וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגהצת כבישים: ראיון עם מנכל"ית סיטרואן ומפגש עם הקרוסאובר החדש

29.5.2018 / 10:42

סיטרואן חשפה את C5 איירקרוס בגרסתו האירופאית וזה שגם יגיע אלינו. ניצלנו את ההזדמנות ללמוד על התפתחות ותוכניות סיטרואן, ולהתרשם מהמתלים החדשים שמכונים בפי היצרנית 'כריות הידראוליות'

סיטרואן C5 אייר-קרוס. יצרן, יואל שוורץ, אתר יצרן
סיטרואן C5 איירקרוס החדש. טכנולוגיה מודרנית בטעם של פעם/אתר יצרן, יצרן, יואל שוורץ

הנוף שנשקף ממרפסת הפארק בתחילת היום היה מעט ערפילי וקודר. המארגנים סיפרו שאתמול ירד פה ברד בגודל של כדורי פינג-פונג ומזל שהגענו היום כי הוא צפוי להשתפר. ככל שחלפו השעות הנוף התבהר והחל להיחשף במלוא הדרו. ועוד איזה הדר.


פארק 'Domaine national de Saint-Cloud' שנמצא על גבעה בפאתייה הדרום מערביים של פריז, הוא עוד אחד מאותם מקומות שהיו שייכים לאצולה (במקרה הזה מאז המאה ה-16 ועד תקופת נפוליאון), ועכשיו נמצאים בידי הציבור. הנקודה הגבוהה ביותר היא מרפסת 'הפנס' (La Lanterne). עוד אחד מאותם מקומות מרהיבים שמתאימים להרהורי מחשבות, תוך כדי לגימת בירה צוננת ומבט חודר אל עבר האופק.

סיטרואן לא יכלה לבחור מקום טוב להשיק את C5 איירקרוס בגרסתו האירופאית. מקום שמחמיא למכונית בהקשרה הטבעי, קשר שמעניק משמעות עמוקה יותר למושג שיק צרפתי וקושר את הדגם והמותג לשורשים.

דבר המנכלית

ביולי נתחיל עם ברלינגו שהפעם יתמקד יותר גם בהובלת נוסעים, וכעת אנו משיקים באירופה את C5 איירקרוס

"אפילו שאני אנגליה, סיטרואן עדיין צרפתית." סיפרה לינדה ג'קסון, מנכ"לית סיטרואן. "מבין כל המותגים הצרפתיים סיטרואן נחשבת הכי צרפתית. זה קלף חזק שלנו שאנחנו יכולים למנף. למשל בסין, השוק הכי גדול שלנו, מחפשים את הזיקה לצרפת, למוצרים בעלי עיצוב ערכי וייחודי, ו-C5 איירקרוס עונה להגדרה הזו."

ג'קסון הבריטית הגיעה לתפקיד המנכ"ל ב-2014 והיא למעשה האישה הראשונה שמנהלת את מותג סיטרואן שהוקם בשנת 1919. במסגרת הארגון מחדש של מותגי PSA (פיג'ו, סיטרואן, DS, ולאחרונה גם ווקסהול ואופל), ג'קסון אמונה על יצירת זהות מותגית והובלת סיטרואן לדרך חדשה. זו פעם שניה שאני פוגש אותה וגם הפעם היא מלאת אנרגיה, כריזמטית, מוכנה להמשיך ולענות על שאלות גם אחרי תום הזמן - העיקר שתרגיש שהסבירה היטב. שהמסר עבר.

"לפני כ-3 שנים הצגנו את מפת הדרכים אשר בנויה על 8 צלליות עיצוב עבור דגמי סיטרואן." אמרה ג'קסון. "זה התחיל בנובמבר 2016 עם C3 שהציגה מראה אופטימי לסגמנט B. אחר כך הצגנו את C3 איירקרוס וקקטוס. ביולי נתחיל עם ברלינגו שהפעם יתמקד יותר גם בהובלת נוסעים, וכעת אנו משיקים באירופה את C5 איירקרוס. למעשה שיווקו בסין החל בספטמבר 2017 ועד כה מכרנו שם 40,000 יחידות. באירופה יחל השיווק בדצמבר השנה (בישראל בתחילת 2019 י.ש) והצפיות גבוהות. סיטרואן C5 איירקרוס יהיה הדגם שיימכר ב-92 מדינות בעולם - התפוצה הגדולה ביותר עבור דגם בודד. ויחד עם דגמים נוספים אנו מצפים לצמיחה בשווקי העולם. כרגע 25% מהמכירות שלנו הם מחוץ לגבולות אירופה כשהמטרה היא לגדול ל-45% עד 2020."

מתקפת דגמים

סיטרואן C5 אייר-קרוס. יצרן, יואל שוורץ, אתר יצרן
סיטרואן C5 אייר-קרוס/אתר יצרן, יצרן, יואל שוורץ

בהתייחס לכניסה לצפון אמריקה, ג'קסון אומרת לי, "כנציגת קבוצת PSA אני יכולה לומר שאנחנו בהחלט רוצים להכניס גם לארצות הברית, אבל ברמת הקבוצה עדיין לא החלטנו עם איזה מותג ועם אילו דגמים ניכנס."

בעידן גלובלי יש חשיבות להיכן מייצרים כל דגם?

"ברמת העיקרון אפשר לייצר במפעל בסין דגם שמיועד לאירופה ולהיפך. אין הבדל באיכות הייצור בין המפעלים השונים: סין, דרום אמריקה או אירופה. אבל זה לא בטוח שכדאי כלכלית. המטרה היא לייצר קרוב לשוק המכירה."

יש הבדלים בין הדגמים בשווקים השונים?

"השאיפה היא לייצר דגמים שיישרתו אותנו בכל השווקים. ועדיין יש דגמים שזקוקים לעדכונים בהתאם לקהל היעד. למשל C3 איירקרוס שמשווק בסין מעט ארוך יותר מזה האירופאי כי הלקוח הסיני רוצה עוד מרווח מאחור. בשל כך יש שינויים קלים ביותר לעיצוב. לעומת זאת C5 איירקרוס הסיני זהה לזה האירופאי בכל מלבד מושב אחורי. בסין הוא אחיד ובאירופה הדגם יוצע עם 3 מושבים נפרדים. גם זה בגלל קהלי היעד השונים. בראיה עולמית אנחנו רוצים לשמור על אחידות עיצובית, ולכן העיצוב החיצוני בכל העולם ידבר באותה השפה, נשתמש באותן יחידות כוח ואפילו כיול המתלים יהיה דומה עד זהה. אבל יש מקרים בהם נאלץ להתאים את עצמנו, אחרת לא נמכור כפי שלהערכתנו היינו יכולים."

עוד באותו נושא

"למדנו על איכות מהגרמנים"

לכתבה המלאה
סיטרואן C5 אייר-קרוס. יצרן, יואל שוורץ, אתר יצרן
לינדה ג'קסון. מובילה את סיטרואן קדימה/אתר יצרן, יצרן, יואל שוורץ

לאן אתם שואפים להגיע?

"עד 2020 נגיע למכירות של 1.6 מיליון יחידות וההמשך עוד אופטימי יותר."

כיצד תעשו זאת?

"בשנים הקרובות נשיק גם גרסאות חשמל ופלאג-אין הייבריד. זה יקרה בשלבים כשעד 2023 כ-80% מהדגמים שלנו יכללו גם אפשרות חשמלית או היברידית בנוסף לאפשרויות של מנועי בעירה פנימית, ועד 2025 כל הדגמים שלנו יציעו אופציות שכאלה."

מה יעלה בגורלו של מנוע הדיזל?

"הלקוחות והרגולציה יחליטו מתי הדיזל ימות ויצא מהמלאי. אבל אנחנו בהחלט מכינים את עצמנו לעידן חדש. נהיה מוכנים עם הנעות אלטרנטיביות כשהמטרה היא שהלקוח יחליט מה טוב לו. אנחנו נוכל להציע לו מגוון יחידות הנעה לבחירה. מבחינה זו C5 איירקרוס מסמל עבורנו את השינוי. זה יהיה הדגם הראשון של סיטרואן שיציע הנעה אלטרנטיבית ובמקרה זה מדובר על גרסה חשמלית נטענת שתגיע לקראת 2020."

מה בנוגע לדגמים נוספים?

"איני יכולה לחשוף יותר מדי, אבל התוכניות שלנו סדורות. היינו צריכים תחילה לייצר את דגמי הפנאי אותם יש לנו כרגע, ואז להתפנות לדברים אחרים כמו מחליפות ל-C4 ו-C5."

ומה בנוגע לפנאי גדול עם 7 מושבים?

"כרגע אין תכנון להציע C5 איירקרוס עם 7 מושבים. יש לנו דגם 7 מושבים שנקרא ספייסטורר (לשעבר 'C4 פיקאסו'. י.ש) שנמכר היטב גם בגרסת 5 וגם 7 מושבים. אם המכירות תחלשנה יתכן ונפעל אחרת. אבל זה לא המצב כעת."

אז למה החלפתם את השם פיקאסו לספייסטורר?

"בחרנו לשנות את השם פיקאסו כדי לחדש ולרענן את הדגם. לא כי המכירות ירדו."

פיג'ו-סיטרואן. AP
פיג'ו-סיטרואן/AP

כיצד תושפע סיטרואן מעסקת אופל?

"סיטרואן הוא מותג של מרכז הבמה ושם נתרכז. כשהשוונו ובדקנו את לקוחות סיטרואן ואופל לא ראינו שהם מתחרים אחד בשני. גם מבחינת עיצוב ונוחות, לא נושפע מאופל אשר יצטרך למצוא לעצמו זהות משלו. אבל יש יתרונות רבים ברכישת אופל. אחד מהם הוא עוד מפעלים בהם ניתן להשתמש. למשל C5 איירקרוס יבנה במפעל אופל."

מדוע שינתם את החומר ממנו מורכבים בועות ה'איירבמפ' בצידי הרכב?

תשובה על ה'איירבמפ' - אותן בועות פלסטיק גמישות שהופיעו לראשונה על דפנות קקטוס - נענתה ע"י אלכסנדר מלוואל (Malval), האחראי על העיצוב בסיטרואן. "החומר הגמיש יקר יותר מאשר החומר הקשיח שיש כרגע. זה שהן לא מופיעות ב-C5 איירקרוס לא אומר שוויתרנו על החומר הגמיש, אבל כרגע נראה שאנו משיגים את אותו אפקט עם חומר שדומה יותר מבחינת הרכבו למה שיש לכולם."

סיטרואן C5 אייר-קרוס. יצרן, יואל שוורץ, אתר יצרן
סיטרואן C5 אייר-קרוס/אתר יצרן, יצרן, יואל שוורץ

התרשמות קצרה מ-C5 איירקרוס

בהמשך היום עברנו כמה תחנות בהן הסבירו איך אפשר לתפוס את תמצית ההוויה והייחוד של סיטרואן שעיקרם עיצוב שונה ואת מה שבסיטרואן מכנים 'Advanced Comfort' ('נוחות מתקדמת' בתרגום חופשי). זהו שם שיווקי שמאגד כמה אלמנטים כמו מתלים ייחודיים, מושבים, בידוד רעשים, אבזור, קישוריות, מודולריות ואבזור. כל אלה אמורים לייחד את סיטרואן משאר קופסאות הפח שעל הכביש. כדי שנקבל טעימה מתפישה זו, התאפשר לנו לבצע סיבוב היכרות עם המכונית בתוך מתחם הפארק. נסיעה קצרה ביותר של כ-2 ק"מ שאחריה עדיין בלתי אפשרי לגבש דעה. ובכל זאת אנסה לסכם את ההתרשמות מ-C5 איירקרוס החדש.

סיטרואן C5 אייר-קרוס. יצרן, יואל שוורץ, אתר יצרן
סיטרואן C5 אייר-קרוס/אתר יצרן, יצרן, יואל שוורץ

הוא מבוסס על פלטפורמת פיג'ו 3008, אבל גדול ממנו. בסיס הגלגלים למשל ארוך ב-5 ס"מ ביחס אליו, ויחד עם שאר הממדים מדובר באחד הכלים הגדולים בקטגוריה. יש המון מקום מאחור וגם בתא המטען שלטענת סיטרואן הוא הגדול בקטגוריה: בין 580 ל-720 ליטר, תלוי בהזחת המושבים האחוריים, ועד 1,630 ליטר כשהמושבים מקופלים.

סיטרואן C5 אייר-קרוס. יצרן, יואל שוורץ, אתר יצרן
סיטרואן C5 אייר-קרוס/אתר יצרן, יצרן, יואל שוורץ

שפת העיצוב החדשה של סיטרואן קורנת מכל פינה ובמיוחד בפנים, עם דשבורד בעל קווים אופקיים ופתחי איוורור שבולטים מהקו השטוח. גם כאן ישנו לוח מחוונים מוקרן, אלא שהגרפיקה שונה מזו שנמצא ב-3008. את התחושה של משהו אחר מקבלים כבר מהישיבה הראשונית. המושבים גדולים, רחבים ובעיקר רכים. משלבים מצוין את התחושה שהתקבלה מה'כריות ההידראוליות' - שהם בולמי הזעזועים הייחודיים שסיטרואן פיתחה. על דרכי הפארק המשובשים בחצץ, אבנים משתלבות ואספלט, הם הציגו רכות יוצאת דופן, אולם באמת שהמבחן הזה מצומצם מידי כדי להסיק מסקנות.

סיטרואן C5 אייר-קרוס. יצרן, יואל שוורץ, אתר יצרן
סיטרואן C5 אייר-קרוס/אתר יצרן, יצרן, יואל שוורץ
  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully