וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי Q8 הוצג

6.6.2018 / 11:30

ועידת אודי בסין, אחד השווקים האסטרטגיים של מותגי היוקרה, הייתה המקום המושלם להצגת ה-Q8. הקרוסאובר הספורטיבי יתחרה בב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה

אתר יצרן

שמישהו יצבוט אותנו, באודי נזכרו לנער את מחלקת העיצוב שלהם ולהוציא, אחרי שנים של שיבוטים ושכפולים עיצוב חדש לחלוטין.
יפה או לא, בעיקר עניין של טעם, אבל בהחלט מדובר ברענון של השבלונה המוכרת של החברה. אם אהבתם את זה, החדשות הטובות הן שהמראה הזה הוא החזית החדשה של דגמי ה-Q העתידיים.

את הרכב הזה, אודי Q8 שמו, שהקונספט שלו הוצג בתערוכת ז'נבה בשנה שעברה, מייעדת אודי ללקוחות המעוניינים לשלב את היוקרה של מכונית פרימיום עם השימושיות של SUV. שזה למיטב ידיעתנו מה שאמרו על ה-Q7, אבל לא התווכחנו.

AUDI Q8. יצרן, אתר יצרן
באודי מתעקשים על אזכורים בעיצוב לקוואטרו המיתולוגית, אנחנו מתקשים למצוא אותם/אתר יצרן, יצרן

כאח המעוצב והספורטיבי של ה-Q7 הוא קצר יותר ב-6.6 ס"מ (499 ס"מ), רחב יותר ב-2.7 ס"מ (196 ס"מ) ונמוך יותר ב-4 ס"מ (170 ס"מ). בסיס הגלגלים נמתח עד לכמעט 3 מטרים, מה שדוחק את הגלגלים לפינות המרכב, ומדגיש את המראה הדינאמי עם סרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור.

באמצעות שימוש באלומיניום לבתי הבולמים הקדמיים, חלקי הרצפה, הגג, בתי הגלגלים האחוריים ועוד, כמו גם חלקים חוסכי משקל כמו הדלתות עם חלונות חסרי מסגרת, ה-Q8 המגודל מצליח לעצור את המשקל על 2,145 ק"ג בגרסת ה-3.0 ליטר טורבו דיזל. אמנם ה-Q7 עם אותו מנוע שוקל 2,060 ק"ג ועוד בגרסת שבעת המושבים. אך הוא אינו מכיל את מערכת סיוע ההנעה ההיברידית על הסוללות שלה.

AUDI Q8. יצרן, אתר יצרן
הצללית דמויית קופה, אבל עם דלת חמישית לתא המטען/אתר יצרן, יצרן

דיזל, טורבו, הייבריד

עם הרמת גבה ראשונית לאור הבחירה של אודי להציג את ה-Q8 עם מנוע TDI, המשכנו לקרוא את ההודעה לעיתונות כדי למצוא בה את הטוויסט.

הוא מגיע בדמות שילוב של מערת ה-MHEV של אודי. מערכת חשמל של 48 וולט, נטענת בבלימה, מסוגלת להניע את ה-Q8 בזמן שיוט בטווח המהירויות של 54 עד 158 קמ"ש. כמו כן, המערכת מאפשרת דימום מנוע מוקדם יותר בגלישה לקראת עצירה למהירות של 13 קמ"ש. החיסכון על פי אודי 0.7 ליטר לכל 100 ק"מ.

המנוע עצמו, כאמור, טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים (ובשפת המנועים המבורדקת של אודי 50TDI) ובהספק של 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ. הוא מאיץ את ה-Q8 ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ועד ל-230 קמ"ש. שני מנועים נוספים, דיזל בנפח זהה ובהספק 231 כ"ס (45TDI) וכן מנוע בנזין 3.0 ליטרים עם 340 כ"ס (TFSI55) יוצגו בראשית שנה הבאה.

מנוע הדיזל הוא גם הזדמנות עבור החברה להציג המיסבים ההידראוליים שלה. אלו יושבים בין המנוע לבין תת השלדה הקדמית, ובזמן עצירה או האצה משנים את הדחיסות שלהם כדי לנטרל רעידות מהמנוע.

תיבת ההילוכים היא פלנטרית בת שמונה יחסי העברה. ההנעה היא כפולה קבועה, עם דיפרנציאל מרכזי מכאני, שמחלקת את הכוח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים ביחס של 60:40 במצב הרגיל ומעבירה את "מרבית הכוח" כך לפי אודי ללא ציון מספר לפנים או לאחור בהתאם לרמת יכולת המשיכה והאחיזה.

עוד ברשימה, מתלי אוויר, היגוי לארבעת הגלגלים, תאורת המטריקס לד המתוחכמת, בורר בעל שבעה מצבי נהיגה החל בשטח ועד ספורט פלוס.

עוד באותו נושא

קרב מנהלים ספורטיביים: אלפא רומיאו ג'וליה נגד אודי A4 ו-ב.מ.וו 330

לכתבה המלאה
AUDI Q8. יצרן, אתר יצרן
תא הנוסעים מעוצב בהתאם לקו החדש שהופיע ב-A8, נקי, מתוחכם ומרובה מסכים/אתר יצרן, יצרן

תא נוסעים ומערכות

ה-Q8 מאמץ את העיצוב החדש של תאי הנוסעים של אודי, ראינו אותו ב-A8, ב-A7 וב-A6 בגרסאות שונות. כאן, עם מימדי תא הנוסעים שלה, הוא פורס את המראה הנקי והמתוחכם שלו לרוחב התא.

אין כמעט כפתורים, ואת אלו מחליפים שני מסכים גדולים של 10.1 אינץ' במרכז הקונסולה ו-8.6 אינץ' לשליטה על מערכות המכונית. המסך השלישי משלים את הקוקפיט הוירטואלי של אודי וזה לוח המחוונים בגודל 12.3 אינץ'.

בדומה למערכת שפגשנו במכוניות פרימיום אחרות (לצורך העניין מרצדס A קלאס), גם ה-Q8 תציע תמיכה בהפעלה קולית באמצעות פקודות של הנהג.

בהתאם לחבילות האבזור, תציע אודי גם מערכת חניה מרחוק, מבוססת לייזר שתאפשר חניה של הרכב במקומות צפופים כאשר הנהג מחוץ למכונית.

ה-Q8 שמיוצר במפעלי הקונצרן בברטיסלבה, סלובקיה ויתחיל את השיווק שלו באירופה ברבעון האחרון של 2018. לישראל הוא עתיד להגיע בסוף השנה.

אודי Q8 קונספט. אתר יצרן
הקונספט ל-Q8 מהשנה שעברה, מישהו באודי התעורר והתחיל לעצב/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully