וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוסאובר משפחתי: סקודה קארוק החדש הושק בישראל

8.5.2018 / 14:09

סקודה מסתערת על סגמנט הג'יפונים הבינוניים עם מחליף הייטי - סקודה קארוק. מנועי בנזין ודיזל, אבזור בטיחות נרחב ומחיר של החל מ-130 שקלים לגרסת 1.0 ל' טורבו

אתר יצרן

קטגוריית הג'יפונים שממשיכה במגמת הצמיחה האדירה שלה היא כבר לא אפיזודה, אלא מגמה עקבית וקבועה. מ-10 אחוזים בשנת 2011, נכון להיום הם כבר מקיפים 40 אחוזים מעוגת הסגמנטים בשוק הרכב הישראלי. בפעם האחרונה שנרשמה דומיננטיות כזו הייתה גם ב-2011, היוו המשפחתיות 40 אחוזים מהשוק והיום תופסות 23 אחוזים בלבד. או במילותיו של חיים יבין - רבותי, מהפך.

אל תוך החגיגה הזו נכנסת סקודה עם הקארוק החדש. ג'יפון בינוני בקטגוריה של קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, פיג'ו 3008, מאזדה CX5 ודומיהם.

סקודה קארוק. יצרן,
סקודה קארוק. האח הקטן של קודיאק/יצרן

עיצוב ומימדים

הקארוק מקבל את החזות המוכרת של סקודה עם דימיון מאוד גדול לקודיאק שממוצב מעליו.
כמו שפרסמנו לראשונה אתמול, מבחינת מימדים, האורך שלו 438 ס"מ מציב אותו שני ס"מ יותר מהאטקה אך קצר יותר מהצמד טוסון/ספורטאז (448 ס"מ), פיג'ו 3008 (445 ס"מ) או טיגואן (449 ס"מ). הרוחב עומד על 184 ס"מ, ואלו רק שני הקוריאנים שרחבים ממנו בשני ס"מ. עם גובה של 160 ס"מ הוא כתף אל כתף עם האטקה והקדג'אר, כאשר ה-3008 והטיגואן גבוהים ממנו בשני ס"מ והצמד קיה וטוסון ב-165 ו-164 ס"מ בהתאמה.

בסיס הגלגלים הוא 264 ס"מ, זהה לזה של האטקה וקצר משל הקדג'אר בס"מ, מהטיגואן וה-3008 בארבעה ס"מ ושלושה ס"מ פחות משל הקיה-טוסון.

תא המטען עם 521 ליטרים ממשיך לשאת את הדגל של השימושיות של סקודה, בגרסאות עם מערכת הוא גדול מזה של האטקה (510 ליטרים), של הקדג'אר (472 ליטרים), הספורטאז' (466) הטוסון (488 ליטרים) ולמעשה זהה בנפחו לזה של ה-3008 (520 ליטרים) וקטן רק מזה של הטיגואן (615 ליטרים).

עוד באותו נושא

מבחן למשפחה המורחבת: סקודה קודיאק מול פיג'ו 5008 וקיה סורנטו

לכתבה המלאה
סקודה קארוק. יצרן,
סקודה קארוק/יצרן

היצע המנועים מתחיל ב-1.0 ליטר, שלושה צילינדרים טורבו. עם 115 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או אוטומטית כפולת מצמד 7 הילוכים.

המנוע השני יהיה ה-1.5 ליטר עם 150 כ"ס, זהו מנוע חדש ולמרות שהוא משווק בישראל כבר עם סיאט איביזה, זו הפעם הראשונה שהוא משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד.

המנוע השלישי הוא מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים, עם 150 כ"ס, גם הוא עם תיבת ה-DSG כפולת המצמד בת 7 הילוכים. גרסה זו תגיע בהנעה כפולה.

סקודה קארוק. יצרן,
סקודה קארוק/יצרן

רמות גימור ומחירים

טווח מחירים: 130-150 אלף שקלים

ברמת הגימור' אמבישן', מהדורת הכניסה, קיימת מערכת שמע עם מסך 6.5 אינץ', עם 8 רמקולים, מראות מתקפלות חשמלית, קישוריות אפל ואנדרואיד, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג למושב האחורי ועוד. דגם זה יחל ב-130 אלף שקלים.

מרמת הגימור 'סטייל', הנעה ללא מפתח ותאורת אווירה מחליפת צבעים, מסך המולטימדיה גדל ל-8 אינץ', פנסי לד קדמיים ועוד. ברמת הגימור אקסלוסיב הבכירה נוסף גג שמש פנורמי נפתח, מושבים אחוריים הניתנים לכיוון, ריפודי עור עם אלקנטרה, מושבי נהג ונוסע חשמליים ומערכת שמע מבית קאנטון עם עשרה רמקולים. הדגם הבכיר ביותר תומחר ב-150 אלף שקלים.

מערכות הבטיחות כוללות התראת עירנות לנהג, חיישני חניה, ניטור לחצי אוויר בצמיגים, מערכת התראה על סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית. כל אלו כסטנדרט.

רמת הגימור הגבוהה "אקסלוסיב" מוסיפה סייען חנייה לחניה בניצב או במקביל, התראה על עירנות נהג כולל בלימת הרכב במידה ואינה מזהה תגובה מצד הנהג, סיוע נהיגה בפקק עם שמירת נתיב ומרחק מהרכב שמלפנים עד מהירות של 60 קמ"ש, התראת תנועה חוצה בנסיעה לאחור וכן זיהוי כלי רכב ב"שטח מת".

סקודה קארוק. יצרן,
סקודה קארוק/יצרן
סקודה קארוק. יצרן, אתר יצרן
סקודה קארוק/אתר יצרן, יצרן
סקודה קארוק: נהיגה ראשונה. יצרן, ניר בן טובים
סקודה קארוק: נהיגה ראשונה/ניר בן טובים, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully