וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון הקרואטי: רימאק C TWO

16.7.2018 / 13:01

כן, הקרואטים הפסידו במונדיאל, אבל בתחום של מכוניות העל - הם עדיין אלו שצוחקים אחרונים. במיוחד כאשר מסתכלים על הנתונים של הרימאק C TWO, עם 412 קמ"ש מירביים, 1,914 כ"ס ותאוצה ל-100 ב-1.97 שניות

הניצחון הקרואטי. יצרן, אתר יצרן
חזקה ומהירה יותר מבוגאטי שירון, הרימאק C TWO היא הניצחון הקרואטי/אתר יצרן, יצרן

צריך להודות על האמת, כאשר זה מגיע לספורט, אני בעיקר בעניין של דברים עם גלגלים ומנוע. אבל אם חייתם על כדור הארץ בשבועות האחרונים קשה היה להתעלם מאיזה אירוע ספורטיבי שנערך ברוסיה.

אז למי שבכל זאת נחת כרגע משהות ארוכה בחלל, או בחדרה, לגמר בהתמודדות על גביע העולם הגיעו צרפת וקרואטיה, כאשר הראשונה הייתה זו שניצחה. שמחה וששון לכל פייר בלון.

אבל אנחנו ערוץ רכב, ומה שמעניין אותנו הן המכוניות שמגיעות מהמדינות האלו. לכל אחת מהן יש מכונית על שמגדירה את מעטפת הביצועים המוחלטים במכוניות כביש מחוץ למסלול. אבל הדרך בה הן עושות את זה שונה לחלוטין. בצד הצרפתי: בוגאטי שירון עם מנוע 8.0 ליטרים בתצורת W16 (כן, 16 צילינדרים), עם ארבעה מגדשי טורבו והספק של 1,479 כ"ס. בצד הקרואטי: רימאק C TWO שעושה שימוש בארבעה מנועים חשמליים מקוררי נוזל, כל אחד מניע גלגל, כשכמו השירון היא בעלת הנעה כפולה. ההספק המוצהר הוא 1,914 כ"ס.

הניצחון הקרואטי. יצרן, אתר יצרן
נמוכה, ארוכה, רחבה ועם מרכב סיבי פחמן ודלתות שחף, לרימאק יש את כל המרכיבים למכונית על מוחלטת/אתר יצרן, יצרן

במהירות הברק

בעוד בוגאטי הצרפתית (כיום בבעלות פולקסוואגן הגרמנית), מוכרת מאוד, עם שורשים היסטוריים בני יותר מ-100 שנים ומוניטין מפואר על מסלולי המירוצים. רימאק הקרואטית צעירה והרבה פחות מוכרת ממנה.

מאחורי החברה עומד מאט רימאק, רק בן 30, אבל עם קילומטראז' עסקי לא מבוטל וגם כממציא. השילוב של החיבה שלו למכוניות וכושר ההמצאה שלו, התחברו במקרה, כאשר מנוע הבנזין במכוניות המירוץ שלו, ב.מ.וו סדרה 3 משנת 1984 עמה היה משתתף מירוצי חובבים הושבת והוא החליט להסב אותה לחשמל.

עוד באותו נושא

ט"ו בשבט: מכוניות שעושות חשק לשמור על הסביבה

לכתבה המלאה
הניצחון הקרואטי. יצרן, אתר יצרן
עזרים אווירודינמיים מתקדמים כולל חרטום שמשנה את הצורה שלו בהתאם למהירות כדי לקרר את המנועים החשמליים/אתר יצרן, יצרן

בשנת 2009 הוא מקים את Rimac Automobili ושנתיים בלבד לאחר מכן הוא מציג את הרימאק קונספט ONE בתערוכת פרנקפורט 2011. מכונית העל החשמלית המהירה בעולם שכללה לא פחות מ-24 פטנטים ייחודיים לה. לקונספט ONE היו "רק" 1,288 כ"ס ומהירות מירבית של 355 קמ"ש עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות. רק שמונה חתיכות כאלו יוצרו, כולן נמכרו. נתון מדהים נוסף הנוגע למכונית הוא הטעינה שלה, 30 דקות בלבד בתחנת טעינה של 200 קילוואט מספיקות כדי לטעון את המכוניות במלואה לכ-510 ק"מ שלו טווח מוצהר. גרסה קלה, חזקה ואווירודינמית יותר שלה הוצגה בשנת 2016 ונקראה קונספט S. לה היו 1,384 כ"ס, 2.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-365 קמ"ש מירביים.

בין לבין, הופכת רימאק גם לספקית טכנולוגיה בתחום החשמל ליצרניות הרכב הגדולות בעולם כמו רנו וגם ליצרניות יוקרה דוגמת יגואר, אסטון מרטין, קוניגסאגג וספקיות משנה כמו ברמבו, סימנס ומגנה.

הניצחון הקרואטי. יצרן, אתר יצרן
גם תא הנוסעים לא ממצמץ מול הטובות שבמכוניות העל/אתר יצרן, יצרן

אבל המכונית שמעניינת אותנו כרגע היא ה-C TWO. היורשת של הקונספט ONE ושהוצגה בתערוכת ז'נבה השנה. מרכב מונוקוק מסיבי פחמן שמביא את המשקל הכולל ל-1,9, עם יכולות נהיגה אוטונומיות בדרגה 4 וכאמור, נתוני ביצועים מדהימים של 1,914 כ"ס וגם 234.5 קג"מ שזה כמו עשרה מנועי 1.4 טורבו ממוצעים ביחד... ו-1.97 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש, ל-160 קמ"ש היא מגיעה ב-4.6 שניות, ב-11.8 שניות, הזמן שמכונית סופר מיני ממוצעת תאיץ ל-100 קמ"ש היא כבר תגיע ל-300 קמ"ש.

האורך הכללי שלה הוא 475 ס"מ, רוחב עצום של 197 ס"מ וגובה של 121 ס"מ בלבד, שדלתות שחף ענקיות הנפערות מעלה מכניסות לתוך תא נוסעים שהוא שילוב של טכנולוגיה, עיצוב ואיכות חומרים הראויה למכונית היפר-סופר-על.

הניצחון הקרואטי. יצרן, אתר יצרן
מחשמלת, גם מאחור/אתר יצרן, יצרן

כמו הדגם הקודם, הרוב המוחלט של המכונית מיוצר על ידי רימאק עצמה, עם מעט מאוד שותפים לתהליך, אלו שכן, הם מעילית ספקי המשנה כמו ברמבו שמייצרת את הבלמים הקראמיים או NVIDIA שמספקת את החומרה למערכות הנהיגה האוטונומיות. רשימת הטכנולוגיה שיש בה מהממת, אבל יותר מהאווירודינמיקה האקטיבית, זיהוי הפנים שפותח את הדלתות בפני הבעלים, יותר משמונה המצלמות, שישה רדארים, שני חיישני רדאר-לייזר, 12 חיישנים על קוליים ויחידת GPS מתקדמת - אחד הדברים המגניבים יותר שיש בה היא מערכת שמדריכה את הנהג לגבי קווי פנייה, נקודות בלימה, אייפקסים ונקודות האצה. כאילו שמדריך נהיגה מתקדמת יושב לידך כל הזמן.

המסירות של ה-C TWO אמורות להתחיל ב-2020, אבל לצערנו הרב, לא תוכלו לקנות את המכונה המדהימה הזו, ולא בגלל שהיא עולה כ-1.8 מיליון יורו, גם לא בגלל שהיא תיוצר רק ב-150 יחידות. הסיבה העיקרית היא - שכל 150 המכוניות המתוכננות להיות מיוצרות נמכרו כבר.

הניצחון הקרואטי. יצרן, אתר יצרן
בוגאטי שירון, את בסדר את/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully