וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה רשמית: סוזוקי ג'ימני דור רביעי, אצלנו לקראת סוף השנה

19.6.2018 / 8:38

לאחר אינספור הדלפות מגיעות אלינו תמונות רשמיות של הג'ימני החדש. עיצובו מוזר למדי אבל אין ספק - הג'ימני החדש יישאר רכב שטח קטן, יעיל ואכזרי. האם נקבל גם מרכב 5-דלתות, או אולי אפילו גרסת טנדר?

סוזוקי ג'ימני 2018. יצרן, אתר יצרן
סוזוקי ג'ימני החדש. חגיגה לעכברי השטח/אתר יצרן, יצרן

ייצורו של הג'ימני הנוכחי כבר הופסק, וההכרזה הרשמית על מחליפו צפויה להתרחש בתחילת יולי. התמונות המצורפות הופיעו באתר הרשמי של "סוזוקי-גלובל" וכן בסוכנות הידיעות האנגלית, כלומר הן משקפות את גרסת הייצור. המרכב הרבוע והקובייתי מזכיר במידה רבה את ה-G המיתולוגי של מרצדס, הגריל המרכזי מזכיר רנגלר, מגרעת קלה בחלון הנהג מזכירה ויטרה דור-ראשון, מרזבי הגשם מזכירים רכבי שטח סובייטיים... אם לא היו התמונות מגיעות ממקור רשמי כל כך, הייתי מנחש שזהו תרגיל פוטושופ מוצלח במיוחד! מרזבי הגשם מיושנים למראה אבל הם נחוצים ברכב שטח קטן, הנזקק לעתים להתקנת גגון מסיבי.

סוזוקי ג'ימני 2018. יצרן, אתר יצרן
סוזוקי ג'ימני 2018/אתר יצרן, יצרן

הילד בן עשרים

הג'ימני נולד ב-1997 ואלינו הגיע ב-1999, כמחליפו של סמוראי הקשוח. כאז כך גם היום, סוזוקי ג'ימני הוא רכב שטח אמיתי - עם שלדת סולם ושני סרנים חיים, ותיבת העברה המעניקה לו יחס העברה "קצר", כמו שצריך. הגלגל הרזרבי תלוי על הדלת האחורית; זה לא תרגיל בעיצוב, זו האפשרות היחידה להכניס גלגל שטח למרכב קטן כל כך. החזית הכמעט אנכית אינה מזכירה במאום את מה שנדרש היום להגנה על הולכי רגל... מוזר.

סוזוקי ג'ימני הקודם הופיע רק בגרסת 3-דלתות, עם גג קשיח או גג ברזנט (שלא הגיע לישראל). הרשת גועשת מספקולציות באשר לגרסת 5-דלתות מוארכת, שתגאל מייסוריהם לקוחות צעירים שגידלו משפחה, ואין להם להיכן להכניס את הילדים... בסיס גלגלים מוארך יעניק לג'ימני גם נוחות נסיעה ויציבות כיוונית משופרת - הלוואי. הסמוראי יוצר בזמנו גם בגרסת טנדר פתוח, יש תקווה שצרכיהם של שווקים מתפתחים יביאו לנו גם מיני-טנדר נחשק. אבל מידות הג'ימני אינן מוכתבות על ידי כמיהת הג'יפאים בישראל, אלא על ידי תקנות K-Car המעניקות לבעלי מכוניות ביפן יתרונות רבים; הגודל המיניאטורי מאפשר לנהגים יפניים לחנות בחופשיות בחוצות הערים הגדולות. תקנות הקבוצה מכתיבות גודל קטן, נפח מנוע עד 660 סמ"ק וכיו"ב; אבל גרסת 5-דלתות תזכה בהצלחה גדולה בעולם הרחב, וגם אצלנו.

עוד באותו נושא

סוזוקי ג'ימני 4X4: שובו של הבן האובד

לכתבה המלאה
סוזוקי ג'ימני 2018. יצרן, אתר יצרן
סוזוקי ג'ימני 2018/אתר יצרן, יצרן

תפנוקי אנוש, מנועים ועבודת שטח

תמונות הפנים מצביעות על לוח מחוונים חדש לגמרי עם גלגל הגה מודרני, צג מגע ראוי לשמו, ומחוונים פיזיים גדולים ונוחים להפעלה. אין עדיין מידע באשר למערכות בטיחות מודרניות. רכבי K חמושים בדרך כלל במנועי טורבו קטנים, רוב הסיכויים שאלינו יגיע מנוע ה-1.2 ליטר או 1.0 ליטר מוגדש של הסוויפט הנוכחית; יש לשער שאירופה תקבל גם דיזל וזה הזמן להפציר ביבואן הישראלי - הבו לנו דיזל עם מומנט בשרני יותר, ותצרוכת דלק המתאימה לסטודנטים תפרנים!...

בשטח יהיה הג'ימני החדש דומה מאוד לדגם היוצא - חסון להפליא, קופצני, ובעל פוטנציאל שיפורים רציני. אני כבר מתחלחל מהמחשבה על חבר'ה צעירים שיכניסו לו הגבהה פראית של 6"...

מיבואנית דגמי סוזוקי לישראל, מכשירי תנועה, נמסר לוואלה! רכב כי הג'ימני החדש עתיד להגיע לישראל במהלך חודש אוקטובר הקרוב.

סוזוקי ג'ימני 2018. יצרן, אתר יצרן
סוזוקי ג'ימני 2018/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully