וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסקוורנה 701 סופרמוטו: טירוף חושים עם 47.5 כ''ס?

14.7.2018 / 8:23

במחצית השנייה של שנות ה-90 וגם לתוך תחילת העשור הקודם, אופנועי הסופר מוטו היו להיט. אבל בשנים האחרונות המתכון הפשוט הזה הלך ונעלם. האם להוסקוורנה 701 סופרמוטו יש עוד מה להציע?

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
מסיבוב לסיבוב, זווית ההטיה הלכה והתחדדה/ניר בן טובים

לפני שאנחנו בכלל מדברים על ההאסקי 701 סופרמוטו, אנחנו צריכים קודם לדבר על התופעה הזו. אופנוע סופרמוטו הוא יצור כלאיים בין שלדה, מנוע ומתלים של אופנוע שטח לגלגלים ובלמים של אופנוע כביש ספורטיבי. למעשה שעטנז מוזר, שמצליח להעניק לרוכב חוויות רכיבה ייחודיות בזכות הזריזות בכניסה וביציאה מהפניות והיכולת לשלוט באופנוע גם ברכיבה על גבול האחיזה.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
המתכון הקלאסי: קחו אופנוע שטח, שימו עליו צמיגים ובלמים של אופנוע כביש וקיבלתם מכונת פניות/ניר בן טובים

הרכיבה על ה-701 עוררה אצלי שוב את השאלה: מדוע בעצם אנו, האופנוענים, כל כך אוהבים ומתרגשים לרכוב על אופנועים? אני בטוח שהסיבות לכך הם הרבה מעבר לאותם קלישאות של פקקים, בעיות חניה והניידות הקלה בעיר. לדעתי אחת הסיבות האמתיות לכך נובעות מכך, שהרכיבה על האופנוע מספקת אצלנו יצר מסוים, אותו ניתן לספק כמעט אך ורק ברכיבה. אצל כל אופנוען הצרכים מעט שונים, אך אצל מרביתם יצר זה בא על סיפוקו בעיקר בזמן רכיבה במסלולים מפותלים בקצב הנכון. הרכיבה על ה-701 סופרמוטו בהחלט גרמה לי להרגיש מסופק וגם הצליחה להעניק לי חווית רכיבה מרגשת ומהנה במיוחד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
הרבה אחיזה, הרבה מומנט ואפשרות לשחק עם מיקום הרוכב על מושב השטח הופכים אותו לכלי שאוהב פעלולים/ניר בן טובים

בעיקר מוזר

ה-701 נראה קצת מוזר במבט הראשון, בגלל ההבדל הגדול הקיים בין הממדים הגדולים של חלקו האחורי שכולל את מיכל הדלק, לבין חלקו הקדמי הרזה הלקוח מאופנועי השטח המקצועיים. בנוסף, שלל חלקים לא שגרתיים כגון שלדה הבנויה מסבך צינורות פלדה בסגנון אופנוע כביש המשמשת גם כמתלה למנוע, משתיק גדול ובולט הבנוי בצורה של מחומש ומושב ארוך ביותר המזכיר מושב של אופנוע ים. לכך יש להוסיף את הצביעה הלבנה הבוהקת עם שילוב של ירוק זרחני, כחול ושחור. התוצאה היא, שקשה להישאר אדישים למראה ה-701 ואכן כמעט כל מי שראה את האופנוע כולל אנשים שלא מבינים מה בדיוק הם רואים ציינו שהוא נראה מאוד גדול וכוחני. הגימור, החומרים וההרכבה איכותיים מאוד.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
שלדת הצינורות, מיכל הדלק מאחור, הגלגלים השמנים - זה אופנוע מוזר מאוד במבט ראשון/ניר בן טובים

תנוחת הרכיבה זהה לאופנועי השטח המקצועיים בזכות הכידון הרחב והישר, מושב גבוה וארוך במיוחד ורגליות רוכב גבוהות ומשוננות לטובת רכיבה בעמידה. תפעול המצמד, ידית הגז והבלמים חלק ומדויק בצורה מפתיעה יחסית לגודל המנוע וממדי האופנוע ובזכות כך מתקבלת תחושת שליטה מעולה באופנוע. לאחר כיוון של המנופים והרגליות בהתאם לטעמי האישי, בדיקה שהמתלים מכוונים במצב הסטנדרטי יצאתי לדרך. ברכיבה בעיר מרגישים מיד את המשקל הנמוך של האופנוע - 145 ק''ג, ואת הזריזות הנובעת ממבנה השלדה ואיכות המתלים. המזלג מצליח מצד אחד לספוג ביעילות את הבורות ואת עבודות הרכבת הקלה ומצד שני לא לצלול בצורה מוגזמת תחת בלימה אגרסיבית. חשוב להבין, שלא מדובר באן במתלים מפנקים במהירויות נמוכות הכוונה היא למתלים שעובדים נכון תחת עומס. תכונה זו מאפשרת גם לבצע שינויי כיוון חדים במהירויות גבוהות מבלי לחוש באותה תחושת גמישות ורפיסות המאפיינת את מרבית האופנועים שלא מתוכננים לביצועים.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
החומרים, ההרכבה והצביעה איכותיים/ניר בן טובים

בזכות כך הרוכב מקבל תחושת בטחון המאפשרת לו להגביר את המהירות וליהנות מרכיבה מהירה ואגרסיבית במגוון מסלולים, כולל כאלו עם אספלט באיכות ירודה ואפילו על שבילי כורכר. גובה מושב של 890 מילימטרים שגרם גם לי, 185 סנטימטרים, להגיע לקרקע רק עם הקצה הקדמי של הנעל. אני בטוח שקיימים קיטים להנמכה ומושבים פחות מרופדים שעשויים לעזור, אך ללא ספק מדובר באופנוע גבוה מאוד. מנוע הסינגל בנפח 690 סמ''ק מצליח לשלב בין הספק בהתאם למגבלות הקטגוריה 47.5 כ''ס (74 כ''ס בדגם הפתוח) לבין מומנט גדול המאפשר תאוצות חזקות גם ללא צורך בהורדת הילוכים.


יחד עם זאת אופן הפעולה של המנוע מתאפיין בתגובה רכה ומדויקת לפקודות מידית הגז. את זה משיגים בזכות שילוב נכון בין מערכות בקרה ממוחשבות המפקחות על ההזרקה וההצתה לבין חלקים מכאניים. אחת הדוגמאות הבולטות היא החיבור בין ידית הגז לבין הפרפר השולט על כניסת האוויר למנוע בתוך פתח היניקה, שבמקרה זה נעשה בעזרת מנוע חשמלי הנשלט על ידי מחשב המתאם בצורה האופטימאלית בין רצון הרוכב למצב המנוע ולמפת הביצועים שכרגע המערכת מכוונת לפיה. זה לא אומר שהאופנוע לא עשוי להפתיע אותך ולגרום לזריקות זנב אגרסיביות בלתי מכוונות כתוצאה מפתיחה של הגז בהטיה, אבל זה אומר שגם תוך כדי זריקת הזנב ניתן בקלות יחסית לשלוט בהחלקה ולצאת ממנה בשלום ועם חיוך ענק על הפנים.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
החלקות זנב עדינות ונשלטות הן משהו שהוא אוהב מאוד/ניר בן טובים

החוויה מהמנוע היא ללא ספק עוצמתית ומענגת מאוד והעובדה שהמנוע מסוגל מצד אחד לרדת לסל''ד נמוך ביותר ולמשוך קדימה בהילוך גבוה ומצד שני להמשיך להטיס את האופנוע בסל''ד גבוה היא העדות ליעילות ולביצועים של המנוע המדהים הזה גם בגרסה המוגבלת.

כבישים מפותלים הם הצד החזק שלו ומהר מאוד מצאתי את עצמי משתמש בטכניקה של רכיבת סופר מוטו כדי להיכנס ולצאת מהר מהפניות. המצמד בעל מנגנון למניעת נעילה בבלימה הוא אחת מנקודות החוזק של ה-701 ברכיבת כביש אגרסיבית והוא מאפשר הורדת הילוכים ברוטאלית לפני פניות חדות וכניסה אליהם עם גלגל אחורי שמתחיל להחליק, אך עדיין לא נעול בצורה מסוכנת. בנוסף לכך פעולתו החלקה יחד עם הרגישות של המנוע לשינויי המצב של ידית הגז והנוקשות של המתלים, מאפשרים לבצע החלקות זנב נשלטות ומהנות במיוחד ביציאה מהפניות.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
סביו, זה כבר לא אופנוע אנדורו, לאן אתה לוקח אותו/ניר בן טובים

בתחנת הדלק אני מופתע ממיקום פקק הדלק, שנמצא מאחורי המושב על הכנף האחורית. מיכל הדלק עצמו נמצא מתחת לכנף האחורית ומשמש בתור שלדת הזנב, אין מתכת, רק פלסטיק קשיח כמו באופנועי האנדורו המקצועיים של הוסקוורנה. הפתעה נוספת היא העובדה שהצלחתי להכניס 11 ליטרים למיכל, כאשר הקיבולת הכוללת היא 13 ליטרים, למה אין נורית חיווי למצב רזרווי? בכלל, "לוח המחוונים" שלו דל במידע והוא למעשה צג דיגיטלי צר, טוב שלא שמו פשוט שעון של קסיו.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
מנוע הסינגל שלו גמיש ומייצר מספיק דחף גם בגרסה מוגבלת ההספק/ניר בן טובים

את אחד מימי הרכיבה התכוונתי לבלות עם ההסקי 701 ברכיבה מנהלתית לעבודה ובחזרה לאורך דרך של כ-100 ק''מ הכוללים בעיקר כבישים בין עירוניים, אך המציאות הייתה אחרת. כבר לאחר כמה דקות של רכיבה הבנתי שלא כמו על כלים אחרים, ההסקי לא מאפשר לי לחשוב על דברים אחרים תוך כדי רכיבה וגורם לי להתרכז ברכיבה עצמה ובחיפוש אחרי הזדמנויות ליהנות מהיכולות הגבוהות של ההסקי 701. את הדרך חזרה מהעבודה כבר עשיתי דרך כביש נס הרים, המוכר היטב לחובבי האספלט וכאן נזכרתי בחוויות מוכרות מהעבר במרוצי הסופרמוטו. הכביש היה כמעט ריק ולאחר העמקת הקשר עם האופנוע והבנת רמת האחיזה של הצמיגים, מצאתי את עצמי מתקרב יותר ויותר אל האספלט בכל סיבוב. מהר מאוד עברתי לתנוחת רכיבה של סופרמוטו, ישיבה על החלק הקדמי של המושב ומרפקים פתוחים.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
"לוח המחוונים" הוא פס דיגיטלי זעיר ודל במידע/ניר בן טובים

המנוע טיפס בשמחה לתחום הסל''ד הגבוה, אם כי הרבה פחות מהדגם הפתוח שמצליח להגיע להספק של 74 כ''ס, וצלילים חדשים התחילו לצאת מהאגזוז. בלימה חזקה הורדת הילוך אחד, או שניים, שחרור מצמד מהיר והאופנוע גורם לך לחייך. ה-701 אוהב כבישים מפותלים והדוקים ובהם הוא מעניק בטחון רב לרוכב ומאפשר לו להרגיש כמו רוכב סופרמוטו על גבי מסלול. למי שירצה לקחת את זה עוד צעד קדימה עומדות אפשרויות שיפורים בהן השמיים הם הגבול.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
כיף גדול בעיר/ניר בן טובים

בסוף היום

חזרתי הביתה אחרי רכיבה ארוכה ומגוונת, מופתע מיכולת ה-701 לאפשר לך לרכב מהר ולעיתים גם באופן אגרסיבי ועדיין להרגיש שאין כמעט שום מגבלה מצד האופנוע. במהלך כל היום שאלתי את עצמי מספר פעמים, האם ההסקי-701 היה מספיק נוח בכדי שגם בפעם הבאה שארכב לעבודה ארצה לקחת אותו? אני אישית רגיל לתנוחת הרכיבה של אופנוע שטח ולישיבה על מושבים קשיחים וצרים, אך למרות זאת בסוף היום כבר הרגשתי לא בנוח על המושב ובכל הזדמנות הורדתי עומס מהישבן. הוסיפו לזה היעדר מיגון רוח ורגליות שמעבירות וויברציות במהירות גבוהה והמסקנה שלי היא שההסקי 701 יכול בהחלט לשמש כאופנוע ליום יום, בתנאי שהרכיבה היא בתוך העיר או בכבישים בין עירוניים קצרים יחסית.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
חלק מהמוזרות שלו - פתח התדלוק נמצא בכנף האחורית/ניר בן טובים

כמובן שהוא גם יתאים לרוכבים שמוכנים לשלם מחיר בכבישים המהירים, בכדי לקטוף את הפירות בעיר ובכבישים מפותלים. בסעיף השימושיות צריך גם לציין שהאגזוז בולט החוצה ונמצא באותו גובה של חלקו האחורי של המושב ולכן מהווה בעיה למורכב ולמטען. מחירו של ה-701 הוא 64,900 שקלים על הכביש, הוא לא מהזולים באופנועי ה-A1, אבל הוא בהחלט מאלו שמעניקים משהו אחר מאוד מכל השאר במיוחד בדרוג של הנאה ברכיבה מול מחיר. אני חושב שהצלחתו של ה-701 תלויה במספר האופנוענים שעבורם הרכיבה היא בעיקר לצורך סיפוק אותו יצר שציינתי בהתחלה ולא בעיקר בכדי לנוע בנוחות ממקום למקום.

מבחן: הוסקוורנה 701 סופרמוטו. ניר בן טובים
ה-DNA של אופנוע שטח, עם מהלך המתלים הארוך, מאפשר לו להתמודד מצוין גם עם שיבושי סלילה וגם עם כורכר/ניר בן טובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully