וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רואה ממטר: השוטרת המשקרת המשיכה לקנוס נהגים על עבירות דימיוניות

28.6.2018 / 13:36

הרגלים מגונים קשה לשבור. שוטרת שפעלה באשדוד בחודשים האחרונים המשיכה לחלק קנסות לנהגים על לא עוול בכפם. עו"ד ערן דמרי: "דפוס התנהלותה מוכר היטב למשטרת ישראל"

תיעוד מתן דו"ח/עיריית אשדוד

בסרטון: תיעוד מצלמות עיריית אשדוד בסמוך למארב של הניידת הסמויה, בה יושבת השוטרת

לפני ארבעה חודשים פרסמנו כתבה על מקרה חמור בו שוטרת שפעלה באזור אשדוד עשתה שימוש פסול בכוח שהחוק הקנה לה וכתבה דו"ח לנהג על שימוש בטלפון נייד בנהיגה, למרות שלא יכולה היתה להבחין בכך. בית המשפט זיכה אותו ואנו סברנו כי מדובר על אירוע נקודתי, אך התבדינו; לאחר פרסום הכתבה, הגיעו לעו"ד ערן דמרי, מומחה לדיני תעבורה, שייצג את הנהג, פניות של נהגים נוספים על פיהם עולה תמונה של שיטה לפברוק דוחות - בדיוק על ידי אותה השוטרת.

שיטת הפעולה פשוטה: השוטרת מאתרת נהג שנמצא לבדו ברכב, לא עוצרת אותו במקום ביצוע העבירה, אלא לפחות חמש מאות מטרים ואף קילומטרים ממקום ביצוע העבירה, תוך יצירת מצב בו הוא יתקשה להוכיח כי העבירה כלל לא התרחשה - ובאופן שמונע מצב בו עדים שצפו בהתרחשות יכולים לשפוך אור על נסיבות העבירה שלא בוצעה.

כך למשל, במקרה נוסף אשר התרחש בתאריך 07/02/18, השוטרת על אף היותה בתוך רכב סמוי, לא לקחה בחשבון כי ניתן יהיה לצפות בהתנהלות הנהג מבעד למצלמה של הרשות המקומית שהוצבה בקרבת מקום. וכך היא מתארת בדו"ח שניתן לנהג המסכן: "בהיותי בניידת לבנה סמויה על שדרות ירושלים ממערב למזרח כאשר אני בנתיב השמאלי מתוך שניים, הבחנתי ברכב הנ"ל (מאזדה בצבע אפור -נ"ב) נהוג כאשר מעבר חציה צבוע בתמרור 306 מוצב תקין במקום. כאשר הולכת רגל כבת 20 לערך היתה על החציה מדרום לצפון כאשר הרכב בנתיב הימני עצר, הנהג הנ"ל המשיך בנסיעה. קשר עין רציף מרגע זיהוי העבירה ועד לעצירתו, כאשר כרזתי לו נעצר על משה סנה, היה לבדו, אור יום, ראות טובה, הוסברה לו מהות העבירה".

תיאור הנסיבות לא משאיר מקום לספק - הנהג אשם ועליו להיענש בחומרה רבה. אך הבחור הצעיר שנהג, סירב להשלים עם רוע הגזירה ופנה לאביו שזה בתורו, פנה לרשות המקומית וביקש את צילום ההתרחשות, ממנה עולה תמונה שונה לחלוטין; בסרטון מתועדת התנהלות נהג המאזדה, לפיה אין ולו פרט אחד בתיאור נסיבות המקרה על ידי השוטרת שתואם את המציאות. בסרטון רואים בבירור כי הולכת הרגל מגיעה למעבר החציה רק לאחר שהנהג כבר השלים את חצייתו. ואם לא די בכך, אזי כדי ליצור עבירה ציינה השוטרת: "כאשר הרכב בנתיב הימני עצר, הנהג הנ"ל המשיך בנסיעה". הניידת הסמויה, כפי שניתן לראות, ממוקמת במקום ממנו ניתן להבחין בבירור באופן השתלשלות האירוע.

השוטרת המשקרת בניידת סמויה באשדוד. עיריית אשדוד,
ניידת הטויוטה הסמויה לפני מעבר החציה בצד ימין/עיריית אשדוד

עוד אחד נפל

במקרה אחר שארע חודש קודם לכן, רושמת השוטרת דו"ח לנהג נוסף שנפל ברשתה: "בהיותי בניידת כ"ל 705, סטטי על יצחק הנשיא בחניית תחנת המשטרה הישנה עם הפנים לכיוון צפון אני מבחינה בנהג הנ"ל נוהג ברכב הנ"ל ומגיע עד יצחק הנשיא ממערב למזרח כאשר אוחז בידו הימנית סמוך לראשו מכשיר נייד תוך כדי תנועה. נשמר קשר עין רציף מרגע זיהוי העבירה ועד לעצירתו על בני ברית - יהודה הלוי. הנ"ל היה עם מכשיר לבדו ברכב, כרזתי לו לעצור וכך עשה אחרי צומת בני ברית יהודה הנשיא. לציין שניגשתי אליו לבקש רישיונות, הנייד השחור היה על הברכיים שלו. חלונות הרכב היו שקופים, מזג אוויר נאה. דברי הנהג: "לא הייתי עם טלפון נייד. אין ראיות - אני עם חלונות שחורים".

גם במקרה הזה, כל מי שקורא את הדו"ח מתרשם כי תיאור הנסיבות מצביעות על ביצוע עבירה - אולם בסופו של דבר, באופן חריג, משטרת ישראל החליטה לחזור בה מכתב האישום: "כמבוקש אני מורה על ביטול כתב האישום על פי סעיף 94 א לחסד"פ". מדוע משטרת ישראל החליטה לבטל את אשמת הנהג? עו"ד דמרי מסביר כי מדובר במקרה זהה לחלוטין לזה שפורסם בכתבה הקודמת וגם הוא באותה שיטה של פברוק הדוחות, בו השוטרת מציינת בדו"ח כי יכולה היתה לראות ממקום הימצאה את ביצוע העבירה, למרות שמתברר לאחר מכן כי בין היתר, ברכב היו חלונות שחורים שהקשו עליה לעשות כן".

עוד באותו נושא

העיקר למלא דו"ח: השוטרת שיקרה כדי לקנוס נהג על שימוש בטלפון נייד, שלא היה ולא נברא

לכתבה המלאה
יח"צ - חד פעמי

המשטרה הגיבה באיחור, אבל לפחות הגיבה

בסרטון: נהג נוסף שנעצר על ידי השוטרת, בתואנה לשימוש בטלפון הנייד בנהיגה

אזכורים על התנהלותה הבעייתית של השוטרת עלו בלא מעט פורומים וקבוצות בהם חברים תושבי אשדוד, ורבים מכירים את שמה ופרצופה, לבטח כאלו שקבלו ממנה דו"ח על לא עוול. וכך, בסרטון נוסף שהגיע לעו"ד דמרי, בחור שקיבל ממנה דו"ח בעבר, ראה אותה עוצרת נהג רכב ורושמת לו דו"ח. הבחור מצלם את הנהג בעודו מתלונן על כך שהוא לא ביצע כל עבירה: "אמרה שהייתי בטלפון לפני 10 קילומטר. שהחזקתי את הטלפון ביד לפני 10 קילומטר. אמרתי לה שלא החזקתי את הטלפון ביד. הטלפון בכלל היה פה זרוק".

אומנם במקרה לעיל, מדובר על עדות מול עדות באין ראיות אחרות שמוכיחות את צדקתו, אולם טענתו כי לא ביצע את העבירה ורק לאחר 10 קילומטרים נעצר על ידה, מעלה שאלות קשות, ובהחלט מצריכה בירור מעמיק מצד הממונים עליה.

איננו מפרסמים את שמה היות ואין לנו כוונה לעשות לה ביוש (שיימינג) ברשת, אולם עו"ד ערן דמרי מבהיר: "ממידע שהתקבל, דפוס התנהלותה מוכר היטב למשטרת ישראל, עד אשר החליטה להעבירה מתפקיד של שוטרת תנועה בקרית מלאכי, לשוטרת תנועה במשטרת אשדוד ולאחרונה הוחלף תפקידה לשוטרת סיור - עובדה שמלמדת על חוסר התאמתה לתפקיד.

אולם אין בכך די, אומר עו"ד דמרי. "על המשטרה לערוך בדק בית מקיף בעיניינה ולשקול האם יש מקום לאפשר לשוטרת שהפרה את הקוד האתי הבסיסי להמשיך ולעבוד במשטרת ישראל. אין לי ספק שהמקרים שהתגלו הם רק טיפה בים של אירועים בהם נטפלה אשמה על נהגים תמימים שמלבד תשלום קנס, גם ספגו נקודות על לא עוול".

תגובת משטרת ישראל

"השוטרת אכן פעלה בחוסר מקצועיות שאינו אופייני לשוטר במערך התנועה ובכלל - ולכן הוחלט לנקוט נגדה צעדים פיקודיים, להעבירה מתפקיד במערך התנועה ובמקביל תפקודה ייבחן בעתיד גם בתפקידה החדש. יחד עם זאת, מקרה חריג זה שטופל בהתאם אינו מעיד על עשרות אלפי שוטרים שעושים את עבודתם נאמנה ומצילים חיי אדם מדי יום ביומו. במסגרת המאבק המתמשך בקטל בכבישים, שוטרי משטרת ישראל ימשיכו לפעול במקצועיות ומתוך תחושת שליחות, נגד כל נהג שיעבור על חוקי התעבורה ויסכן בהתנהלותו את משתמשי הדרך, במטרה למנוע את התאונה הבאה, להציל חיי אדם ולהגביר את נורמות הציות לחוק".

  • עוד באותו נושא:
  • שוטרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully