלל זה מערכת הנעה היברידית חדישה. ואולם, הדור הבא של המונדאו שרוי תחת עננת אי ודאות; "אני חושב שפורד צריכים לשאול את עצמם שתי שאלות פשוטות: האם הרכב הזה יחסר לצרכנים, והאם תהיה לו עדיין כדאיות כלכלית?"

המונדאו, שהחליפה את הסיירה ב-1992, מככבת בפורד מאז שנת 1993, עם אתרי יצור בבלגיה, רוסיה ו-ספרד. כמעט כל הדורות שווקו בארץ, אולם הדור השלישי (2006) והרביעי (2012) נמכרו בישראל בהצלחה גדולה וזכו למחמאות בזכות יכולות דינמיות משובחות ושימושיות טובה. גם היא למרבה הצער, כמו חלק מאחיותיה לסגמנט "המנהלים" נפלה קורבן להשתלטות הקרוסאוברים על שוק הרכב, וכיום אינה נמנית בין הדגמים המשווקים על ידי היבואנית דלק מוטורס.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פורד מונדאו. יצרן, אתר יצרן
פורד מונדאו/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully