וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SUV המלכותי: רולס רויס חושפים את קולינן החדש

10.5.2018 / 14:12

הקרוסאובר הראשון בתולדות רולס רויס יוצא לדרך. קולינן מצויד במנוע 12 צילינדרים ומחיר התחלתי, באירופה של 260 אלף יורו

רולס רויס קולינן. יצרן, אתר יצרן
רולס רויס קולינן/אתר יצרן, יצרן

רולס רויס חשפה היום (חמישי) בלונדון את הקרוסאובר הראשון בתולדות המותג, ה-SUV המרשים קולינן (Cullinan). ברולס רויס אומרים כי רכב הכביש-שטח המפואר מצויד במיטב הטכנולוגיות ומציב אותו בפסגת הקטגוריה בה מתמודד בין היתר ריינג' רובר וכן בנטלי בנטיאגה, שעתיד להגיע לישראל.

הקולינן מבוסס על פלטפורמת אלומיניום של BMW עם רכיבים משותפים רבים לרולס רויס פאנטום סדאן ועוד הרבה דגמים עתידיים של ב.מ.וו; אורכו כ-5.1 מ', בסיס הגלגלים כ-3.3 מ', גובהו 1.83 מ' ונפח תא המטען מכובד ביותר, עם 600 ליטר מאחורי השורה השנייה.

לקולינן, ששמו נלקח מהיהלום הגדול ביותר בעולם, מנוע בנזין רב עוצמה שנפחו 6.75 ל' 12 צילינדרים בהספק מרבי של 563 כוחות סוס ו-85 קג"מ הזמינים מ-1,600 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים אוטומטית של ZF והנעה כפולה; הביצועים מורים על האצה ל-100 קמ"ש בפחות מחמש שניות ועד מהירות מרבית מבוקרת אלקטרונית של 255 קמ"ש.

השוכנים בשורה שתיים יהנו כמובן מארמון קומפקטי מבודד מן העולם, שניכר כי הושפע מכל דגמי רולס רויס, מהעבר וגם מההווה; זה אומר שימש נרחב בריפודים מהודרים בתפירה ידנית, מערכות מדיה מתקדמות, כסאות בסגנון כורסא, שולחנות קוקטייל נשלפים, מערכות קירור שתיה ומזון, ועוד הרבה אופציות להתאמה אישית בהתאם לצרכי הלקוח.

מערכת ההנעה הכפולה של קולינן מקבלת תמיכה אלקטרונית מבקרת "מרבד הקסמים" האדפטיבית, שמסוגלת לזהות שינויים בתנאי הכביש ולהתאים את רמת השיכוך וגובה המרכב. כך למשל, בכניסה למכונית המערכת מפחיתה את גובה הבולמים ב-4 סנטימטרים לגישה קלה יותר, או אם מפנים את ההגה לכוון לא סלול - הגבהה של המרכב לצליחת מים בגובה של מעל חצי מטר. לשם השוואה, לנד רובר מסוגל לטבול את נכסיו היקרים בכמעט מטר של מים עמוקים.

ברולס רויס אומרים שהשוק העיקרי של הקולינן יהיה בארה"ב, שם יתומחר בסביבות 250 אלף דולר לגרסאות בסיס. בתוך כך, "הוא צפוי להיות גם מאוד רווחי בסין" כך מבטיחים בכיריו באירוע החשיפה.

רולס רויס קולינן. יצרן, אתר יצרן
רולס רויס קולינן/אתר יצרן, יצרן
רולס רויס קולינן. יצרן, אתר יצרן
רולס רויס קולינן/אתר יצרן, יצרן
רולס רויס קולינן. יצרן, אתר יצרן
רולס רויס קולינן/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • רולס רויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully